محبوب ترین ها
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ خرداد

موسس کمپانی، اسپیس ایکس، الون ماسک در کنفرانس مطبوعاتی با رسانه هادر خصوص برنامه ریزی برای اعزام اولین انسان به سیاره مریخ سخن گفت. قبلا نیز وی از ساخت و راه اندازی اولین موشک فضایی برای ارسال به کره مریخ بدون خدمه صحبت کرده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۱:۳۸ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

آوریل گرمترین ماه ثبت شده برای دنیا بود و ما باری دیگر بر اساس گفته های پایگاه داده های ناسا که در روز شنبه منتشر شد ، رکوردی دیگر در مقایسه با میانگین دیدیم . این رکورد به ما اطمینان میدهد که 2016 معیار دیگری برای گرم ترین سال در پایگاه داده های ناسا خواهد داشت ، بدون توجه به اینکه آیا باقی ماه های امسال دمای خنک تری خواهد داشت یا خیر .
در طول 7 ماه گذشته ، میانگین سطح دمای جهانی با بیش از 1 درجه ی سیلیسیوس یا 1.8 درجه ی فارنهایت از میانگین قرن بیستم گذشته است .
تا اکتبر ، این دما یک درجه هم از رکورد های دمای جهانی ناسا که از سال 1880 شروع شده بود ، نگذشته بود .

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۱:۵۵ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۷ ارديبهشت

سرویس های ایمیل مانند جی میل، یاهو میل و هات میل قربانی یک هک شده اند، که نام کاربری و کلمه عبور میلیون ها کاربر را در معرض خطر قرار داده است.به گزارش رویترز، داده های دزدیده شده متشکل از 273.3 میلیون داده آنلاین اعلام شده است.این تنها گزارشی است که تا کنون توسط متخصص امنیت آمریکا، الکس هولدن گزارش شده است.گفته شده که داده های کلی شامل 57 میلیون حساب کاربری ارائه دهنده ایمیل روسی Mail.ru ، همراه با 40 میلیون اعتبار ایمیل یاهو، 33 میلیون حساب هات میل و 24 میلیون حساب جی میل است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

گاهی بهترین روش آموختن، درس گرفتن از اشتباهات خودتان یا حداقل اشتباه شخص دیگری است. بانک مرکزی بنگلادش اخیرا به همه ما، صاحبان بانک آینده درس خیلی مهمی داد که در مورد امنیت شبکه مضایقه نکنیم.
به گزارش خبرگزاری رویترز، هکرها به لطف استفاده بانک از تبادلات شبکه‌ای ده دلاری بدون وجود هر گونه دیوار امنیتی، موفق به سرقتی حدود 81 میلیون دلار شدند. این مورد یکی از بیشترین مقادیر سرقت ‌شده‌ از بانکی به یک باره در طول تاریخ است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۴:۳۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

پیش از اولین روز تولد شاهزاده خانم شارلوت، کاخ سلطنتی مجموعه ای جدید از عکس های وی را منتشر کرد تا به ما یادآوری کند این دختر چقدر با نمک است.
عکاس حرفه ای کودک، دوشس کمبریج، کیت میدلتون به شخصه این عکس ها را در منزل خانوادگی، انگلستان گرفته است.مجموعه های که از ایشان منتشر شده است با این عنوان است:

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۱۹:۷ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

هنوز کاملا مشخص نشده است که آیا قانون میتواند شما را مجبور به قفل کردن گوشیتان با اثر انگشت کند یا خیر اما یک دادگاه در لس آنجلس منتظر جواز رسمی نمیماند:برای اولین بار در یک پرونده فدرال، یک قاضی، شخصی در پرونده را مجبور کرده است تا تلفن همراه خود را با ارقام قفل گذاری کند. FBI اعلام کرده است که یکی از متهمین در یک پرونده توانسته قفل لمسی(طرح به جای اعداد) را تنها در عرض 45 ثانیه باز کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۴:۵۸ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

پایگاه داده هایی که حاوی اطلاعات شخصی میلیون ها رای دهنده بود به صورت آنلاین توسط یک محقق در اوایل این ماه و در یک سرور حفاظت نشده کشف شد . این کشف نفوذ بزرگی را در اطلاعات شخصی بیش از 87 میلیون رای دهنده ی مکزیکی نشان میدهد . این پایگاه داده ها توسط محقق کریس ویکری( کسی که قبلا نفوذ به کاربران های هلو کیتی و داده های پزشکی شخصی را کشف کرده بود ) در تاریخ 14 ام آوریل کشف شد بدون اینکه حتی نیاز به رمز حفاظتی باشد . او سپس این را به مقامات مکزیک گزارش داد . موسسه ی گزینگر ملی لیست را تصدیق کرد و آن را از سرور وب آمازون پاک کرد . ویکری در یک پست بلاگ برای مک کیپر نوشت که این نفوذ خطر بزرگی برای رای دهندگان مکزیکی است " آدم ربایی در مکزیک مشکلی جدی است و ایجاد امکان دانلود کپی این پایگاه داده ها بسیار دردسر ساز بود .

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۱۸:۱ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

چه نیازی به بادی گارد و محافظ دارید زمانی که میتوانید به وسیله ربات های انسان نمای خود به خرید بروید و آنها وسایل شما را حمل کنند. در روز سه شنبه یک مرد میانسال که جزو تازه به دوران رسیده های سرمایه دار چین است در حالی که به همراه 8 ربات خدمتکار خود به خرید رفته بود این جمله را اعلام کرد، زمانی که عکاسان گوانژو در حال عکس برداری از وی و ربات هایش بودند.

ادامه مطلب