محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

پس از گزارش مالی سه ماهه‌ی مایوس‌کننده‌ی آمازون و از دست دادن ۶۵ میلیارد دلار از سرمایه‌ی بازار خرده‌فروشی‌اش، مایکروسافت جایگاه دومین شرکت ارزشمند ایالات متحده‌ی آمریکا را به دست آورد. اپل در ماه سپتامبر و پس از گذشتن از مرز درآمد ۱ تریلیون دلاری در راس لیست شرکت‌های ارزشمند آمریکا قرار گرفت. در اواخر ۱۹۹۸ تا اوایل ۲۰۰۰ و پیش از بحران dot-com، سقف بازار مایکروسافت بیشترین میزان در وال‌استریت بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

کوچک شدن اسنپچت در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ همچنان ادامه دارد، اما کسب‌وکار آن به طور مداوم در حال پیشرفت است. شمار کاربر فعال ماهانه‌ی اسنپچت دوباره کاهش یافت، این بار با ۱ درصد به ۱۸۶ میلیون کاربر رسید که کمتر از ۱۸۸ میلیون و نرخ رشد منفی ۱.۵ درصد در سه ماهه‌ی دوم بود. اگرچه، شمار کاربران آن هنوز هم ۵ درصد بالاتر از نرخ سالیانه است.
در این دوره، اسنپ ۲۹۸ میلیون دلار درآمد با زیان ۰.۱۲ دلار EPS را تجربه کرد. پیش‌بینی‌های وال‌استریت ژورنال برای آن به ترتیب ۲۸۳ میلیون و ۰.۱۴ دلار، به اضافه‌ی از دست دادن نیم میلیون کاربر بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

در حال حاضر اینتل، مدیرعامل دائمی ندارد و معرفی تراشه‌های ۱۰ نانومتری‌اش همچنان به تاخیر می‌افتد، اما این عوامل باعش نشدند درآمد شرکت کاهش یابد. این شرکت اعلام کرد موفق به ثبت درآمد ۱۹.۲ میلیارد دلاری با سود عملیاتی ۷.۳ میلیارد دلار شد. مهم‌تر از آن اینکه، مهم‌ترین عامل کسب این درآمد (۱۰.۲ میلیارد دلار) از بخش PCهای معمول شرکت و نه مراکز داده یا دستگاه‌های اینترنت اشیا بود. همه‌ی این‌ها در شرایطی است که این شرکت حدودا یک سال از تولید انبوه معماری پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری با عنوان "Cannon Lake" عقب افتاده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

مایکروسافت تایید کرد رشد بخش بازی‌سازی‌اش همچنان ادامه دارد و تعداد بازیکنان فعال Xbox Live نشان‌دهنده‌ی آن هستند. تعداد کاربر فعال ماهانه‌ی Xbox Live در سه ماهه‌ی اول مالی ۲۰۱۹ مایکروسافت به ۵۷ میلیون نفر رسیدند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۸ درصد رشد داشت. از طرفی این تعداد تنها ۲ میلیون کمتر از کاربران در فصل تعطیلات است. مایکروسافت اشاره می‌کند رشد Xbox Live در تمامی کنسول‌ها، ویندوز 10، و موبایل آن دیده می‌شود.
بخش بازی‌سازی Xbox شاهد ۴۴ درصد رشد سالیانه‌ی درآمد بود. سخت‌افزار Xbox X، که تا سه ماهه‌ی دوم مالی ۲۰۱۸ راه‌اندازی نشده بود، برنامه‌های اشتراکی بازی‌ها، و Xbox Live مشارکت‌کنندگان اصلی این رشد هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

AMD همچنان به رشد کسب درآمد خود از رشد تقاضا برای پردازنده‌های مبتنی بر Zen ادامه می‌دهد، تراشه‌هایی که نسبت به اینتل مزایایی بیشتری دارند. در مقایسه با سال قبل، AMD میزان درآمد خود در سه ماهه‌ی سوم تا پایان ۳۰ سپتامبر را ۴۰ درصد و رسیدن به ۱.۶۵ میلیارد دلار عنوان کرد. سود خالص آن هم ۱۵۰ میلیون دلار یا ۳۰ سنت در هر سهم بود، در سال گذشته این میزان ۱۰۰ میلیون دلار یا ۹ سنت برای هر سهم گزارش شده بود.
تحلیلگران برای AMD انتظار گزارش‌های درآمدی ۱۳ سنت در هر سهم و ۱.۷ میلیارد دلار درآمد را داشتند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر

خرید ۷.۵ میلیارد دلاری GitHub توسط مایکروسافت، یکی دیگر از موانع عمده‌ی تأیید خود را برطرف کرد: اتحادیه‌ی اروپا از طریق Financial Times اعلام کرد پس از مشخص شدن این موضوع که هیچ نگرانی ضد اعتمادی در خرید این سرویس نرم‌افزاری منبع‌باز محبوب توسط مایکروسافت وجود ندارد، معامله را تائید کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۹ مهر

بر اساس اسنادی به دست آمده از The Verge، تولیدکنندگان اندروید بایستی هزینه‌ی غیر قابل باوری به منظور بهره‌مندی از Play Store و دیگر برنامه‌های موبایل بر روی دستگاه‌هایشان به گوگل بپردازند. اسناد نشان‌دهنده‌ی هزینه‌ای بیش از ۴۰ دلار برای هر دستگاه است که خواهان نصب برنامه‌های مجموعه‌ی "Google Mobile Services" هستند که شامل Play Store نیز می‌شود. این هزینه‌ها متناسب با هر کشور و دستگاهی متفاوت است و بر روی محصولات فعال شده‌ی پس از اول فوریه‌ی ۲۰۱۹ اجرایی می‌شوند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۹ مهر

افرادی آشنا با موضوع اعلام کردند، Essential Products Inc، استارتاپی که توسط خالق اندروید، Andy Rubin، تاسیس شد، حدود ۳۰ درصد کارمندانش را کاهش می‌دهد. این افراد اضافه کردند، کارمندان بخش‌های سخت‌افزار، بازاریابی، و فروش شرکت تحت تاثیر این تعدیل نیرو قرار می‌گیرند. بر اساس وب‌سایت شرکت، Essential حدود ۱۲۰ کارمند دارد.
این کاهش چندین ماه پس از آن روی داد که این شرکت برنامه‌ها برای نسخه‌ی دوم گوشی هوشمندش و توسعه‌ی یک محصول هوشمند خانگی که می‌توانست با آمازون و گوگل رقابت کند را تعطیل و متوقف کرد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند