محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۶ مهر

به گزارش رویترز، سرویس اشتراک‌گذاری خودرو متعلق به Uber روز سه شنبه اعلام کرد که فعالیت خود را از ماه آینده در استان کبک کانادا متوقف می‌کند. این خروج به دنبال اعلام قوانین جدید و سخت گیرانه‌ای است که ماه گذشته تصویب شد. Uber که در حال خروج از دومین استان پرجمعیت کانادا است، همچنین با تصمیمی درباره‌ی محروم کردن این شرکت از مجوزش برای فعالیت در لندن مبارزه می‌کند که اخیرا در یکسری از حملات نظارتی به Uber تحمیل شده است و Dara Khosrowshahi، مدیر اجرایی جدید شرکت به دنبال بازسازی تصویر شرکت است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۶ مهر

به گزارش مرجع خبری ایتنا، چالش نهنگ آبی تا به امروز در کشور روسیه تعداد 8 کشته بر جای گذاشته است. به تازگی مسئولان کشورهای روسیه و هندوستان دست به دست هم داده اند تا با این پدیده ی مشکل‌ساز اجتماعی مبارزه کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، عربستان سعودی به دنبال ملغی کردن ممنوعیت استفاده و برقراری تماس از طریق اپلیکیشن‌هایی نظیر اسکایپ، فیس بوک مسنجر، واتس اپ و وایبر است. به گزارش ایسنا قرار بود چهارشنبه‌ی گذشته عربستان سعودی ممنوعیت برقرای تماس با استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر اسکایپ، واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و وایبر را ملغی اعلام کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۳ مرداد

چندی پیش در سایت ها و مجله های رسمی ایران با خبری با تیتر «جزییات اینترنت نامحدود در ایران» مواجه شدیم. این در حالی بود که تصمیم بر «ارائه‌ی اینترنت نامحدود» با ارائه‌ی جدولی شکل گرفت که قیمت‌گذاری آن، بر اساس معیار حجم صورت گرفته بود و اینترنت بر اساس محدودیت حجم مصرفی قیمت‌گذاری می‌شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
بهناز زادبخش۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ ارديبهشت

اسکلادینا " غاری در بلژیک است. انسانهای "نئاندرتال" حدود صد هزار سال پیش به این غار می آمدند. محققان با استفاده از تکنولوژی پهپاد، به دنبال راه هایی هستند تا به مطالعات بهتر و تحقیقات گسترده تری دست یابند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين

پاول دوروف مدیر پیام رسان تلگرام اعلام کرد که ویژگی جدید برقراری تماس صوتی تلگرام در ایران مسدود شده است. بر اساس این خبر، 20 ارائه دهنده ی خدمات اینترنت در ایران بر اساس دریافت حکم قضایی، اقدام به مسدود سازی تماس صوتی تلگرام نموده اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

دهمین نمایشگاه الکامپ استان گیلان روز گذشته در سالن دایمی همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه آزاد انزلی، خاتمه یافت.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان در حاشیه‌ی برگزاری این مراسم به خبرنگاران گفت: برپایی هر نمایشگاهی دارای نقاط ضعف و قوت منحصر به خود است که با بررسی نواقص و رفع آن می‌توان دربرگزاری هرچه بهتر دوره بعد آن نمایشگاه اقدام کرد.
فرشید بخشی‌نژاد افزود: با مساعدت و حمایت حامیان توانستیم این نمایشگاه را با بهترین کیفیت برگزار کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۴۵ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

دهمین نمایشگاه الکامپ گیلان با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای عصر امروز با بیش از 40 غرفه در قالب شرکت‌های رایانه‌ای، اینترنتی، سیستم‌های اداری، امنیت تصویری، تجهیزات شبکه و نمایش در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی منطقه‌ی آزاد انزلی افتتاح شد.
نمایشگاه مذکور با هدف نمایش دستاوردهای بخش خصوصی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به شرکت‌ها و کارخانجات دیگر بخش‌‌های خصوصی و نهادهای دولتی برگزار می‌گردد.

ادامه مطلب