محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند

به گزارش آی‌تی‌ایران، اقتصاد تایوان در سال جاری میلادی، احتمالا سریع‌ترین رشد را در طی هفت سال اخیر تجربه خواهد کرد.
دولت تایوان ضمن اشاره به این رشد سریع، پیش‌بینی کرد که محصولات نیمه‌هادی یا همان صنعت تولید تراشه، بیشترین سهم را در افزایش صادرات این کشور خواهد داشت. طبق اطلاعات اداره آمار ویتنام، تولید ناخالص داخلی در سال 2021 احتمالا رشدی 4.46 درصدی را تجربه خواهد کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳ اسفند

به نوشته‌ی همکاران سیستم، نشریه فایننشال تایمز به نقل از افرادی آگاه که در این زمینه اطلاعات دارند گزارش داد که مایکروسافت در ماه‌های اخیر برای انجام یک معامله بزرگ و خرید شرکتی اقدام کرده است که ۵۱ میلیارد دلار ارزش دارد و براساس آن غول نرم افزاری جهان می‌کوشد شرکت توسعه دهنده شبکه اجتماعی پینترست را خریداری کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن

به نوشته‌ی همکاران سیستم، شرکت گوگل به سرمایه گذاری خود در بخش خدمات رایانش ابری خود همچنان ادامه می‌دهد و در حالی که فرآیند افزایش درآمدهای گوگل در این بخش سرعت گرفته است، میزان ضرر و زیان مالی در این زیرمجموعه غول اینترنتی جهان هم قابل ملاحظه است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، فروش مدل آیفون ۱۲ مینی در آمریکا تنها پنج درصد از کل فروش گوشی‌های جدید اپل در نیمه اول ژانویه بود که نشان می‌دهد تقاضای کمتری برای مدل‌های کوچکتر این گوشی پرچمدار وجود دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۴ بهمن

به گزارش پیوست، جنجال‌ها برسر اپلیکیشن چینی اشتراک‌گذاری «تیک‌تاک» که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به اوج خود رسیده بود تمامی ندارد. جریانی که ترامپ برای فروش این اپلیکیشن اشتراگذاری ویدیو چینی آغاز کرده بود با شکایت‌های موفق مالک چینی متوقف شده است. به گفته افراد مطلع، برنامه دولت پیشین آمریکا برای اجبار فروش بخش آمریکایی تیک‌تاک به گروهی از شرکت‌های آمریکایی از جمله اوراکل و والمارت متوقف شده و جو بایدن رئیس جمهوری جدید تلاش‌ دولت پیشین برای رفع خطرات امنیتی شرکت‌های تکنولوژی چین را بررسی می‌کند.

ادامه مطلب