محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

برخلاف باور عموم، پذیرش ساعت‌های هوشمند، بندهای تناسب اندام، و ترکرهای فعالیت در سرتاسر جهان روندی صعودی دارند. IDC گزارش کرد در طول سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸، بازار جهانی پوشیدنی‌ها ۳۱.۴ درصد رشد داشت و به ۵۹.۳ واحد رسید. علاوه بر این، کل فروش تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۷۲.۲ میلیون واحد رسید که ۲۷.۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ با ۱۳۵ میلیون فروش بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

پس از اینکه Grab جذب سرمایه‌ی ۱.۴۶ میلیارد دلاری از SoftBank را اعلام کرد، این شرکت جدیدترین عضو اضافه شده به SoftBank Vision Fund نام گرفت. این شرکت به‌اشتراک‌گذاری خودرو مستقر در جنوب شرق آسیا گفت از سرمایه‌ی جدید برای توسعه‌ی استراتژی اپ‌اش استفاده می‌کند، و امیدوار است که سرویسش به یک اپ روزانه برای مشتریان تبدیل شود، اما این امکان هم وجود دارد که از سرمایه‌ی جدید برای مبارزه با رقیبش، Go-Jek استفاده کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ اسفند

استارتاپ کار گروهی WeWork به TechCrunch اعلام کرد، ۳ درصد یا حدودا ۳۰۰ نفر از نیروی کار جهانی خود را اخراج می‌کند. این کسب و کار که اخیرا ارزش بازار آن ۴۷ میلیارد دلار برآورد شد، ۱۰ هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

Lyft با پشت سر گذاشتن اصلی‌ترین رقیبش، Uber، اولین شرکت به‌اشتراک‌گذاری خودرو مبتنی بر اپ است که وارد بورس می‌شود. با وجود اینکه Lyft قبل از Uber راه‌اندازی شد، اما همیشه تحت‌ تاثیر آن قرار داشت. این شرکت روز جمعه، اسناد IPOاش را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تنظیم کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ اسفند

Dropbox، شرکت به اشتراک‌گذاری فایل و ذخیره‌سازی رایانش ابری پیش‌بینی سودآوری عملیاتی‌اش برای سه ماهه‌ی جاری را نسبت به سال قبل کاهش داد، این منجر به کاهش ۱۱ درصدی ارزش سهام آن در معاملات گسترده شد.
این چشم‌انداز سودآوری ضعیف، درآمد و سود سه ماهه‌ی بهتر از انتظار، و پیش‌بینی درآمد سه ماهه‌ی جاری را که بهتر از تخمین‌ها بود، تحت‌الشعاع قرار داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

استارتاپ رباتیک Vincross اعلام کرد افزایش سرمایه‌ای در حدود ۱۰ میلیون دلار و به هدایت Lenovo دریافت کرده است. این افزایش بودجه برای توسعه‌ی خط رباتیک Vincross با استفاده از Mind Kit به کار می‌رود، مجموعه‌ای از بخش‌های مورد نیاز که علاقمندان می‌توانند از آن برای ساختن ربات‌های همه کاره‌ای که قادر به انجام وظایف متعددی از جمله نواختن موسیقی درام، چاشنی زدن به غذا، و خزیدن در فضاهای تنگ هستند، بهره ببرند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن

این استارتاپ تلاش کرد قفل هوشمند ۷۰۰ دلاری را بفروشد. استارتاپ وی ورشکسته شد و کارمندان و پیمانکارانش را از دست داد. اما حالا، برای اپل کار می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن

انویدیا گزارش‌های درامدی‌اش را منتشر کرد که بهتر از پیش‌بینی‌های ضعیف وال استریت برای سه ماهه‌ی مالی چهارم تا پایان ۲۷ ژانویه بود.
ماه گذشته، این سازنده‌ی تراشه‌های گرافیک و هوش مصنوعی اعلام کرد ترکیبی از عرضه‌ی آهسته‌ی کارت‌های گرافیک RTX جدید و عواقب افت ارزش ارز رمزنگاری به احتمال زیاد به درامدهای آن صدمه می‌زند. و حالا، این شرکت نتایج مالی خود را منتشر کرد که منطبق با کاهش انتظارات برای سه ماهه‌ی مالی چهارم تا پایان ۳۱ ژانویه بود.

ادامه مطلب