محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

استارتاپ Upwork که بازمانده‌ی دوران حباب دات‌کام (Dot-com bubble) است، با آغاز به کار به صورت عرضه‌ی عمومی سهامش از خوش‌آمدگویی گرم وال‌استریت بهره‌مند شد.
در معاملات اولیه، ارزش سهام Upwork به بیش از ۴۰ درصد رسید. در هفته‌های پیش از عرضه‌ی عمومی سهامش، این شرکت به رنج قیمتی بین ۱۰ تا ۱۲ دلار برای هر سهم رسیده بود، اما در نهایت هر سهم ۱۵ دلار به فروش عمومی رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر

در هفته‌ی جاری، هوندا اعلام کرد سهام خود را به Cruise، شرکت تابعه‌ی خودروی اتوماتیک GM می‌فروشد. این بخشی از برنامه‌ی بزرگ‌تر این دو خودروساز ژاپنی و آمریکایی است تا در همکاری با یکدیگر خودروهای اتوماتیک تولید و توسعه دهند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر

ممکن است متوجه نشده باشید، اما احتمالا تا به حال کاربر یکی از خدمات Foursquare بوده‌اید. اسنپ‌چت از اطلاعات موقعیت مکانی این شرکت برای قابلیت Geofilters خود استفاده می‌کند، و اوبر آن را برای نام‌های تجاری. در مجموع، Foursquare بیش از ۱۲۰ هزار شرکت را در لیست مشتریان خود دارد، و به دنبال گسترش جایگاهش است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

سخنگوی LG Display روز شنبه اعلام کرد این تامین‌کننده‌ی قطعات اپل، برای اولین‌بار از زمان تاسیس، تعداد کارمندان خود را از طریق بازنشستگی داوطلبانه کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

تسلا و ایلان ماسک توافق کردند تحت مصالحه با اداره‌ی کل اوراق بهادار و داد و ستد آمریکا (SEC)، هر کدام ۲۰ میلیون دلار به رگولاتورهای مالی بپردازند و این میلیاردر از ریاست شرکت کناره‌گیری کند، اما به عنوان مدیر اجرایی در شرکت فعالیت خود را ادامه دهد.
این توافقنامه روز شنبه، توسط SEC اعلام شد و تسکینی برای سرمایه‌داران بود، افرادی که نگران این مبارزه‌ی طولانی مدت قانونی هستند که تنها باعث ضرر و زیان بیشتر به این خودروساز ماشین‌های برقی می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

Slack یک ابزار همکاری تیمی مبتنی بر رایانش ابری است که توسط بیش از هشت میلیون نفر در هزاران شرکت استفاده می‌شود. این شرکت مستقر در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد، Astro را خریده است، استارتاپ پیام‌رسانی که هوش مصنوعی را برای بسیاری از کارها نظیر اولویت‌بندی ایمیل‌ها، پاسخگویی به ایمیل‌های بی‌پاسخ و دریافت دستورات صوتی به کار می‌گیرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

فیسبوک در حال از دست دادن دو تن از موسسین یکی از ارزشمندترین خریدهایش است.
اولین‌بار نیویورک تایمز گزارش کرد، Kevin Systrom و Mike Kriger موسسان اینستاگرم به مدیران فیسبوک گفتند قصد ترک این شرکت را در هفته‌های پیش رو دارند. Systrom هم‌اکنون مدیر‌عامل اینستاگرم و Kriger مدیر ارشد تکنولوژی آن است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

پس از آنکه مشخص شد معامله‌ی ادغام Uber و Grab مخالف قوانین ضد رقابت سنگاپور است، این دو شرکت با جریمه‌ی ترکیبی ۹.۵ میلیون دلاری مواجه شدند. Grab در ماه مارس، کسب‌وکار آسیای جنوب شرقی Uber را خرید و با آن یکی شد، اما امروز کمیسیون رقابت سنگاپور اعلام کرد که پس از یک ماه بررسی بر روی اثرات این معامله در سنگاپور، آن را معامله‌ای ضد رقابتی یافته.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند