محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ دي

اپل روز چهارشنبه پیش‌بینی درآمدی سه ماهه‌ی جاری خود را کاهش داد. این شرکت ارتقاء کمتر امکانات iPhone نسبت به مدل‌های پیشین و فروش ضعیف در چین را عامل این کاهش اعلام کرد. بر طبق اطلاعات IBES از Refinitiv، این شرکت برای سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ درآمد ۸۴ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرد که پایین‌تر از تخمین ۹۱.۵ میلیارد دلاری تحلیلگران است.
در اصل، اپل درامدی بین ۸۹ تا ۹۳ میلیارد دلار را برای این دوره پیش‌بینی کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

متعاقب خبرهایی مبنی بر عقب ماندن از تخمین‌های وال استریت، تزلا سال ۲۰۱۹ را با ضرر شروع کرد. در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران، تزلا گفت در طول سه ماهه‌ی چهارم، ۹۰۷۰۰ خودرو تحویل داده است. این میزان کمی کمتر از انتظارات تحلیلگران بود. این باعث شد سهام شرکت تا حدود ۸ درصد کاهش یابد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

به گزارش رویترز، تحلیلگر Citi Research، آقای William Yang هم به لیست دیگر تحلیلگران پیوست و پیش‌بینی کرد فروش iPhone در مجموع با ۵ میلیون کاهش به ۴۵ میلیون دستگاه در این سه ماهه برسد. این پیش‌بینی هم راستا با تحلیلگر تاثیرگذاری چون Ming-Chi Kuo است که اوایل ماه جاری فروش کمتری را برای iPhone تخمین زده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي

می‌دانیم که Alexa کریسمس خوبی داشت – این برنامه در راس برنامه‌های App Store قرار گرفت. اما Alexa همراه با دیگر اسپیکرهای هوشمند مانند Google Home، نه تنها تعطیلات خوبی داشتند، بلکه سال خوبی هم داشتند. در سال ۲۰۱۸ این اسپیکر هوشمند بازار پر رونقی داشت، ۴۱ درصد کاربران آمریکایی حالا صاحب یک اسپیکر صوتی هستند. این در سال گذشته ۲۱.۵ درصد بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

این توسعه‌دهنده‌ی بازی در حال جمع کردن پاداش‌های استراتژی جسورانه‌اش در از سال ۲۰۱۲ است. Epic Games نسبت به هر شرکت دیگری در تکنولوژی سال خوبی داشته است. Fortnite تبدیل به محبوب‌ترین بازی جهانی شد و ارزش شرکت را به ۱۵ میلیارد دلار رساند، اما این مورد به درآمد نقدی شرکت هم کمک کرد. منبعی آشنا با موضوع به TechCrunch گفت، Epic در سال ۲۰۱۸ به لطف موفقیت بازی Fortnite به سودی ۳ میلیارد دلاری دست یافته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

آمازون اعلام کرد رکوردی دیگر را در این فصل از تعطیلات شکسته است. این شرکت می‌گوید "ده‌ها میلیون نفر" که برای عضویت Prime ثبت نام کرده‌اند به آن اضافه شدند. مشتریان جهانی آن هم کالاهای بیشتری را نسبت به قبل خریدند و سفارش دادند که شامل "میلیون‌ها دستگاه آمازون بیشتر" در مقایسه با سال گذشت می‌شد. پرفروش‌ترین محصول، همانند روز جمعه‌ی سیاه، بار دیگر اسپیکرهای Amazon Echo و Fire TV بودند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

به گزارش رویترز، اپراتور بزرگ‌ترین اپ تحویل غذا در کشور کره‌جنوبی، مبلغ ۳۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری با هدایت Hillhouse Capital ،Sequoie Capital و GiC داشت. این دور سرمایه‌گذاری روز پنج‌شنبه اعلام شد و ارزش شرکت را به حدود ۲.۶ میلیارد دلار رساند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

به گزارش رویترز، ده‌ها هزار نفر از رانندگان تاکسی در کره‌جنوبی در سراسر این کشور شغل خود را رها کردند و در مخالفت با سرویس به اشتراک‌گذاری خودرو در مرکز شهر سئول تظاهرات کردند. این افراد می‌گویند سرویس جدید شغل آن‌ها را نابود می‌کند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند