محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد

به گزارش پیوست، نمایندگان مجلس در جلسه امروز (۱۴ مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بین این کمیسیون صنایع و وزارت ارتباطات را برای پیگیری موضوعاتی چون شبکه ملی اطلاعات و توسعه دولت الکترونیکی را ارائه دادند. به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در جلسات آتی کمیسیون صنایع در مورد نحوه تشکیل این کمیته بحث و گفت‌وگو می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روز گذشته سازمان حمایت از مصرف کننده مبالغ گران فروشی اپراتورها را تائید کرده و به سازمان تعزیرات فرستاده و پس از برگزاری دادگاه نیز تخلف و جریمه این اپراتورها اعلام می شود.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز با حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره گرانی بسته های اینترنت تلفن همراه افزود: اپراتورها باید مبالغ به دست آمده از محل گران فروشی را به مردم بازگردانند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

به گزارش شرکت مخابرات ایران، تمام شهروندان، مشتريان و مخاطبان شركت مخابرات ايران، می توانند کلیه مشکلات، انتقادات، نظر و پیشنهادات خود را در حوزه نحوه عملکرد و ارزیابی خدمات شرکت های ارتباطی، دیتا و مخابرات استانی در سامانه "رسیدگی به درخواست ها و شکایات مخابرات" به نشانی bazresi.tci.ir ثبت کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با هدف رعایت الزامات مقرراتی از سوی دارندگان شبکه های ماهواره ای، «مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی ارائه خدمات ماهواره ای در ایران» را تصویب کرد.
با رشد فناوری ارتباطات فضایی، طیف وسیعی از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات توسط شبکه‌های ماهواره‌ای قابل ارائه شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

به گزارش پیوست، طرح‌های مختلفی از سوی نمایندگان مجلس دهم مطرح شد که در نهایت بررسی و تصویب آن به عمر این مجلس قد نداد و حالا نمایندگان مجلس یازدهم مسئول بررسی آن شده‌اند. یکی از این طرح‌ها، طرح «قانون جامع بانکداری اسلامی» است که در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم مطرح شد. نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم خبر از بررسی این طرح و نهایی‌سازی متن آن را می‌دهند تا به زودی به عنوان طرح عادی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گیرد. بررسی مجدد طرح «قانون جامع بانکداری اسلامی» در حالی در مجلس در حال پیگیری است که سال گذشته بسیاری از از کارشناسان حوزه بانکداری دیجیتال به دلیل اینکه در این طرح به نقش فناوری در حوزه پولی و بانکی توجه نشده بود، نقدهایی داشتند. حالا محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم اعلام می‌کند که چون زمان برای بررسی این طرح وجود دارد، کارشناسان این حوزه می‌توانند نظرها و پیشنهادهای خود را به نمایندگان ارائه دهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ مرداد

به گزارش پیوست، زمستان سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها متحمل ضررهای قابل توجه‌ای شدند که در نهایت تعطیلی برخی از کسب‌وکارها و یا تعدیل نیروی آنها را به دنبال داشت. همزمان با این اتفاق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلوگیری از تعدیل نیروی انسانی این شرکت‌ها خبر از ارائه تسهیلات از محل وام وجوه اداره شده این وزارتخانه و صندوق نوآوری و شکوفایی را داد. حالا بعد از گذشت تقریبا ۵ ماه از این اتفاق مدیر کل دفتر همکاری‌های فراسازمانی ارتباط با صنعت و دانش سازمان فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که ثبت‌نام کسب‌وکارهای مجازی برای دریافت تسهیلات از این وزارتخانه، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. آنطور که فرهاد سنجری می‌گوید از زمستان سال گذشته تا دو هفته پیش نزدیک به ۱۷۷ کسب‌وکار برای دریافت تسهیلات مخصوص به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در سامانه نوآفرین ثبت‌نام کرده‌اند که تا کنون پرداخت وام به ۶۳ کسب‌وکار از سوی کارگروه تخصصی تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات تایید شده است. سنجری اعلام می‌کند که این تعداد کسب‌وکار حالا در صف دریافت تسهیلات خود از طریق پست بانک هستند.

ادامه مطلب