محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

اوبر قبل از عرضه‌ی عمومی اولیه‌ی پیش‌بینی شده‌اش برای سال جاری، زیان خالص ۸۶۵ میلیون دلاری را برای سه ماهه‌ی چهارم گزارش کرد. با این وجود، این اعداد و ارقام از مزیت مالیاتی برخوردار شدند که شرکت را از گزارش زیان خالص ۱.۲ میلیارد دلاری در این دوره نجات داد. بر اساس فاکتورهای مقدماتی، زیان خالص اوبر در سه ماهه‌ی پایانی از سال ۲۰۱۸، ۷۶۸ میلیون دلار بود.
اوبر برای سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، زیان خالص قبل از پرداخت مالیات را ۹۷۱ میلیون دلار اعلام کرده بود. صرف نظر از این موارد، زیان‌های اوبر در این سه ماهه ادامه داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ بهمن

در پست وبلاگ منتشر شده‌ای مربوط به Sundar Pichai، مدیرعامل گوگل، اعلام کرد قصد دارد ۱۳ میلیارد دلار در مراکز داده و دفاتر سرتاسر ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری‌ها شامل مراکز داده‌ای جدید، همچنین گسترش دفاتر موجود هستند. Pichai می‌گوید با این سرمایه‌گذاری‌ها، گوگل در ۲۴ ایالت دارای دفتر و در ۱۲ ایالات دارای مرکز داده می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

Activision Blizzard اعلام کرد، Call of Duty: Black Ops 4 سه ماهه‌ی قوی داشت، فروش‌های عنوان قبلی Call of Duty: Black Ops III از سال ۲۰۱۵ را شکست.
اما این شرکت تصدیق کرد Black Ops 4 تا حدود زیادی از انتظارات شرکت، مخصوصا در نیمه‌ی دوم سه ماهه‌ی چهارم عقب است.
این درآمد پایین ممکن است یکی از فاکتورهای موثر برای تصمیم Activision Blizzard در اخراج ۸ درصد از نیروی کارش، یا صدها کارمند باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

وقتی که اپل در ماه گذشته راهنمای درآمدی سه ماهه‌اش را منتشر کرد، چین را عامل اصلی نتایج ناامیدکننده‌اش عنوان کرد. به طور قطع درآمد سالانه‌ی آیفون حدود ۱۵ درصد کاهش داشت، و حالا IDC اطلاعات بیشتری درباره‌ی نقش احتمالی بازار چین در این افت را ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

فشار اپل بر توسعه‌دهندگان برای ایجاد برنامه‌های مبتنی بر اشتراک در حال حاضر تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر درآمدهای App Store گذاشته است. بر طبق گزارش جدیدی از Sensor Tower مربوط به اواخر هفته‌ی جاری، درآمد حاصل از هر آیفون در ایالات متحده ۳۶ درصد رشد داشت و از ۵۸ دلار در سال ۲۰۱۷ به ۷۹ دلار در سال ۲۰۱۸ رسید. بر طبق معمول، بخش بزرگی از این افزایش را می‌توان به بازی‌های موبایلی نسبت داد، که بیش از نیمی از میانگین درآمد هر گوشی را شامل می‌شود. با این حال، رشد قابل ملاحظه‌ای در دسته‌بندی خارج از بازی دیده می‌شود – از جمله‌ی آن‌ها اپ‌های مبتنی بر اشتراک هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

Supercell از نظر مالی، سال موفقی را پشت سر نگذاشته است. البته ارقام سود منتشر شده برای آن برای بسیاری از رقبا آرزو و حسادت‌آور است. این شرکت فنلادی تولیدکننده‌ی بازی‌های Brawl Stars، Clash Royale و Clash of Clans در سال گذشته‌ی میلادی درآمدی ۱.۶ میلیارد دلاری داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

Spotify در تلاش برای خرید دو سرویس پادکست است. این به معنی وجود برنامه‌هایی فراتر از تنها استریم موسیقی از سوی این سرویس است. در عین حال، برای اولین‌بار است که این شرکت اعلام کرده که به سوددهی رسیده است.
درست خواندید. پس از ۱۳ سال و با ۹۶ میلیون مشترک با پرداخت هزینه، سرانجام این سرویس به سوددهی رسیده است. میزان سود عملیاتی این شرکت ۱۰۷ میلیون دلار بوده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

در آخرین گزارش مالی Twitter، شاهد کاهش کاربران فعال ماهانه‌ی آن هستیم. اما طبق گفته‌ی این شرکت، استراتژی‌های بلند مدت آن جواب داده و توانسته‌ در این دوره‌ی مالی، با توجه افزایش میزان کاربران «روزانه»، به موفقیت‌های مالی دست یابد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند