محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، تعداد کاربران پریمیوم Apple Music در ایالات متحده از Spotify پیشی گرفت. این تغییر اوایل سال ۲۰۱۹ رخ داد؛ در ماه فوریه، تعداد کاربران Apple Music به بیش از ۲۸ میلیون آمریکایی رسید، این تعداد برای Spotify، به میزان ۲۶ میلیون کاربر پرداختی آمریکایی بود. در مقاله‌ی منتشر شده‌ی وال استریت ژورنال آمده، تعداد کاربران Apple Music خیلی سریع‌تر از Spotify رشد می‌کنند، نرخ رشد آن ۲.۶ تا ۳ درصد در ماه در مقایسه با ۱.۵ تا ۲ درصد برای Spotify است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۶ فروردين

خداحافظ Altaba. پروژه‌ی فروش یاهو به غول تجارت مخابرات آمریکایی Verizon در سال ۲۰۱۷ کلید خورد. شرکت یاهو که سهامدار ۱۵ درصد از سهام غول فروش اینترنتی Alibaba و ۳۵.۵ درصد از سهام Yahoo Japan بود، پس از خریده شدن توسط Verizon، شرکت Altaba نامیده شد، حالا این واحد تجاری اعلام کرد سهام سود آورش در Alibaba را می‌فروشد و این فروشگاه از دسترس خارج می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ فروردين

اینتل اعلام کرد در ۱۴ استارتاپ سرمایه‌گذاری ۱۱۷ میلیون دلاری دارد که در کار ساخت رابط‌های هوش مصنوعی سریع‌تر، کمک به تولیدکنندگان با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی، ساخت نیمه هادی‌ها، و ایجاد تکنولوژی‌های برهم زننده‌ی فراتر از هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی و ارتباطات هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ فروردين

CollegeVine، استارتاپ فناوری آموزشی مستقر در کمبریج، ۲۴ میلیون دلار افزایش سرمایه داشت، چراکه این استارتاپ به دنبال عرضه‌ی خدماتش به کارفرمایان به عنوان مزیتی برای کارکنان است.
این شرکت متمرکز بر عرضه‌ی مشاوره‌ی هدایت تحصیلی دبیرستان و پذیرش کالج، دور سری B افزایش سرمایه را به هدایت سرمایه‌گذارانی چون Fidelity Investments ،Maywood Street Investments و Technology Ventures انجام داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ فروردين

در گذشته، شیپورچی‌ها رسیدن پادشاهان را به هرجایی که آن‌ها می‌خواستند اعلام می‌کرند، و حالا Proxy این کار را با بلوتوث انجام می‌دهد. استارتاپ Proxy از این پس اجازه‌ی باز کردن درهای اداره و رزرو اتاق جلسه را با استفاده از سیگنال Bluetooth Low Energy می‌دهد. این استارتاپ خود را برای ساختن لایه‌ی هویتی بلوتوث ورود آماده می‌کند که می‌تواند به طور غیر محسوس در اطراف کاربرانش در حالت انتظار بماند. قابلیت جدید به دستگاه‌های محدوده‌ی محیط کار و فراتر از آن امکان می‌دهد فورا هویت‌ها و اولویت‌های فرد را تشخیص دهد و کاربر را به کنفرانس‌های از راه دور وصل کند، هزینه‌ی حمل‌ونقل عمومی را بپردازد، یا از قهوه‌چی درخواست همان سفارش معمول را بکند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

هواوی نتایج مالی سال گذشته‌اش را اعلام کرد. درآمد شرکت با ۲۰ درصد افزایش سالیانه به ۱۰۵ میلیارد دلار رسید، سود آن نیز با بیش از ۲۵ درصد رشد به ۸ میلیارد دلار بالغ گشت. نیویورک تایمز اشاره می‌کند این نتایج هواوی را در مکانی مشابه با گوگل و مایکروسافت قرار می‌دهد، این دو شرکت سال گذشته به نقطه‌ی عطف درامد بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیدند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

پس از اینکه این دو شرکت گفتند در مورد چگونگی به اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتری بین همدیگر اختلاف داشتند، داستان جالبی درباره‌ی شکرآب شدن رابطه‌ی بین Shopify و Mailchimp در هفته‌ی گذشته منتشر شد. به نظر می‌رسد قبل از اینکه Mailchimp از Shopify جدا شود، خیلی بی‌سر و صدا LemonStand، یکی از رقبای کوچک‌تر پلتفرم تجارت الکترونیک را خریداری کرده بود تا قابلیت‌های ادغام شده‌ی بیشتر تجارت الکترونیک را به داخل پلتفرم خود تزریق کند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند