محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

جریان بازار اسپیکرهای هوشمند هیچ نشانی از روند کند شدن ندارد و در حقیقت برعکس است. به تازگی گزارشی از Canalys منتشر شد مبنی بر اینکه فروش‌های جهانی اسپیکرهای هوشمند در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ با ۱۳۷ درصد رشد سالیانه به ۱۹.۷ میلیون واحد رسیدند، این میزان ۸.۳ میلیون بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۷ است.
برنده‌ی سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ آمازون شد، این شرکت موفق شد به فروش ۶.۳ میلیون اسپیکر هوشمند Echo تا پایان این سه ماهه برسد. گوگل هم با فروش ۵.۹ میلیون دستگاه Google Home نزدیک به همتای خود حرکت می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

اوبر که انتظار می‌رود در سال آینده به صورت عمومی عرضه شود، نتایج مالی سه ماهه‌ی سوم خود را منتشر کرد. زیان خالص اوبر با ۳۲ درصد افزایش بر مبنای سه ماهه به ۹۳۹ میلیون دلار رسید، اگرچه اوبر با توجه به ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در رشد بخش‌های مربوط به آینده انتظار این زیان‌ها را داشت.
در درآمدهای قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBIDTA)، ضرر و زیان‌های اوبر ۵۲۷ میلیون دلار بود که به بیش از ۲۱ درصد دوره‌ی سه ماهه رسید. و همانطور که اوبر آماده‌ی عرضه‌ی عمومی می‌شود، شروع به ارائه‌ی اظهارنامه‌های مالی کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

علی‌بابا، غول اینترنت چینی علاقمند به اطلاع‌رسانی درباره‌ی رکوردهای فروش آنلاین خود است، و این در سال جاری با معنا‌تر از همیشه است. در فستیوال فروش جهانی سالیانه‌ی این شرکت، یعنی روز مجردها، علی‌بابا با ۲۷ درصد افزایش فروش نسبت به سال ۲۰۱۷ به ارزش ۲۵.۳ میلیارد دلار، در طول ۲۴ ساعت و در ۲۳۰ کشور در سراسر جهان موفق به فروش ۳۰.۸ میلیارد دلار کالا شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

شیائومی حضور رسمی‌اش در لندن را با راه‌اندازی Mi 8 Pro، گوشی هوشمندی با نمایشگر ۶.۲۱ اینچی آغاز کرد. همراه با این مدل، شیائومی طیف وسیعی از دیگر محصولات، شامل Mi 8، گوشی هوشمند Redmi 6A، ردیاب تناسب اندام Band 3، و اسکوتر برقی Mi را هم با خود آورده است.
اگرچه شیائومی تا حد زیادی متمرکز بر بازار بومی چین و بازارهای آسیایی نظیر هند است، اما به طور پیوسته یک سری محصولات را در مناطق جدیدی از جمله آمریکای لاتین و بخش‌های شمالی و شرق اروپا عرضه می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

کوالکام اعلام کرد درآمدی در سال مالی ۲۰۱۸ از محل حق مجوزهایش نداشته است و می‌گوید این در ارتباط با محصولات اپل است.
روز چهارشنبه، کوالکام گزارش درآمدی‌اش برای سه ماهه‌ی مالی چهارم را منتشر کرد که بهتر از انتظارات بود. این غول نیمه هادی درآمد بدون GAAP خود را ۹۰ سنت در هر سهم با درآمد ۵.۸ میلیارد دلار گزارش کرد که کمتر از دو درصد سالیانه بود.
وال‌استریت به ترتیب برای آن ۸۳ سنت و درآمد ۵.۵۲ میلیارد دلار را تخمین زده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان

به عنوان بخشی از توافق با SEC بر سر موضوع توئیت‌ها درباره‌ی خصوصی‌سازی تسلا، ایلان ماسک توافق کرده بود از ریاست هیات مدیره‌ی این شرکت کناره‌گیری کند. و حالا در حالیکه وی هنوز مدیرعامل است و در صندلی هیات مدیره باقی مانده، تسلا جایگزین او را معرفی کرد: Robyn Denholm. به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره‌ی تسلا، Denholm در حال حاضر مدیر مالی و ریاست بخش استراتژی ارتباطات از دور استرالیا Telstra است. وی زمانی که پستش به عنوان ریاست هیات مدیره‌ی تسلا را به طور تمام وقت شروع کند، مسئولیت‌های پیشین خود را ترک می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

در حرکتی با هدف افزایش قیمت سهام در حال سقوط، اسپاتیفای اعلام کرد بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش از سهام خود را بازخرید می‌کند. مجوز این برنامه در جلسه‌ی عمومی سهامداران داده شد و توسط هیات مدیره به تصویب رسید. اسپاتیفای می‌گوید، اعتبار این برنامه تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ است.

ادامه مطلب