محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند

در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر پرهیز از هرگونه تعرض به حقوق و حریم شهروندی کاربران، دو اپراتور تلفن همراه به دلیل عدم اهتمام در حفظ اطلاعات مشترکین مشمول پرداخت ۴۰ میلیارد ریال جریمه شدند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: گزارشات واصله از مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل حاکی از آن بود که در هنگام استفاده کاربران از اینترنت همراه و ورود به برخی سایت‌ها، شماره‌ی مشترکین در اختیار سایت پذیرنده قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات گفت: بر اساس اعلام اتحادیه‌ی جهانی مخابرات (ITU) در سال گذشته‌ی میلادی، ایران بیشترین رشد شاخص‌های ICT در آسیا را داشته و دومین کشور از این نظر در دنیا بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

به گزارش «شهروند»، وزیر دهه‌ی شصتی روحانی شیوه‌ی متفاوتی برای برگزاری نشست خبری خود انتخاب كرد و دیروز نخستین نشست آنلاین را در سطح مدیران کلان ایرانی برگزار کرد.
او با کمی تأخیر ساعت ١٢ ظهر روز گذشته در شبکه‌ی ویدیو آپارات حاضر شد و به پرسش خبرنگاران به صورت زنده پاسخ داد. آذری جهرمی در این نشست به موضوعات مختلفی اشاره کرد از رشد ٦٠ ‌درصدی استفاده‌ی ایرانی‌ها از سایت‌های داخلی و حذف دلالان پهنای باند و مشکل وزارتخانه برای رفع نقاط کور آنتن‌دهی گرفته تا به کارگیری دهه‌ی شصتی‌ها در وزارتخانه‌اش و کاهش ١٠ ساله‌ی میانگین سنی کارکنان وزارت ارتباطات. او البته در حاشیه به پرسش‌های متفاوتی از خبرنگاران هم جواب داد. پرسش‌هایی مانند اینکه علاقه ندارد رئیس‌جمهوری شود و خود را بیشتر یک آدم فنی می‌داند تا سیاسی. حضور او در کنار اینفانتینو هنگام تماشای دربی ٨٦ هم گویا برای او حاشیه‌ساز شده و جهرمی گفت که به او گفته‌اند کار سیاسی کرده است. البته خودش تأکید کرد که به هیچ عنوان قصد کار سیاسی نداشته و به خاطر ‌علاقه‌ی دو پسر خردسالش به فوتبال به ورزشگاه رفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

به گزارش «ترند»، آخرین تغییرات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در مورد ضوابط پروانه‌ی رادیویی عمومی جهت بهره‌برداری از تکه باندهای فرکانس ۲۴۸۳٫۵⁣-۲۴۰۰، ۵۲۵۰-۵۱۵۰، ۵۳۵۰⁣-۵۲۵۰، ۵۷۲۵-۵۴۷۰ و ۵۸۵۰⁣-۵۷۲۵ مگاهرتز در سیستم‌های دسترسی بی سیم (WAS) منتشر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت مقابله با فساد اداری، تاکید کرد: اگر دولت الکترونیکی محقق شود، مراجعات به ادارات کم می‌شود و اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید همه‌ی نهادها را به هم پیوند دهیم.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم هفتمین جشنواره‌ی ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات(فاوا) و یکصد و چهل و یکمین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما به لطف خداوند و زحمات همه‌ی همکاران موفق بودیم تمامی شاخص‌های عمومی و اختصاصی را در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه بدهیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۱ اسفند

به گزارش ایلنا، رئیس کمیته‌ی ارتباطات و مخابرات مجلس گفت: نباید در اطلاعات مردم سرک کشیده شود. اگر کاربر بفهمد که به اطلاعات او سرک می‌کشیم، مطمئنا بی‌اعتماد می‌شود و کاربر از سیستم داخلی استفاده نمی‌کند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند