محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

هواوی از چند جنبه سال سختی داشت، ایالات متحده و برخی دیگر کشورها به علت مسائل امنیت سایبری تلاش‌های زیادی برای ممنوع کردن تجهیزات شبکه‌ی آن کردند. اما این غول چینی سال بدی در حوزه‌ی مشتری نداشت.
در گزارش اخیر هواوی آمده این شرکت بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ فروخت، از جمله گوشی Honor و این پیش‌بینی شرکت در ماه آگوست را تائید کرد. فروش ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۷ یک سوم افزایش یافت، در این سال میزان فروش هواوی ۱۵۳ میلیون دستگاه بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

دوشنبه روز سختی برای بازار سهام ایالات متحده بود. در این روز سهام تسلا به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. سهام شرکت پس از آنکه تسلا قیمت Model3 در چین را کاهش داد و ایلان ماسک، مدیرعامل آن قول جبران عقب‌ماندگی اعتبار مالیاتی Model3 را به مشتریان آمریکایی به خاطر تاخیر فروش داد، ۷.۶ درصد افت کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

Zynga، توسعه‌دهنده‌ی بازی اجتماعی وارد موافقت‌نامه‌ی خرید Small Giant Games شد. این استارتاپ، سازنده‌ی گیم موبایل Empires & Puzzles است. انتظار می‌رود ارزش این معامله 700 میلیون دلار باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ دي

App Annie، شرکت تجزیه و تحلیل اطلاعات موبایل گفت: دانلود جهانی گیم‌ها و اپ‌ها، همچنین هزینه کردن کاربران در این برنامه‌ها در سال ۲۰۱۸ به رشد بالایی رسیدند.
بر اساس اطلاعات اولیه‌ی ۱۵ دسامبر، App Annie پیش‌بینی کرده بود دانلودهای جهانی در پلتفرم‌های iOS و Google Play از ۱۱۳ میلیارد دانلود در سال ۲۰۱۸ عبور کند. این بیش از ۱۰ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۷ است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ دي

یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها در بازی‌سازی بار دیگر بر سرمایه‌اش می‌افزاید. Discord در جدیدترین دور تامین مالی‌اش، ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌اش را به ارزش ۲.۰۵ میلیارد دلار افزایش داد. گروه سرمایه‌گذاری Greenoaks Capital این دور را هدایت می‌کند. Firstmark ،Tencent ،IVP و Index Venture هم در آن مشارکت دارند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱ دي

همانطور که شبکه‌ها تحت فشار فزاینده‌ی حجم زیاد داده‌ها قرار دارند، سازندگان تجهیزات شبکه با چالش‌های زیادی برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات به فاصله‌های دورتر مواجه هستند. Cisco به عنوان یکی از شرکت‌های برتر تجهیزات شبکه، می‌خواهد آماده‌ی پاسخگویی به این تقاضا باشد. امروز، این شرکت نقشه‌ی راه خود را منتشر کرد و اعلام کرد قصد خرید Luxtera را به قیمت ۶۶۰ میلیون دلار دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳۰ آذر

بر طبق اطلاعات Nintendo و شرکت ردیابی صنعت The NPD Group، کنسول Switch تبدیل به سریع‌ترین فروش کنسول این نسل از سخت‌افزارها در ایالات متحده آمریکا شده است. از زمان عرضه در مارس ۲۰۱۷ تا نوامبر ۲۰۱۸ و در این بازه‌ی ۲۱ ماهه، این کنسول بیش از ۸.۷ میلیون کنسول فروخته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ آذر

پس از رشد سرویس‌های رایانش ابری و واحد پشتیبانی مجوزها که به کسب‌وکار Oracle Corp کمک کرد تا از پیش‌بینی‌های وال‌استریت در سه ماهه‌ی دوم پیشی بگیرد. این سازنده‌ی نرم‌افزاری روز دوشنبه سود سه ماهه‌ی جاری خود را بالاتر از انتظارات پیش‌بینی کرد.

ادامه مطلب