محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

کارشناس ارشد مالی اپل، Luca Maestri در طول کنفرانس تلفنی درآمد سه ماهه‌ی چهارم شرکت اعلام کرد، اپل از این پس دیگر فروش واحدهای سخت‌افزاری اصلی خود، شامل iPhone، iPad، و Mac را گزارش نمی‌کند. این دقیقا همان رسمی است که اپل هم اکنون برای دستگاه‌های کوچک‌تر خود، از جمله Apple Watch ،AirPods و HomePod دنبال می‌کند. اپل این دسته از محصولات را با عنوان "سایر محصولات" طبقه‌بندی کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

در حال حاضر، ارزش سهام GoPro در معاملات پس از ساعات بورس به پایین‌تر از ۱۵ درصد رسید و پس از گزارش درآمدهای سه ماهه‌ی سوم شرکت افت کرد. درحالیکه این شرکت تلاش می‌کند پیش‌بینی‌های درآمدی وال‌استریت را بشکند، شاهد سقوط ۱۳.۳ درصدی درآمدش بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

پس از آنکه اسپاتیفای اعلام کرد کاهش سود حاشیه‌ای‌اش را برای کسب درآمد بیشتر ادامه می‌دهد، روز سه‌شنبه، سهام خود را بیش از ۱۰ درصد پایین آورد.
این شرکت سوئدی در رسیدن به اولین سود عملیاتی‌اش تا به حال، سال‌ها پیش از برنامه‌ریزی، نزدیک شد. این شرکت گفت این بدان علت است که هزینه‌های سنگین برای استخدام مهندسین بیشتر را حذف کرده.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

برای اولین‌بار در طول هفت سال گذشته، سامسونگ و اپل برترین سازندگان گوشی‌های هوشمند نیستند، هواوی در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ از اپل پیشی گرفت و یک بار دیگر در سه ماهه‌ی سوم، این سازنده‌ی چینی از همتای آمریکایی خود جلو افتاد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

پس از گزارش رشد کمتر از انتظار در سه ماهه‌ی قبل، فیسبوک یک بار دیگر پیش‌بینی‌های وال استریت در مورد کاربران فعال ماهانه، کاربران فعال روزانه، و درآمد را در گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ از دست داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

تیم کوک، مدیرعامل اپل در رویداد "More in the Making" در نیویورک سیتی گفت، اپل به نقطه‌ی عطف دیگری دست یافت: ۱۰۰ میلیون کاربر Mac فعال. وی اضافه کرد ۵۱ درصد از خریداران Mac، دارای Mac جدید هستند و اشاره کرد این عدد در چین ۷۶ درصد است، رشدی برجسته در پرجمعیت‌ترین کشور جهان.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

پس از شایعات، حالا IBM خرید کسب‌‌وکار نرم‌افزاری متن‌باز رایانش ابری، Red Hat را با قیمت هر سهم ۱۹۰ دلار و به ارزش کل ۳۴ میلیارد دلار تائید کرد. IBM گفت این معامله هم‌اکنون توسط هیئت‌مدیره‌ی هر دو شرکت پذیرفته شده، اما همچنان موضوع، سهامداران شرکت Red Hat و تائیدیه‌های قانونی است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، خرید احتمالا در اواخر نیمه‌ی ۲۰۱۹ نهایی می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

برای دومین‌بار در سال جاری، شرکت Canon روز پنجشنبه، چشم‌انداز درآمدی سالیانه‌اش را با توجه به فروش‌های کمتر دوربین‌های رفلکس تک لنز (SLR) و اندک بودن تقاضا برای تجهیزات تولید نیمه‌هادی‌ها کاهش داد.

ادامه مطلب