محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

بودجه تخصیص‌یافته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۹، حدود ۴۰۸۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با ۳۶۳۷ میلیارد تومان بودجه مصوب سال گذشته، ۱۲ درصد رشد داشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

به گزارش پیوست، وزارت ارتباطات به واگذاری مخابرات، نگاه یک عضو قطع شده را دارد و در این ده سال هنوز به لحاظ روانی با مسئله واگذاری کنار نیامده و طبیعتاً مایل است در موضوعات مختلف اعمال نظر کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فعالیت‌های انجام شده در حوزه شهر هوشمند طی یک سال گذشته، نشان می دهد که ما در این زمینه شعار ندادیم و عمل کردیم. اکنون مدیریت هوشمند از لایه زیرساخت گذشته و به لایه مشارکت بین دستگاهی رسیده است و امسال باید تمرکزمان را بر توسعه مشارکت بین دستگاهی بگذاریم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین همایش شهر هوشمند با اعلام اینکه دولت و حاکمیت باید برای دریافت اطلاعات از شرکت‌های استارت‌آپی راه تعامل و صحبت با آنها را یاد بگیرند گفت: «آقای هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) در صحبت‌هایشان به این موضوع اشاره کردند که دیتاهای شهری پراکنده و یکپارچه نیست، ولی شاید خوب باشد که آقای فرجود (رئیس سازمان فناوری شهرداری تهران) اعضای شورای شهر را آگاه کنند که حالا با کمک داده‌های مخابراتی دانشگاه علم و صنعت مدل حرکتی خودروهای درون شهری چگونه تغییر و بهبود پیدا کرده‌اند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

به گزارش پیوست، رئیس شورای شهر تهران از هیات دولت خواست مساله دیتا و ارتباط بین سازمان‌ها برای انتقال دیتا را در شهر تهران حل کند.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه سومین همایش شهر هوشمند اعلام کرد بروکراسی‌ای که در سازمان‌ها و ادارات دولتی وجود دارد عامل نارضایتی شهروندان است و موضوع بیگ دیتا می‌تواند راه‌حل این مشکل و در امر هوشمندسازی موثر باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۸ آذر

یک مقام مسؤول در وزارت علوم از اعطای صد میلیون تومان در قالب گرنت فناوری به فناوران برتر سال گذشته خبر داد.
مهدی کشمیری مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یک نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از اختصاص صد میلیون تومان در قالب گرنت فناوری به برگزیدگان فناوری در هفته پژوهش خبر داد.
به گفته وی، فناورانی که در ارزیابی‌ها به عنوان برتر انتخاب شوند علاوه بر تقدیر از امتیاز حمایت مالی برخوردار خواهند شد و این یکی از ویژگی‌های برنامه‌های امسال هفته پژوهش و فناوری است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

به گزارش پیوست، یکسال پس از مطرح شدن طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» و انتقاد نسبت به بندهای مختلف این طرح و ارسال آن به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی بیشتر حالا رییس کمیته فضای مجازی مجلس اعلام می‌کند که این طرح مجددا به مجلس ارسال شده و در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم تشکیل هسته های نخبگانی برای همفکری در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: استفاده از هسته های نخبگانی برای رفع نیازهای صنعت ICT ضروری است.
تفاهم نامه همکاری مشترک برای تشکیل و توسعه هسته های نخبگانی (طرح شهید احمدی روشن) میان معاونت نوآوری وزارت ارتباطات و بنیاد ملی نخبگان امضا شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند