محبوب ترین ها
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

سخنگوی طرح رجیستری موبایل از اعلام نخستین برندهای مشمول این طرح تا اواسط هفته جاری خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که قرار بود روز دوم آبان ماه برندهای اولیه ی مشمول اجرای طرح رجیستری موبایل اعلام شود، اما تاکنون این اسامی اعلام نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار پستی در اینستاگرمش نوشت: خودکشی در اصفهان ربطی به نهنگ آبی نداشت. امروز اخبار تکمیلی را از پلیس گرفتم، خودکشی های اصفهان هیچ ربطی به چالش نهنگ آبی نداشته و این چالش اتفاق نیفتاده است. وی در تکمیل صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که باید مراقب باشیم، فضای مجازی واقعی است، نباید آن را انکار کرد و مردم را از فضای مجازی ترساند ولی باید اطلاع رسانی کنیم و آگاهی مردم را افزایش دهیم‎.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

ترکیه توانسته است در شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ از طریق ۹۱ استارتاپ مختلف، سرمایه‌ای در حدود ۵۷ میلیون دلار جذب کند. این رقم در مقابل جذب سرمایه‌ی ایران از رشد بالایی برخوردار است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

این روزها سوء استفاده از اعتماد هم‌وطنان به یکی از بزرگ‌ترین راه‌های کلاه‌برداری از کاربران فضای مجازی تبدیل‌ شده است. بر اساس پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا، علت وقوع بسیاری از جرائم سایبری سوء استفاده از اعتماد هم‌وطنان است که متأسفانه گاهی اوقات منجر به اخاذی، باج‌گیری و تهدید خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به خبر خودکشی دو نوجوان دختر اصفهانی به دلیل چالش بازی مرگ بار نهنگ آبی، در اینستاگرام خود نوشت: خبر خودکشی دو دختر نوجوان به دلیل پیروی از رفتارهای شیطان گونه در فضای مجازی برای شنوندگان ناراحت کننده و بهت آور بود. بنده نیز از شنیدن خبر متاثر شدم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ آبان

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، معتقد است که در آینده‌ی نزدیک، برنامه ریزی های ژنتیک انسانی بر اساس ویژگی‌های مورد نظر امکان پذیر خواهد بود و این امر می تواند حتی از ساخت بمب اتم هم وحشتناک تر باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین پست تلگرامی خود در مورد کسر شدن هزینه‌ی ارسال پیامک به سامانه ی 195 نوشته است: "گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامکهای ارسالی به شماره ی صد و نود و پنج دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم” وی افزود: متاسفانه به دلیل پیکربندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر می‌شد. بنابر اعلام اپراتورهای اول و دوم از ساعت یازده شب گذشته این ایراد برطرف و هزینه‌های کسر شده طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا حل خواهد شد. از دوستانی که پیگیر بودند و اشکال موجود را منعکس کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

به گزارش خبرگذاری مهر، حسین فلاح جوشقانی در حاشیه ی نمایشگاه تلکام با اشاره به افزایش استفاده ی مردم از شبکه های اجتماعی اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم پیامک ها در شبکه های اجتماعی میزان درآمد اپراتورها در حوزه ی پیامک از ۷ درصد به ۳ درصد و در حوزه ی مکالمه از ۱۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند