محبوب ترین ها
ایران و جهان
الناز فرجی۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ آذر

واشنگتن _ silicon valley قانون نانوشته ای برای تبلیغ کردن به مشتریان دارد : تنها در حالت اورژانسی این کار را انجام دهید
این دقت که از حساسیت روی کاربران ناشی میشود ، نشان میدهد که چرا غول های تکنولوژی در بازی تاثیر گذاری واشنگتن سرگردان اند . در زمانی که همه در حال استفاده از ابزار تکنولوژی برای سازمان دهی و بسیج کردن کمپین های سیاسی اند، کمپانی های silicon valley مایل به مسلح کردن وسایلشان برای بردن دعواهای سیاسی اند . آداام کانر ، که اولین استخدامی دفتر فیس بوک واشنگتن دی سی در سال 2007 بود گفت : " هر بار که چیزی را به اشتراک میگذارید قضاوت هایی همراه با آن وجود دارد .ایده ی ما به این صورت است که "اگر تهدیدی ذاتی در این کار وجود داشت همه ی امکانات آماده میشدند. " "

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۹:۴۳ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ آذر

بچه های دوره ی اینترنت لایق مدارسی متصل به اینترنت هستند و مارک زوکر برگ مصمم است که این موضوع را به واقعیت تبدیل کنید . موسس فیس بوک در روز پنج شنبه اعلام کرد که او و همسرش پرسیلیا چان قصد دارند 20 میلیون دلار را به سازمان ناسودبر educationsuperhighway بدهند که مدارس عمومی را مجهز به اینترنت پر سرعت کنند . زوکربرگ در پست فیس بوک خودش درباره ی این کمک نوشت " در مدارس ، اینترنت برای دستیابی به نتایج بهتر مهم است : یادگیری انتخابی .

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

یکی از بنیان گذاران مایکروسافت ، پل آلن در حال برنامه ریزی برای ساخت بزرگترین هواپیمای دنیا در سال 2011 ؛ در کنار چند همکار دیگر مانند الون ماسک است. حالا این هواپیما که stratoluanch نام دارد، در کالیفرنیا در mojave air و space port در حال ساخت است و انتظار میرود که در سال 2016 تحت آزمایش قرار گیرد. شرکت آلن، stratoluanch systems ، تنها برای ثبت شدن در کتاب رکورد های گینس در حال ساختن این هواپیمای غول پیکر نیست . اگرچه هدف اصلی اش اجرای راه اندازی و پرتاب هوایی موشک های حامل ماهواره است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
رضا رزمی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۷ تير

شاید عبارت کنایی «راه رفتن مثل ربات» به زودی از کاربرد بیفتد، اما نه به این خاطر که هیچ انسانی دیگر مثل ربات راه نخواهد رفت، بلکه به این خاطر که راه رفتن ربات‌ها دیگر خشک و استاتیک نخواهد بود. این نوآوری مدیون تحقیقاتی‌ست که در سال‌های اخیر درباره‌ راه رفتن دینامیک انجام شده است. بر مبنای این تحقیقات، محققان دانشگاه ایالتی اورگان (Oregon State) آمریکا موفق شده‌اند که سریع‌ترین ربات دوپای جهان را با نام "ATRIAS" بسازند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير

تصادفات رانندگی سالیانه جان 1.3 میلیون نفر را در جهان میگیرد و این رقم در آمریکا به تنهایی 37000 نفر است. بر اساس گفته های مدیریت امنیت جاده و ترافیک ملی ، ماشین های جدید که مجهز به سیستم ارتباط بیسیم اند، میتوانند با ترمز و فرمان خودکار برای جلوگیری از تصادف، این عدد را تا سال 2020 کم کنند. ولی خطر برخورد یک چالش مهم را در این راه به وجود می آورد. خوشبختانه اتومبیل سازان این مساله را جدی گرفته اند. هشت شرکت اتومبیل سازی شامل GM و فورد یک تیم تشکیل داده اند تا تکنولوژِ ارتباطی ماشین به ماشین امنی را بسازند. این سیستم از رمز دار کردن یک سیستم کد دهی (PKI) برای مسیج های رد و بدل شده توسط وسیله ها ، استفاده خواهد کرد. این پیام های رمز داده شده توسط یک نسخه ی اصلاح شده ی وای فای ، به نام ارتباطات کوتاه مدت اختصاصی انتقال پیدا میکنند

ادامه مطلب
ایران و جهان
مصطفی طبری۱۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

گوگل یکی از شبکه های عصبی مصنوعی خود را به گونه ای برنامه ریزی کرد تا قادر به تولید تصاویر هنری شگفت انگیز باشد. این شبکه ها معمولاً توسط گوگل برای استفاده در قابلیت جستجوی معکوس تصاویر مشابه از روی یک تصویر نمونه بکار گرفته می شود.
شبکه های عصبی به گونه ای برنامه نویسی شده اند تا ویژگی های خاصی را در تصاویر تشخیص داده و در نتیجه قابلیت جستجوی معکوس تصاویر را ممکن سازند. این شبکه ها را می توان به شکلی تغییر داد تا با تشخیص یک ویژگی اصلی در تصاویر، آنها را تکرار یا برجسته تر کند.
با این کار، الگوهای تکرار شونده تولید می شوند که در نهایت تصاویری جالب خلق خواهد شد. برای مثال، در یک تصویر که یک پرنده در بین ابرها دیده می شود، با استفاده از این شبکه ها تصویری با ابرها و پرنده های بیشتر تولید می شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
رضا رزمی۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

سی‌ام ژوئن، 10 روز دیگر، قرار است باهدف محاسبه اختلاف‌زمانی ساعت زمین با ساعت اتمی در ساعت 23:59:59 یک ثانیه به‌وقت اضافه شود.
شصت‌ویک ثانیه‌ای کردن وقت در روز سی‌ام ژوئن به عقیده کارشناسان باعث برهم ریختگی تایمینگ سیستم‌های رایانه‌ای و سرورها خواهد شد و جهان فناوری با آشوبی بی‌سابقه روبرو خواهد شد.
سیستم‌های حساس بانکی، نظامی و غیره در معرض این تغییر عمدی زمان خواهند بود و به همین خاطر کارشناسان هشدار داده‌اند بلایی بزرگ بر سر اینترنت خواهد آمد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
رضا رزمی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد

عکاسی با همه محصولات اپل مجاز است اما استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ ممنوع است.
اپل به سه برنده اول این مسابقه یک ساعت هوشمند اپل جایزه می‌دهد.

ادامه مطلب