محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

Dropbox اعلام کرد تمایل به خرید استارتاپ HelloSign دارد، شرکتی که خدمات امضای الکترونیکی و گردش کار اسناد را ارائه می‌دهد. Dropbox برای این خرید مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار می پردازد.
Quentin Clark از مسئولین Dropbox، خرید HelloSign را چیزی بیش از یک عملکرد امضای الکترونیکی تکمیلی به سرویس Dropbox می‌بیند. به عقیده‌ی وی، قابلیت‌های گردش کاری که HelloSign در سال ۲۰۱۷ اضافه کرد، در این خرید عامل اساسی بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش رویترز در جدیدترین نشانه‌ها از تلاش Ginni Rometty، مدیرارشد اجرایی IBM برای متحول کردن این شرکت خدمات فناوری، IBM روز سه‌شنبه تخمین‌های درامدی سه ماهه‌ی وال‌استریت را شکست و برای سال ۲۰۱۹ رشد سود بالاتری را به دست آورد.
در این روز، سهام IBM حدود ۶ درصد رشد کرد و اولین رشد درامدی سالانه‌ی شرکت از سال ۲۰۱۱ بود. Rometty که از سال ۲۰۱۲ برای این شغل انتخاب شد، شرکت را به سمت بخش‌هایی با رشد سریع شامل رایانش ابری سوق داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

گوگل اعلام کرد برای نخستین‌بار قیمت اشتراک‌های G Suite خود را افزایش می‌دهد. در ایالات متحده، قیمت‌های نسخه‌های G Suite Basic و G Suite Business به ترتیب ۱ و ۲ دلار برای هر نفر در ماه افزایش می‌یابند، در حالیکه افزایش در سایر نقاط با توجه به ارز و بازار محلی صورت می‌گیرد. قیمت‌گذاری G Suite Enterprise بدون تغییر باقی می‌ماند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

Swarm Technologies یکی از چندین شرکتی است که به دنبال قرار دادن ماهواره‌های ارتباطی در مدار نزدیک زمین است و برنامه‌هایش را جدای از کمترین دستگاه‌هایی که در اختیار دارد، پیش می‌برد. حالا سرمایه‌گذاران سر سخت آن برای قرار دادن ۱۵۰ ماهواره‌ی SpaceBEE کوچک در مدار، ۲۵ میلیون دلار افزایش سرمایه در دور سری اول داشتند.
بازارهای ارتباطی زیادی وجود دارند که بایستی از فضا به آن‌ها خدمات‌رسانی شود؛ StarLink نیاز به پهنای باند موبایل دارد، Ubiquitilink قصد از بین بردن نقاط "بدون سیگنال" را دارد، و Swarm هم قصد تعبیه کردن دستگاه‌های به اصطلاح اینترنت اشیا را دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد تنها درصد کمی از کاربران توئیتر مسئول به اشتراک‌گذاری اخبار جعلی در طول انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده بودند، اما آن‌ها همان‌هایی هستند که مکررا توئیت می‌کنند.
این مطالعه که در مجله‌ی Science به چاپ رسید، نشان می‌دهد از بیش از ۱۶ هزار حساب کاربری، ۱ درصد بیش از ۸۰ درصد لینک‌های اخبار جعلی منتشر بر روی توئیتر در دوران انتخابات ۲۰۱۶ را نشر دادند، در حالیکه فقط ۰.۱ درصد از این کاربران به صورت فعال ۸۰ درصد لینک‌های خبرهای دروغین را به اشتراک گذاشتند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

ساعت‌ها پس از اینکه اینتل گزارش درامدی سه ماهه‌ی چهارم و راهنمای درامدی سه ماهه‌ی اول خود را که کمتر از انتظارات بود منتشر کرد، سهام آن ۶ درصد افت کرد. این شرکت درامد در هر سهم Non-GAAP خود را ۱.۲۸ در درامد ۱۸.۶۶ میلیارد دلار (۹ درصد بالاتر از نرخ سالیانه) گزارش کرد. وال استریت برای آن در هر سهم ۱.۲۲ دلار در درامد ۱۹.۰۱ میلیارد دلار را تخمین زده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

سونی در What3word سرمایه‌گذاری می‌کند، استارتاپی که تمام جهان را به ۵۷ تریلیون مساحت ۳ در ۳ متر مربعی تقسیم کرده و به هر یک از آن‌ها آدرس سه کلمه‌ای داده است. جزئیات مالی این سرمایه‌گذاری اعلام نشده است.
سیستم آدرس‌دهی این استارتاپ تمام داستان نیست. قابلیت ادغام What3word با دستیارهای صوتی چیزی است که علاقه‌ها و به خصوص سرمایه‌گذاری از جانب سونی و دیگران را جذب کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

نتفلیکس فکر می‌کند Fortnite نسبت به HBO برای تجارت آن خطرناک‌تر است. در گزارش درامدی سه ماهه‌ی اخیر شرکت که روز پنج‌شنبه منتشر شد، آمده است درحالیکه سرویس استریم آن حدود ۱۰ درصد زمان نمایش تلویزیونی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده، برای مدت طولانی رقابتش را تنها بر این اساس نمی‌تواند با تامین‌کنندگان محتوای تلویزیون و استریم ویدئو ادامه دهد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند