محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات از الزام احراز هویت فردی و مکانی متقاضیان سرویس در حوزه ICT خبر داد.
مجید حقی گفت: با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی درباره الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی برای تمامی اتباع ایرانی، تمامی دارندگان پروانه سرویسهای تلفن همراه، FCP ،SAP ،FWA ،MVNO ،Servco و پست بایستی با دریافت کد ملی و کد پستی از متقاضیان سرویس، هویت فردی و مکانی آنان را احراز کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت های پیامکی به ۱۴۷ هزار سیم کارت رسیده است. این آمار از تسریع روند قطع خطوط و مسدودسازی ۱۳ هزار سیم کارت طی ۳ ماه حکایت دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از شاخص‌های مهم توسعه جوامع به شمار می‌آید. توسعه در این بخش نیازمند افزایش همزمان نفوذ استفاده از خدمات دیجیتال در جوامع و ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی در کشورها است. به گزارش پیوست، مروری بر جایگاه ایران در شاخص‌های ارتباطی اینترنتی نشان می‌دهد، در پایان سال ۹۷ ایران با ۷۴ میلیون کاربر و ضریب نفوذ ۹۰ درصدی، رتبه اول منطقه و در بین ۲۰ کشور پرکاربر اینترنت جهان نیز قرار دارد. در رابطه با نرخ رشد تعداد کاربران نیز وضعیت ایران قابل توجه است، به نحوی که در سال ۲۰۱۸، ایران جایگاه پنجم جهان را در سرعت رشد تعداد کاربران اینترنت ثبت کرده است. در کنار این آمارها، جمعیت ۸۰ میلیونی ایران با ترکیب سنی نسبتا جوان و تحصیل کرده، نشان از تقاضایی پایدار و روبه رشد برای دریافت خدمات اینترنتی و مخابراتی در آینده را نوید می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

نمایندگان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، در مجمع ارتباطات رادیوئی اتحادیه جهانی مخابرات ۲۰۱۹ (RA-۱۹) به عنوان نایب رئیس گروه‌های مطالعاتی ۴ و ۵ بخش ارتباطات رادیوئی ITU انتخاب شدند.
این مجمع به عنوان نهاد مسئول ساختار، برنامه‌ریزی و تصویب مطالعات بخش رادیوئی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU-R) فعالیت می‌کند و در سال جاری از ۲۹ مهر تا سوم آبان در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، درخواست محمدجواد آذری جهرمی مبنی بر آمادگی شرکت‌های ایرانی در برگزاری جام جهانی قطر مورد استقبال نخست وزیر قطر قرار گرفت و مقرر شد وزرای ارتباطات دو کشور جزئیات این همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
آذری‌جهرمی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند مقابله ایران با تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: هرچند این تحریم‌ها شرایط رشد اقتصادی در ایران را به طور موقت کند کرده اما اقتصاد بخش آی‌سی‌تی به ویژه در عرصه شرکت‌های نوآور و خلاق با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از آمادگی شرکت مخابرات برای ارایه تسهیلات ارتباطی و خدمات شبانه روزی به زائران امام رضا(ع) خبر داد و گفت: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌‌های ارتباطی ثابت و همراه برای هم‌افزایی خدمت به زائران امام رضا (ع) ضروری است. بر این اساس شرکت مخابرات نیز با یک برنامه ریزی دقیق و منظم و با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه خراسان رضوی آماده خدمت رسانی به زائران گرامی است.
سیدمجید صدری با اشاره به اینکه توجه به ارائه خدمات ارتباطی شایسته به زائران امام رضا (ع) و ایجاد فضا برای خدمت یک امر ضروری است، گفت: ایجاد زیر ساخت های لازم در زمینه ارایه خدمات و سرویس ها ی ثابت و همراه در محدوده حریم حرم مطهر رضوی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

به نوشته‌ی روزنامه ایران، همایش ملی یک روزه «زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات» که به‌ تازگی در دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شد. در این همایش بعد از برگزاری مراسم اصلی که گزارش آن در روزنامه ایران چاپ شد، ۶ پنل در ارتباط با دسترسی آزاد به اطلاعات با عناوین مختلف برگزار شد که در این پنل‌ها تمام سخنرانان به یک اصل مهم تأکید کردند که با آزادسازی اطلاعات، شفافیت، استفاده از تکنولوژی‌های نوین، رعایت حقوق شهروندی و ... می‌توان در مسیر رشد قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

به گزارش فارس، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره ظفر با دقت ۲۲ و نیم متر و ماهواره پارسِ یک نیز با دقت ۱۵ متر تعبیه شده که تا پایان سال کامل می‌شوند.

ادامه مطلب