محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۷ مهر

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به ابلاغ مصوبه‌ی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر تاکید بر عرضه‌ی ارز ناشی از صادرات غیرنفتی به سامانه‌ی نیما و یا وارد کردن آن به چرخه‌ی اقتصاد کشور به ترتیبی که بانک مرکزی مشخص می‌کند، در هفته‌های آینده شاهد شتاب گرفتن و افزایش عرضه‌ی ارز برای تامین واردات خواهیم بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۷ مهر

به گزارش تسنیم، آمارها نشان می‌دهد که از حدود ۳۸ میلیون شماره‌ی تلفن ثابت واگذار شده تنها حدود ۷۸ درصد از آنها دایری شده و باقی غیرفعال مانده‌اند.
با وجود رشد شتابان و فراگیری ارتباطات همراه در تمامی ابعاد جغرافیایی کشور اما توسعه‌ی تلفن ثابت همچنان با نرخی به نسبت ثابت و شیبی بسیار کند طی چندین سال اخیر پیش می‌رود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۷ مهر

به گزارش تسنیم، طرح کاهش تعرفه‌ی ارتباطی اپراتور اول موبایل برای استقبال از اربعین حسینی(ع) اعلام شد.
همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) و در آستانه‌ی ثبت شکوه و جلوه‌ای دیگر از حضور گسترده‌ی مسلمانان اقصی‌ نقاط جهان در راهپیمایی میلیونی و باشکوه اربعین، اپراتورهای بزرگ ارتباطی کشور نیز بار دیگر همچون سنوات گذشته همپای زائران ایرانی خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم به یادماندنی آماده کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر

دفتر تامین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد به‌زودی «سامانه‌ی ملی تأمین مالی خطرپذیر معاونت علمی و فناوری کشور» را رونمایی و فعال کند.
به‌ منظور ترغیب فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران به حضور در حوزه‌ی دانش‌بنیان و خلاق و تسهیل در هم‌افزایی میان سرمایه‌گذاران و متقاضیان جذب سرمایه، دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد به‌زودی «سامانه ملی تامین مالی خطرپذیر معاونت علمی و فناوری» را رونمایی و فعال کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر

آمارهای گمرک ایران حاکی از واردات بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در شش ماهه نخست سال جاری است.
به گزارش ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نیمه‌ی نخست سال جاری، در این مدت یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸۶۴ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که ارزش آن به ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار می‌رسد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر

مجری طرح فهام از اجرای فاز دوم این طرح برای یک میلیون مشترک پرمصرف خانگی و تجاری در تهران خبر داد و گفت: قرار شده که با سرمایه‌گذاری فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات این کار از سال ۱۳۹۸ آغاز شود.
هادی مدقق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فاز اول اجرای طرح فهام مربوط به زیرساخت‌ها و تجهیز ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و کشاورزی بود، اظهار کرد: تامین اعتبار اجرای این طرح با منابع دولتی و شرکت توانیر اجرا شد، لذا قرار شده در فاز دوم دیگر از منابع دولت در این باره استفاده نشود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر

اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک با هدف توسعه‌ی این صنعت و به کارگیری از نیروهای انسانی در ارومیه برگزار شد.
به گزارش ایسنا، اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکرو الکترونیک با حضور دکتر علی وحدت رئیس صندوق حمایت از صنایع الکترونیک (صحا) و مهندس جهانگرد معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرک فناوری الکترونیک ارومیه آغاز به کار کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور طی نام‌ه‎ای خطاب به شهردار تهران با اشاره به ماده‌ی ۱۱ قانون احکام دائمی برنامه‎‌های توسعه‌ی کشور، از قرارداد منعقد شده بین این سازمان و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری برای تهیه‌ی نقشه‌ی سه بعدی از تهران خبر داد.

ادامه مطلب