محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

اوبر، نام برتر اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری خودرو، قصد دارد تا به عنوان مقصدی برای تمامی نیازهای حمل‌ونقل شناخته شود، بنابراین جدیدترین تلاش‌های آن طبیعتا به سمت رشد سهم آن از کسب‌وکار پر رونق اجاره‌ی اسکوترهای برقی است. به نظر می‌رسد این شرکت به این نتیجه رسیده که بهترین تصمیم برای تصاحب موقعیت برتر بازار در واقع تصاحب برترین‌ها است. The Information گزارش کرد، اوبر مذاکرات خرید چندین میلیارد دلاری احتمالی را با Bird داشته است و به عنوان جایگزین، اوبر با رقیب کوچک‌تر آن Lime هم در حال صحبت است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ آذر

شرکت Valve، اواخر روز جمعه تقسیم درآمدی جدیدی را برای بازار بازی ویدئویی آنلاین خود اعلام کرد. این تغییر در توافقنامه‌ی توزیع آن با افزایش تعداد واحدهای فروش، پول بیشتری هم برای توسعه‌دهندگان دارد. به طور معمول، Valve برای هر فروش بازی بر روی Steam، سی درصد می‌گیرد، البته استثناهایی برای توسعه‌دهندگان کوچک وجود دارد. ۳۰ درصد برای اولین ۱۰ میلیون دلار فروش یک بازی‌ساز یا ناشر باقی می‌ماند. برای تمامی فروش‌های بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون دلار، این تقسیم‌بندی جدید آن را شامل ۲۵ درصد می‌کند. برای هر فروش پس از اولین ۵۰ میلیون دلار، Steam تنها ۲۰ درصد را برای خود می‌گیرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ آذر

هم‌اکنون مایکروسافت ارزشمندترین شرکت تجاری در جهان است، و این عنوان را از اپل ربود.
در پایان معاملات روز جمعه، ارزش بازار مایکروسافت بالاتر از اپل بود. در هفته‌ی گذشته هر بار در طول معاملات روزانه، مایکروسافت از اپل پیشی می‌گرفت، اپل به طور مداوم مایکروسافت را در زمینه‌ی ارزش بازار شکست می‌داد تا اینکه با پایان معاملات روز جمعه مایکروسافت در جایگاه اول ایستاد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ آذر

Hwang Jeong-hwan، اکتبر گذشته به عنوان ریاست واحد ارتباطات LG Mobile انتخاب شد، و این هفته، LG اعلام کرد Brian Kwon، مدیر کسب‌وکار بسیار سودآورِ «سرگرمی خانه» از اول دسامبر جایگزین وی می‌شود.
LG در اعلامیه‌اش نوشت: Kwon نقش حیاتی در تبدیل تجارت TV، صوتی، و PC این شرکت به عنوان رهبری این دسته‌بندی‌ها بازی کرد و دانش و تجربه‌ی وی در بازار جهانی برای ادامه‌ی روند بازگشت عملیات موبایل LG سودمند خواهد بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

تنها چهار ماه پس از اینکه اپل به ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری دست یافت، سازنده‌ی آیفون برتری‌اش را به عنوان ارزشمندترین شرکت وال استریت از دست داد و در شرف جایگزینی با مایکروسافت است.
پس از اینکه دونالد ترامپ به وال استریت ژورنال گفت تعرفه‌ها بر روی لپ‌تاپ و تلفن‌های موبایل وارده شده از چین اعمال می‌شوند، سهام اپل ۱.۷۷ درصد افت کرد.
این ضرر و زیان حدود ۱.۳۵ درصد درامد شرکت در طول جلسه‌ی معامله‌ی رسمی را از بین برد و ارزش بازار سهام اپل را به ۸۱۴ میلیارد دلار کاهش داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

اطلاعات جدید به دست آمده در روز شنبه نشان می‌دهد، خریداران بیشتری تمایل به استفاده از اینترنت برای انجام معاملات و شروع فصل خرید برای تعطیلات آخر سال دارند. از این طریق، آن‌ها قادر به خرید هر چیزی هستند، از پوشاک گرفته تا تلویزیون‌های صفحه تخت. همچنان خریدهای رکوردشکن بیشتری در این شکل ثبت می‌شوند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

Logitech، تولیدکننده‌ی سوئیسی کیبورد و وب‌کم، روز یکشنبه گفت مذارکات خرید سازنده‌ی آمریکایی هدفون‌های بلوتوث و هدست‌های بازی، Plantronics را به پایان رساند.
این اعلامیه پس از آن بود که رویترز گزارش مذاکرات بین Logitech و Plantronics را منتشر کرد. Logitech روز یکشنبه این خبر را تائید کرد، اما گفت گفتگوهای آن حالا به پایان رسیده است. Plantronics اظهار نظر فوری به این خبر نداشت.

ادامه مطلب