محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

روز پنج‌شنبه، نتفلیکس درآمد سه ماهه‌ی چهارم خود را کمی پایین‌تر از تخمین‌های وال‌استریت پیش‌بینی کرد، حتی پس از ثبت رکوردی در زمینه‌ی مشترکین جدید، سهام بزرگ‌ترین سرویس استریم جهان در ساعات پس از بورس، ۴ درصد افت کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

پس از اینکه اپل پذیرفت باتری‌های آیفون بعد از مدتی کار کردن باعث کاهش عملکرد گوشی می‌شوند، با عذرخواهی از کاربران، طرحی را برای جایگزین کردن باتری اجرا کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۱۸ به جای هزینه‌ی تعویض ۷۹ دلاری باتری‌، کاربران با پرداخت تنها ۲۹ دلار، باتری آیفون خود را تعویض می‌کردند. با وجود اینکه این برنامه مسئول بخشی از کاهش درامد غیر منتظره‌ی این شرکت در فصل تعطیلات بود، اپل تعداد کاربرانی را که از این برنامه سود بردند را اعلام نکرد، اما گزارش جدیدی تعداد دقیق آن را نشان می‌دهد: ۱۱ میلیون.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

سرگرمی تعاملی سونی (SIE) این خرید را به قصد تقویت ابزار توسعه‌ی گیم خود انجام می‌دهد. این ناشر اعلام کرد شرکت مهندسی صدا Audiokinetic را می‌خرد. به عنوان بخشی از این معامله، سونی کنترل ابزار Wwise را به دست می‌آورد که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد به آسانی صداهای تعاملی را به دنیای گیم‌ها اضافه کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي

تعداد ثبت اختراعات ایالات متحده پس از سال‌ها رشد و شکسته شدن رکورد آن در سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. تجزیه و تحلیل منتشر شده‌ی IFI CLAIMS نشان داد که برنامه‌های پیش صادر شده‌ی منتشر شده که در انتظار تصویب توسط اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO) در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده‌اند، شاهد افت بوده‌اند. ۳.۵ درصد از کاهش اعطا مجوزها در سال ۲۰۱۸ را می‌توان به این موضوع نسبت داد. از آنجایی که برنامه‌های ثبت اختراع منتشر شده در سال۲۰۱۸ افزایش داشتند، بایستی انتظار داشت که این روند کاهشی موقتی باشد، و تعداد اعطا مجوزها در یک یا دو سال آینده دوباره افزایش پیدا کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي

سود سه ماهه‌ی سامسونگ و درآمد آن به دلیل کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه در طول سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ از تخمین‌ها عقب ماند، درست در همان دوره‌ای که اپل هم شاهد فروش‌های ضعیفی در چین بود.
بر اساس نتایج مالی منتشر شده در روز سه‌شنبه، درآمد عملیاتی این شرکت کره‌‌جنوبی در این سه ماهه به ۱۰.۸ تریلیون وون (۹.۶ میلیارد دلار) سقوط کرد، پیش‌بینی تحلیلگران بلومبرگ برای این بخش از درآمد شرکت ۱۳.۸ تریلیون وون بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ دي

آمازون روز جمعه گفت، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به دستیار صوتی الکسا فروخته شده است. این عدد جدید، توسط معاون ریاست دستگاه‌های آمازون، Dave Limp در مصاحبه با The Verge گفته شد و نشان می‌دهد در چه زمان سریعی این شرکت الکسا را در داخل دستگاه‌های سخت‌افزاری مجزایی نصب کرده است. این شرکت مشخص نکرد که چه تعداد از این موارد دستگاه‌های Echo ساخت آمازون بودند و چه تعداد توسط سازندگان اصلی قطعات شخص ثالث طراحی شده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

بر اساس گزارش شرکت تحلیلگر بازار Sensor Tower، بازی‌های موبایل Nintendo برای آن در سال ۲۰۱۸، ۳۸۴ میلیون دلار درآمد به ارمغان آورد. ۱۱۷ میلیون دلار آن تنها متعلق به سه ماهه‌ی چهارم بود، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشت. این رشد به لطف راه‌اندازی Dragalia Lost، اولین عنوان اصلی موبایل Nintendo در سال ۲۰۱۸ بود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند