محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر

به گزارش رویترز، Micron روز چهارشنبه اعلام کرد قصد سرمایه‌گذاری بیش از صد میلیون دلاری را در شرکت‌های نوظهوری دارد که بر روی فناوری‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند و قصد دارد از آن‌ها در حوزه‌های خودروهای اتوماتیک، اتوماسیون صنعتی، و دیگر زمینه‌های در حال رشد استفاده کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر

بر اساس گزارشی از Axios، اپل شرکت تجزیه و تحلیل موسیقی Asaii را که متمرکز بر یافتن هنرمندان جدید و نوظهور است خرید. این خرید پس از آن بود که رقیب اصلی موسیقی اپل، اسپاتیفای حمایت از هنرمندان شناخته نشده را با بارگذاری کارهایشان به صورت مستقیم در داخل سرویسش افزایش می‌دهد. ماه گذشته، Asaii اعلام کرد در تاریخ ۱۴ام اکتبر تعطیل می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر

در سال جاری بازار PC شاهد تحرکات بسیار جالبی بود. در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، فروش جهانی PC برای اولین‌بار در طول شش سال گذشته افزایش داشت – از سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۲، این اولین سه ماهه‌ی رشد سالانه‌ی جهانی PC بود. و حالا خبرهای تازه نشان می‌دهد در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، مایکروسافت برای اولین‌بار با خط تولید کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها، و تبلت‌های Surface در رده‌ی پنجم فروش برتر در ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گرفت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

Epic Games صدها میلیون دلار از بازی نبرد Fortnite به دست آورده، و حالا قصد استفاده از این سرمایه را دارد. Epic اعلام کرد شرکت خدمات بازی و امنیت Kamu را می‌خرد. شرایط این معامله اعلام نشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر

در سه ماهه ی اخیر، تجارت سامسونگ به دلیل کاهش فروش گوشی‌های هوشمند پرچمدار Galaxy S9، شاهد کاهش رشد سود در طول سال بود. اما این شرکت برای سه ماهه‌ی سوم پیشرو پیش‌بینی می‌کند بتواند سودی نزدیک به ۱۵.۵ میلیارد دلار را ثبت کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

مطالعه‌ی جدیدی که توسط مرکز کارآفرینی آمریکا و موسسه‌ی دارایی نیویورک‌سیتی انجام گرفت نشان می‌دهد ایالات متحده‌ی آمریکا در حال از دست دادن مزیت رقابتی‌اش به عنوان مرکز غالب استارتاپ‌ها و سرمایه‌ی خطرپذیر است. این مطالعه گردش سرمایه‌ی خطرپذیر بیش از صد هزار معامله از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ را بررسی کرد و با جزئیات بیان کرد که چگونه از لحاظ تاریخی شیوه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایالات متحده‌ی آمریکا تبدیل به پدیده‌ای جهانی شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

طراحی مجدد برنامه‌ی اسنپ‌چت بازخورد خوبی دریافت نکرد. مردم حالا از آن دل خوشی ندارند چراکه در زمانیکه به نظر می‌رسید برنامه در حال رشد است، طراحی مجدد آن رشد پایگاه کاربر و درآمد را کاهش داد. در یادداشتی داخلی که از مدیرعامل این شرکت به دست آمد، ایوان اشپیگل پذیرفته است که شرکت در طراحی مجدد اسنپ‌چت عجله کرد، وی نوشته "یک مشکل برطرف شد، اما چندین مسئله‌ی دیگر به وجود آمد." اشپیگل به خاطر ویژگی جدید و جداسازی پست‌های دوستان از کاربران عمومی ابراز پشیمانی نکرد.

ادامه مطلب