محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ آذر

سامسونگ اعلام کرد این شرکت فعالیت یکی از کارخانه‌های تولید تلفن همراه خود را در چین متوقف می‌کند. دلیل آن نیز کاهش فروش در این بزرگ‌ترین بازار تلفن هوشمند جهان در رقابت با تولیدکنندگان محلی با قیمت‌های پایین است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ آذر

آژانس خبری دولتی Xinhua گزارش کرد، استان ساحلی چین، ژجیانگ، خانه‌ی علی‌بابا غول تجارت الکترونیک، متعهد شد بیش از ۱۷ میلیارد دلار برای راه‌اندازی صنعت فناوری و ابداع در طول پنج سال آینده سرمایه‌گذاری کند.
این برنامه در زمانی انجام می‌شود که دولت‌های مرکزی و محلی در اطراف چین اقدامات فزاینده‌ای را برای تقویت بخش خصوصی و افزایش رقابت شرکت‌های فناوری رشد یافته در داخل کشور انجام می‌دهند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر

Ming-Chi Kuo، تحلیلگر TF International Securities اپل پیش‌بینی آیفون را در هفته‌ی جاری با عنوان بی‌پرده‌ای این گونه اعلام کرد: "احتمالا فروش آیفون در سال ۲۰۱۹ به کمتر از ۱۹۰ میلیون واحد برسد." در این گزارش، تعداد گوشی‌های اپل به وضوح کمتر از پیش‌بینی‌های قبل است که تعداد فروش آن‌ها را برای سال آینده ۲۱۲ میلیون گفته بودند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر

اینتل و شرکت بازی‌های کامپیوتری ESL همکاری بلند مدتی را تمدید کردند، و قرارداد سه ساله‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار امضا کرده‌اند که هدف آن بهبود قابلیت گیمرهای ورزشی الکترونیکی در سراسر جهان است.
بر اساس این توافق، اینتل لایه‌های چندگانه‌ی فناوری‌اش – شامل پردازنده‌های کامپیوتری پر قدرت "Core" و 5G – را برای برخی از رویدادهای بزرگ الکترونیکی ورزشی تا سال ۲۰۲۱ تامین می‌کند. این غول نیمه هادی همچنین در کنار ESL برای ساخت رویدادهای جدید که در سراسر جهان عرضه می‌شوند، همکاری می‌کند. ESL چندین لیگ و مسابقه‌ی الکترونیکی ورزشی را به صورت جهانی اجرا می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ آذر

کسب‌وکار مرکز اطلاعات کوالکام یکی دیگر از ضربه‌های بزرگ برای این شرکت را ثبت می‌کند. کوالکام صدها نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند. این خبر اولین‌بار توسط Information منتشر شد و TechCrunch آن را تائید کرد. این تراشه‌ساز در مجموع ۲۶۹ کارمندش را اخراج کرد، ۱۴۴ نفر در کارولینای شمالی، جایی که تجارت مرکز اطلاعات آن قرار دارد، و ۱۲۵ نفر هم در سن‌ دیه‌گو، زادگاه این کارخانه. این جدیدترین اقدام شرکت در سال جاری برای کم کردن هزینه‌ها است. در ماه آوریل، کوالکام ۱۵۰۰ شغل را که اغلب در کالیفرنیا قرار داشتند، کاهش داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ آذر

GoPro روز دوشنبه اعلام کرد در نتیجه‌ی جنگ تجاری بین دو کشور چین و ایالات متحده تا تابستان سال ۲۰۱۹، بیشتر تولید دوربین‌های مربوط به ایالات متحده‌اش را از چین خارج می‌کند. این شرکت ساخت دوربین، درباره‌ی مکان احتمالی انتقال این بخش از کارخانجات خود جزئیاتی ارائه نکرد.
Brian McGee، کارشناس ارشد مالی GoPro در بیانیه‌ای اعلام کرد "محیط ژئوپولتیک کسب‌وکار امروز نیازمند چابکی است، و ما تلاش می‌کنیم نگرانی‌های تعرفه‌های گمرکی را با جابه‌جا کردن بیشتر تولید دوربین‌های اکشن مربوط به ایالات متحده به خارج از چین برطرف کنیم."

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ آذر

در خبری منتشر شده در روز جمعه، HCL Tech به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار، برخی دارایی‌های نرم‌افزاری IBM Crop، مستقر در ایالات متحده را می‌خرد. این معامله بزرگ‌ترین خرید یک شرکت خدمات IT هند تاکنون است. HCL Tech هفت پلتفرم نرم‌افزاری IBM را می‌خرد، این اقدام به آن پایگاه مشتری بزرگ‌تری می‌دهد و اجازه می‌دهد حضورش را در حوزه‌هایی همچون تجارت، امنیت، و بازاریابی افزایش دهد. از طرفی به آن یک فرصت بازار بیش از ۵۰ میلیارد دلاری را می‌دهد که شرکت هندی می‌گوید به افزایش سودآوری آن کمک می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۶ آذر

بازار گوشی‌های هوشمند همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، هرچند این رشد کند است. این خبر بر اساس گزارش اخیر Gartner است که اعلام کرد در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، فروش این محصولات با ۱.۴ درصد رشد به ۳۸۹ میلیون واحد رسید. دو نشان چینی، هواوی و شیائومی، فروشندگان برتر بازار بودند که پیش از این شاهد رشد ۴۳ درصدی تقاضا برای محصولات‌شان بودند. در حقیقت، فروش گوشی هوشمند به کاربر نهایی، چنانچه لیست فروش شامل هواوی و شیائومی نبود، کاهش ۵.۲ درصدی را تجربه می‌کرد.

ادامه مطلب