محبوب ترین ها
ایران و جهان
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد

موسسه امنیتی روسی Kaspersky Lab با نگاه دقیقتر به بدافزاری که به شبکه های آنان حمله کرده بود، متوجه شد این بدافزار گواهینامه هایی را از Foxconn دزدیده است. فاکس کان یکی از بزرگترین کمپانی های قطعه ساز تایوانی است که تولیدات خود را برای محصولات مختلفی شامل آیفون، PS4 و Xbox One ارائه می کند.
این بدافزار که Duqu 2.0 نام دارد بصورت اشتراکی با نسخه قدیمی Duqu برنامه نویسی شده و شبکه های هتلی که شورای امنیت سازمان ملل مذاکرات با ایران را برگزار می کرده، را نیز آلوده کرده است. این بدافزار همانند Duqu 1.0 و کرم Stuxnet ترافیک منتقل شده را به گونه ای با استفاده از گواهینامه های فاکس کان تغییر میداده تا بنظر برسد حملات از سوی کشور چین صورت گرفته اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

خطر ایجاد شده توسط مالویری که توسط کشور ها حمایت میشود ، ممکن است حتی از اولی هم بزرگتر باشد. سازنده ی آنتی ویروس ، کسپراسکای میگوید که حمله ای را به شبکه اش کشف کرد که ظاهرا توسط اسپایوری که دولت ها ساخته بودند انجام شده بود و به نظر میرسد که نسخه ی ارتفا یافته ی دوگو ، کرم stuxnet based ای باشد که توسط اسرائیل و آمریکا برای از خطر خارج کردن و نابود کردن تلاش های هسته ای ایران ساخته شده است. این "دوگو 2.0 " نه تنها تلاش کرد جزئیاتی در باره تحقیقات کسپراسکای و توانایی های کشف بدست آورد، بلکه به طرز فوق العاده ای پنهان ماند. نرم افزاری تازه طراحی شده لازم برای پی گیری و کشف لازم بود و همچنین تلاش هایی برای گمراه کردن محققان با این اطلاعات غلط وجود داشت که این مسائل تقصیر چین یا اروپای شرقی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

یک مرد ماساچوستی که با لباس نیروهای ویژه و تفنگ بلستر تقلبی فیلم جنگ ستارگان در اطراف یک مدرسه ابتدایی خارج از شهر دیده شده بود، به جرم ایجاد مزاحمت برای مدرسه دستگیر شد.
جورج کراس 40 ساله که لباس سفید مشهور فیلم جنگ ستارگان را به تن داشت، روز چهارشنبه در نزدیکی مدرسه ابتدایی بریکت قدم زد.
کراس می گوید وی این لباس را خریده و در حال پیاده روی بود تا آن را به دوستانش نشان دهد. اما ناظم مدرسه ضمن تماس با پلیس، گزارش یک مرد مسلح را داد و همچنین درهای مدرسه را بطور موقت قفل کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
مصطفی طبری۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد

براساس حکم دادگاه، یک مرد سانفرانسیسکویی که وب سایتی غیرقانونی تحت عنوان Silk Road(جاده ابریشم) به منظور فروش آنلاین مواد مخدر راه اندازی کرده بود، به حبس ابد محکوم شد. این مرد به قتل 5 نفر و همچنین مرگ 3 نفر که از وب سایت وی مواد مخدر خریده بودند، محکوم شده است.
کاترین فارست قاضی آمریکایی به این مرد 31 ساله با نام Ross Ulbricht گفت که او یک مجرم است. این مرد حتی دو مدرک دانشگاهی دارد که البته به طور رسمی در پروفایل وی ثبت نشده است.
وی ادامه داد "این کار با آگاهی کامل و به دست خودت انجام شد. شما با یک دلال مواد مخدر فرق چندانی ندارید."
بازداشت وی در سال 2013 منجر به بسته شدن وب سایتی شد که دادستان آن را یک فروشگاه آ«لاین بزرگ مواد مخدر می نامد. این فروشگاه به بیش از 4000 دلال مواد مخدر اجازه داد تا فروش خود را به شدت گسترده تر کرده و فعالیت خود را از معابر به فضای مجازی منتقل کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
مصطفی طبری۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد

در حالی که برخی کشورها برای جاسوسی از مظنونین به علت رمزگذاری ارتباطات دچار مشکل هستند، ظاهرا هند نگرانی های دیگری دارد. پلیس این کشور یک کبوتر را به جرم احتمال جاسوسی برای پاکستان دستگیر کرد!
براساس خبری که توسط بی بی سی منتشر شده، به نظر می رسد این نوع کبوترهای جاسوس در پاکستان وجود دارند یا حداقل پلیس اینطور فکر می کند.
این کبوتر روز پنجشنبه در روستایی واقع در 4 کیلومتری مرز پاکستان، پس از گزارش یک پس 14 ساله توقیف شد. بر روی بدن این کبوتر پیامی به صورت مهر شده به زبان اردو نوشته شده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
نرگس درمیانی۲۲:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

ساختمان Mesa, Arizona متعلق به اپل، امروز دچار آتش سوزی شد. براساس گزارش های چندین منبع، شما هنوز می توانید سوختن ساختمان و فعالیت آتش نشان ها را از طریق تصاویر خبرگزاری هایی مانند NBC 12 مشاهده کنید.
این ساختمان به طرز مشکوکی شبیه به ساختمانی است که در اوایل سال جاری موضوع اخبار اپل بود. در ماه فوریه اعلام کرد که برای تبدیل امکانات Mesa به ساختمان پایگاه مرکزی3/1 بیلیون دلار در 10 سال، هزینه صرف خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
رامین حسن زاده۱۶:۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت

کپسول باری روسیه که حاوی 3 تن مواد غذایی تجهیزات لازم برای ایستگاه فضایی بین المللی ISS بود ارتباطش با آژانس فضایی روسیه (روس کاسموس) قطع شد !! این کپسول حامل اکسیژن ، آب، ابزار یدکی ، تجهیزات سخت افزاری علمی و آزمایشگاهیی برای سکنه ایتگاه فضایی بود . این کپسول روز سه شنبه هستم اردیبهشت ما در ساعت 11:39 دقیقه به وقت تهران از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
رامین حسن زاده۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت

این روزه همه با هک آشنایی کامل دارند و میدانند ممکن است چه خسارت جبران نا پذیری وارد نمیاد در هفته گذشته هکر ها با هک کردن اینترنت تلفن شرکت های بازرگانی در شهر مشهد خسارت میلیاردی به این شرکت ها زدند.در هفته گذشته یک مدیر بازرگانی با مراجعه به پلس فتا استان خراسان خبر از هک شدن پروتکل صدا روی تلفن های شرکتش خبر داد .

ادامه مطلب
کاربران می خوانند