محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش رویترز، مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز Total روز جمعه گفت، این شرکت در صورت فراهم بودن زمینه‌ی رقابت برابر با تولیدکنندگان چینی و آسیایی، سرمایه‌گذاری سنگینی در تولید باتری ماشین می‌کند.
سازنده‌ی باتری Saft، واحدی از Total، در ماه می گفته بود قصد سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیون یورویی (۲۳۳ میلیون دلاری) را در نسل آینده‌ی پروژه‌ی اتحادیه‌ی باتری اروپا برای تحقیق، توسعه، و ساخت نسل جدیدی از باتری‌های ارزشمند در جهت رقابت با رقبای آمریکایی و آسیایی دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

متعاقب افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی کاهش تقاضای گوشی‌های آیفون‌ و یک سری قیمت‌گذاری‌های پایینِ تاثیرگذار بر کاهش فروش سهام فناوری‌ها، سهام Micron کاهش یافت. با اشاره به افت قیمت تراشه‌های حافظه، پس از اینکه Baird Equity Research سهام Micron را به خاطر عملکرد ضعیف، قیمت‌گذاری کمی کرد، ارزش سهام این شرکت در ساعات اولیه‌ی معامله، ۷ درصد افت کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

Logitech، تولیدکننده‌ی فرانسوی کیبورد و وب کم، در حال مذاکره برای خرید Plantronics، سازنده‌ی آمریکایی هدفون‌های بلوتوث و هدست‌های بازی است.
این معامله در صورت نهایی شدن، بزرگ‌ترین تصاحب Logitech می‌شود و نشان‌دهنده‌ی تلاش این شرکت برای تنوع بخشیدن به کسب‌وکارش است. می‌توان گفت با این اقدام، Logitech و Plantronics به دنبال پایین آوردن قیمت‌های تولید متعاقب تعریف تعرفه‌ها برای واردات از چین به داخل ایالات متحده‌ی آمریکا هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

نوکیا روز پنجشنبه گفت، مدیر واحد شبکه‌های موبایل نوکیا، بزرگ‌ترین واحد کسب‌وکار آن، به عنوان بخشی از تغییرات طراحی شده برای گنجاندن شرکت در حوزه‌ی ارتباطات 5G، این شرکت فنلاندی را ترک می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

بر اساس اطلاعاتی از شرکت NPD، اکتبر هم ماه پرفروشی برای نرم‌افزارها و سخت‌افزارها بود و یک بار دیگر، سونی از این هیجانات بازار بهره برد. عملکرد PS4 برای Xbox One و Nintendo Switch در زمینه‌های تعداد دستگاه‌های فروخته شده و دلار در ماه اکتبر موفقیت‌آمیز بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

وال‌استریت ژورنال، روز دوشنبه گزارش کرد اپل سفارشات تولید در چند هفته‌ی اخیر برای تمامی سه مدل جدید آیفون که در سپتامبر راه‌اندازی شده‌اند را کاهش داد. بر اساس این گزارش، تقاضای کمتر از انتظار برای آیفون‌های جدید و تصمیم اپل به عرضه‌ی مدل‌های بیشتر، پیش‌بینی تعداد اجزا و هندست‌های مورد نیاز شرکت را سخت کرد.
سرمایه‌گذاران اپل چند هفته‌ی پیش با پیش‌بینی‌های کمتر از انتظار وال‌استریت ژورنال برای سه ماهه‌ی کریسمس شوک زده شدند، این باعث شد برخی تامین‌کنندگان خاص به این موضوع حساسیت نشان دهند که بیانگر ضعف فروش آیفون‌های جدید است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ آذر

ممکن است در ذهن به چین و هندوستان فکر کنید، اما فناوری در آسیای جنوب شرقی دارای پتانسیل رشد بالایی است. بر طبق گزارش سوم "e-Conomy SEA" گوگل، این منطقه که محل سکونت ۶۵۰ میلیون نفر است، پیش‌بینی شده در زمینه‌ی اقتصاد دیجیتال به سه برابر اندازه‌ی فعلی و به مبلغ ۲۴۰ میلیارد دلار در طول هفت سال آینده برسد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

ظاهرا شایعات حقیقت داشتند – BlackBerry استارتاپ امنیت سایبری Cylance را به قیمت ۱.۴ میلیارد دلار می‌خرد.
Cylance مستقر در کالیفرنیا، توسط Stuart McClure، مدیرعامل این شرکت در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد – McClure کارآفرینی است که در سال ۲۰۰۴ یک شرکت امنیت سایبری را به McAfee به قیمت ۸۶ میلیون دلار فروخت. Cylance پلتفرم حفاظت کاملی است که برای دور کردن تهدیدات پیشرفته با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است که مجموعه‌ای از پروتکل‌های امنیتی، شبکه‌ها را برای پیدا کردن نقاط ضعف بررسی می‌کنند و در صورت تشخیص هر مشکلی آن‌ها را خاموش می‌کنند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند