محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ اسفند

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قانونگذاران آنتی تراست (ضدانحصار) چین تصمیم دارند جریمه ای سنگین و بی سابقه برای شرکت علی بابا وضع کنند. به نوشته وال استریت ژورنال، منابع آگاه دلیل این امر را رفتارهای غیر رقابتی شرکت مذکور اعلام کرده‌اند.
رقم جریمه علی بابا ممکن است از ۹۷۵ میلیون دلاری که کوالکام در سال ۲۰۱۵ برای رفتارهای غیررقابتی پرداخت نیز بیشتر شود. همچنین قانونگذاران چینی مشغول بررسی واگذاری برخی از دارایی‌های این شرکت هستند که ارتباطی به کسب و کار اصلی آن (خرده فروشی آنلاین) ندارد. این درحالی است که علی بابا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ اسفند

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، یکی از سرمایه گذاران تسلا از این شرکت، ایلان ماسک (مدیر ارشد اجرایی) و هیأت مدیره آن شکایت کرده زیرا توئیت های عجیب و غیر قانونی ماسک به کاهش چند میلیارد دلاری ارزش شرکت منجر شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ اسفند

به گزارش مهر به نقل از رویترز، جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر، نخستین پیامی که در این پلتفرم منتشر شده را برای فروش عرضه کرده است. توئیت «اکنون حساب کاربری توئیترم را تنظیم کردم» (just setting up my twttr) را به عنوان یک امضای دیجیتال یگانه در یک وب سایت فروش توئیت ها عرضه کرده است. وب سایت مذکور Valuables by Cent نام دارد و توکن های غیر قابل تعویض دیجیتال (NFT) عرضه می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۰ اسفند

شرکت‌های سازنده رایانه شخصی دل تکنولوژیز و اچ پی با اعلام درآمدهای سه ماهه مطلوب، پیش بینی کردند با وجود بازگشت تدریجی افراد به مدرسه و محل کار، افزایش تقاضا برای رایانه شخصی ادامه خواهد یافت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۸ اسفند

شرکت تیک تاک برای حل و فصل شکایات حریم خصوصی در آمریکا که مدعی هستند این اپلیکیشن به شکل غیر قانونی تصاویر اسکن صورت کاربران را ضبط کرده و اطلاعات خصوصی را در اختیار گروه های شخص ثالث قرار داده است، ۹۲ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.
جان زد لی، قاضی منطقه ای آمریکا در شیکاگو باید این توافق را تایید کند. وی در سپتامبر به وکیلان اعلام کرده بود اگر این توافق دربرگیرنده منافع همه نباشد، آن را رد خواهد کرد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند