محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ مرداد

به نوشته‌ی روزنامه ایران، بعد از به رسمیت شناختن صنعت ماینینگ از سوی هیأت دولت، انجمن بلاک‌چین ایران ضمن ابراز خرسندی از این اقدام دولت، خواهان رفع نواقص این مصوبه شد تا زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر در این صنعت در کشور مهیا شود، ماینینگ 2 مگابایتی به تصریح این انجمن یعنی راه‌اندازی ۱۲۰۰ دستگاه که می تواند برای ۳۱ نفر اشتغال ایجاد کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ مرداد

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، فعالیت در برخی کشورهای پرخطر دنیا مانند سودان‌جنوبی و سوریه، باعث شده که اپراتور مخابراتی ام‌تی‌ان MTN Group Ltd. بسیار گسترده‌تر و پیشرفته‌تر از دیگر شرکت‌های هم‌رده خود شود. اما فعالیت در چنین کشورهایی، ریسک‌های خودش را دارد. شرکت MTN – که در آمریکا کمتر شناخته شده است – در آفریقا و خاورمیانه قدرت زیادی دارد. این شرکت مدت‌هاست که در دولت‌هایی کار می‌کند که یا در جنگ و تحریم به‌سر می‌برند یا به هر نحوی با درگیری و نزاع روبه‌رو هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ مرداد

به گزارش پیوست، دولت و بسیاری از سازمان‌های زیرمجموعه باید آئین‌نامه‌های خود را تغییر دهند تا فضا برای اقتصاد دیجیتال آماده شود.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این مطلب در اختتامیه یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال افزود:« از اقتصاد دیجیتال می‌توان به عنوان میان‌بری برای بهسازی اقتصاد بیمار کنونی بهره بریم.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد

به گزارش مهر، مهدی الیاسی در مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان سلامت که از عصر امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: اولین مجمع پیشگامان شرکت های دانش بنیان را در حوزه سلامت برگزار کردیم زیرا معیار انتخاب ما میزان فروش و تاثیر اقتصادی شرکت‌ها و میزان فعالیت‌های آن‌ها بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد

به گزارش سازمان فضایی ایران، فراخوان ارزیابی کیفی (برای شناسایی و امکان سنجی توانمندی پیمانکاران واجد صلاحیت جهت طراحی، توسعه و عملیاتی سازی ماهواره سنجشی اپتیکی و ایستگاه های زمینی مربوطه) به شماره (۲۰۹۸۰۰۴۰۶۸۰۰۰۰۰۴) را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار نماید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه ماینینگ از سوی معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارتخانه‌های ارتباطات و اطلاعات نسبت به شناسایی و اعلام مراکز استخراج رمزارزها با وزارت نیرو همکاری می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲ میلیون پورت سرویس VDSL در کشور آماده واگذاری است.
محمدجواد آذری جهرمی ظهر شنبه و در حاشیه سفر به شهرستان های جنوب شرق استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: شهرهای استان تهران به لحاظ تراکم جمعیتی از درصد بالایی برخوردارند، یکی از شهرهای استان تهران جمعیت بیشتری از بسیاری از شهرهای کشور دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ مرداد

به گزارش پیوست، مدارس سراسر کشور از ابتدا مهرماه سال جاری از نظر هوشمندی درجه‌بندی می‌شوند.
سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر در مورد خدمت جدید این وزارت‌خانه گفت: «براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدارس هوشمند را بازتعریف کردیم. براساس این سند صرف اینکه یک مدرسه امکانات سخت‌افزاری داشته باشد، کافی نیست به همین خاطر در وزارت‌خانه قصد داریم مدارس را از نظر هوشمندی درجه‌بندی کنیم.»

ادامه مطلب