محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۰ مهر

فلاح‌جوشقانی افزایش قیمت بسته‌های اینترنت همراه را در چارچوب قانون دانست و اظهار داشت: ایران ارزانترین اینترنت تلفن همراه در دنیا را دارد.
در هیاهوی افزایش قیمت تمام کالاها و خدمات، اپراتورها از غافله عقب نماندند و آن‌ها نیز نرخ بسته‌های اینترنت را بیش از کف تعیین شده توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بالا بردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۰ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح ثبت شناسه‌ی مودم‌ها و مسیریاب‌هایی که سیم کارت می‌خورند، از دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ محمد جواد آذری جهرمی در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۱ شبکه‌ی یک سیما ، افزود: مراحل اجرای این طرح همچون ثبت شناسه‌ی گوشی‌های تلفن همراه است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۰ مهر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت های فنی لازم برای توسعه‌ی اینترنت اشیا را فراهم کرده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نخستین روز برگزاری نمایشگاه تله کام ۲۰۱۸، پنل تخصصی اینترنت اشیا با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و فعالان این حوزه برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع سومین پنل تخصصی برگزار شده در نمایشگاه نوزدهم صنایع مخابراتی و فناوری اطلاعات، «توسعه‌ی ارتباطات ثابت، فرصت‌ها و چالش‌ها» نام داشت که در سومین روز از برگزاری نمایشگاه در سالن کنفرانس شماره یک برگزار شد.
سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به وجود عقب ماندگی‌ها در توسعه‌ی بخش ثابت، قیمت بسیار پایین دیتای همراه را عامل عدم توسعه در بخش ثابت دانست و افزود: در حال حاضر قیمت دیتای موبایل تفاوت زیادی با اینترنت ثابت ندارد و همین اختلاف کم باعث ضربه زدن به توسعه‌ی اینترنت ثابت کشور شده است و از رئیس سازمان تنظیم مقررات می‌خواهم راه حلی برای آن ارایه کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

به گزارش پیوست، با وجود اعتراض تاکسی‌های اینترنتی نسبت به موضوع نظارت شهرداری بر این کسب‌وکارها، شهردار تهران همچنان بر ضرورت اخذ مجوز آن‌ها از شهرداری تاکید می‌کند و از بررسی این موضوع در دولت خبر می‌دهد.
محمدعلی افشانی، شهردار تهران، در حاشیه‌ی مراسم تبادل تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «از آنجایی که تاکسیرانی زیر نظر شهرداری است تاکسی‌های اینترنتی هم باید تحت نظارت شهرداری باشند و از این ارگان مجوز بگیرند. تا شهرداری بتواند آن‌ها را ساماندهی کند. این موضوع در کمیسیون امور زیربنایی دولت تصویب شده و در انتظار تایید هیات دولت است.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

به گزارش ITIran، به نظر می‌رسد رگولاتوری به دنبال راضی‌تر کردن بیشتر اپراتورها در تعرفه‌گذاری اینترنت است. پس از یکی دو درخواست از سوی اپراتورها برای آزادسازی تعرفه‌ها و پس از چراغ سبزی که از سوی معاون رگولاتوری در این زمینه داده شده حالا رئیس سازمان تنظیم مقررات هم می‌گوید که این سازمان به دنبال آزادسازی تعرفه‌ها است.
درحال حاضر تعرفه‌ی اینترنت اپراتورها در یک محدوده‌ی سقف و کف که توسط سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شوند به مشترکان عرضه می‌شود. به دنبال افزایش تعرفه‌های اینترنت که اخیرا سروصدای زیادی هم به پا کرد رگولاتوری که مسئول تنظیم بازار است می‌گوید به دنبال ازادسازی تعرفه است. چیزی که قطعا مورد دلخواه اپراتورها است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

رئیس اداره‌ی اجتماعی پلیس فتا ناجا از افزایش کلاهبرداری با درج آگهی دروغین بر روی سایت‌های دیوار و شیپور خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از پايگاه خبری پليس، سرهنگ رامین پاشایی درباره‌ی تخلفات و درج آگهی‌های کلاهبردارانه‌ که بر بستر دیوار و شیپور منتشر می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان این سایت نظارت دقیق و مناسبی بر آگهی‌هایی که روی سایت خود قرار می‌گیرد، ندارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

به گزارش ایرنا، رئیس وقت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حالی سال گذشته خبر از ادغام دو نمایشگاه الکامپ و تلکام در سال ۹۷ داد که نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه امسال با فاصله‌ی کوتاهی شاهد برگزاری ۲ نمایشگاه خواهیم بود ضمن آنکه آبان‌ماه نیز نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود.

ادامه مطلب