محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

Revvo که در ساخت حسگرها و نرم‌افزارهای آموزش یافته‌ی یادگیری ماشین برای پیش‌بینی عمر لاستیک است، سرمایه‌گذای ۴ میلیون دلاری را برای گسترش این تلاش اعلام کرد.
این دسته از حسگرهای هوشمند در داخل چرخ ماشین قرار می‌گیرند و شاخص‌هایی نظیر فشار، دما، چرخش، و صدای تایر را نشان می‌دهند. حسگرها همچنین شرایط محیطی را هم سنجش می‌کنند، مانند اینکه آیا وسیله‌ی نقلیه در حال حرکت بر روی جاده‌های صاف است یا خشن یا اینکه تایرها مرتبا با یخ و باران برخورد دارند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

افرادی آشنا با موضوع گفتند، اوبر معامله‌ی خرید ۳.۱ میلیارد دلاری شرکت Careem مستقر در دوبی را اعلام کرد که به صورت نقد و سهام است.
این غول آمریکایی به اشتراک‌گذاری خودرو قرار است ۱.۴ میلیارد دلار را به صورت نقد و ۱.۷ میلیارد دلار را هم به شکل اوراق قابل تبدیل به Careem بپردازد. بر اساس مفاد این قرارداد که توسط بلومبرگ گزارش شد، اوراق قابل تبدیل به سهام اوبر به قیمت هر سهم ۵۵ دلار است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

شیائومی، شرکت چینی که به خاطر گوشی‌های ارزان و چشم‌انداز بهبود درآمد با فروش سرویس‌های اینترنت شناخته شده، در سه ماهه‌ی چهارم، سودی بالاتر از تخمین‌های تحلیلگران کسب کرد، اگرچه درآمد آن کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.
رویترز با اشاره به اطلاعات Refinitiv آورده، سود خالص این شرکت هنگ‌کنگی به ۱.۸۵ میلیارد یوان (۲۷۶ ملیون دلار) رسید که بالاتر از میانگین تخمین‌های ۱.۷ میلیارد یوانی بود. با این وجود، درآمد شرکت تخمین‌های ۴۷.۴ میلیارد یوانی را از دست داد و با رشد ۲۶.۵ درصدی به ۴۴.۴ میلیارد یوان (۶.۶۲ میلیارد دلار) رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش رویترز – Pinterest، مالک وب‌سایت جستجوی عکس که برای عکس‌های غذا و مد که توسط کاربرانش ارسال می‌شوند، شناخته شده است، روز جمعه برای عرضه‌ی عمومی سهامش ثبت نام کرد. این ثبت نام یک روز پس از آغاز به کار سازنده‌ی جین Levi، و Lyft و Uber – ارائه‌دهندگان سرویس به اشتراک گذاری خودرو – جهت سبقت گرفتن بیشتر در این لیست، انجام شد. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند سال ۲۰۱۹ احتمالا یکی از فعال‌ترین سال‌ها برای IPOهای فناوری باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

انویدیا موافقت کرد به قیمت ۶.۹ میلیارد دلار، Mellanox را خریداری کند، کارشناسان این شرکت تراشه‌ساز می‌توانند به انویدیا برای ورود به بازار در حال رشد اجزا مرکز داده کمک کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

اعلام کرد قصد خرید شرکت Figure Eight را دارد که ۱۷۵ میلیون دلار در ابتدا پرداخت می‌شود و پرداخت بیش از ۱۲۵ میلیون دلار بعدا و بر اساس عملکرد شرکت پرداخت خواهد کرد. هر دوی این شرکت‌ها متمرکز بر جمع‌سپاری برای برچسب‌گذاری اطلاعات هستند که به نوبه‌ی خود برای آموزش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌شود – به عنوان مثال، Figure Eight می‌گوید فناوری‌اش برای همه چیز استفاده می‌شود؛ از نقشه‌کشی گرفته تا اسکن رسیدها برای گزارش هزینه‌ها.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند

بازار تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ افت کلی خواهد داشت، اما فروش‌ها در طول نیمه‌ی دوم سال شروع به رشد می‌کنند. دلیل این فرایند که به‌کارگیری محصولات مبتنی بر 5G توسط مشتریان ذکر شد، چندین سال طول می‌کشد.
اگرچه تعدادی از تلفن‌های 5G در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونا معرفی شدند، از مجموع فروش ۶.۷ میلیون دستگاه 5G انتظار می‌رود تنها نشان‌دهنده‌ی ۰.۵ درصد از کل ۱.۳۹۵ میلیارد تلفنی باشد که در سال ۲۰۱۹ به فروش می‌رسند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند