محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

آمازون هفتمین بازار اروپایی و شانزدهمین بازار جهانی تجارت الکترونیکی‌اش را در ترکیه راه‌اندازی می‌کند.
گزارش‌ها اولین‌بار چندین ماه پیش منتشر شد مبنی بر اینکه آمازون در حال آماده‌سازی کسب‌وکاری محلی برای بازار ترکیه است، و حالا این شرکت این گزارش را با ایجاد آدرس جدیدی به نام Amazon.com.tr رسمی کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر

بر اساس اطلاعات گروه تجارت تجهیزات نیمه هادی‌ها (SEMI)، هزینه‌ی جهانی تجهیز کارخانه‌ی ساخت تراشه با ۱۴ درصد افزایش در سال ۲۰۱۸ به ۶۲.۸ میلیارد دلار می‌رسد و انتظار می‌رود با ۷.۵ درصد رشد در سال ۲۰۱۹ به ۶۷.۵ میلیارد دلار بالغ گردد. این معامله‌ای بزرگ است، چراکه هزینه‌ی ساخت چیپست‌های پیشگام به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد و این صنعت وارد چالش‌های تداوم پیشرفت قانون مور یا دو برابر شدن تعداد ترانزیستورها در یک تراشه در هر دو سال می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر

Nest به عنوان سازنده‌ی ترموستات‌های هوشمند و دیگر محصولات خانگی متصل معروف است. اما خرید سال گذشته‌ی گوگل، شرکت مادر تخصصی Nest، استارتاپ Senosis Health، مستقر در سیاتل را خرید که فعالیت اصلی آن تمرکز بر سیستم‌های نظارت سلامت مبتنی بر گوشی هوشمند است، به طور خیلی تصادفی یک نکته‌ی بسیار محرمانه از Nest را برای ورود به حوزه‌ای جدید فاش کرد: دنیای محصولات و خدمات سلامت دیجیتال.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور

اوایل ماه جاری، Lyft نقطه‌ی عطفی را پشت سر گذاشت و یک میلیاردمین سفرش را کامل کرد. رسیدن به این هدف شش سال برای شرکت به طول انجامید که حدودا همان زمان مشابه در رسیدن Uber به این نقطه است. اما برخلاف Uber، شرکت Lyft تنها در شهرهای ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا فعال است، بنابراین هر یک از ۱ میلیارد سفر آن دارای تمایز رشد در خانه بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور

بر کسی پوشیده نیست که Evernote، اپلیکیشن بهره‌وری که به افراد امکان یادداشت برداری و سازماندهی دیگر فایل‌ها از محیط کار یا زندگی غیر کاری را می‌دهد، مدت‌هاست تلاش می‌کند جایگاه قبلی‌اش را به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در ایالات متحده‌ی آمریکا باز پس بگیرد، و برای انجام این کار سخت در تلاش است.
همین دو هفته پیش بود که گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه Evernote چندین کارشناس خود را از دست داد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدیر ارشد مالی و مدیر ارشد فناوری شرکت اشاره کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور

در حالیکه پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۳، رباتیک‌های صنعتی ارزشی در حدود ۷۱.۷۲ میلیارد دلار داشته باشند، جای تعجب نخواهد بود شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای توجه خود را معطوف بخش‌های سودآور مانند اتوماسیون انبار کالا، تکمیل سفارش، و ساخت کنند.
استارتاپ Intsite اعلام کرد با هدایت Terra Venture Partners برای تامین مالی آنچه ادعا می‌کند اولین فناوری جرثقیل خودکار جهان است، ۱.۳۵ میلیون دلار افزایش بودجه داشته است.

ادامه مطلب