محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

با وارد شدن به حساب گوگل، این موتور جستجو هر چیزی را که از طریق Google.com جستجو شده باشد، ذخیره می‌کند. فرد قادر به حذف تاریخچه‌ی مرور خود است، اما نمی‌تواند موارد ذخیره شده در سرورهای گوگل را پاک کند. و درحالیکه فرد قادر به ورود به صفحه حساب گوگل خود و پیدا کردن جریان فعالی از تاریخچه‌ی مرور است، گوگل از امروز پاک کردن حافظه را آسان‌تر کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

Linus Torvalds، مهندس نرم‌افزار و خالق کرنل لینوکس، پس از یک ماه دوری، مجددا برای نظارت بر پروژ‌ه‌ی منبع باز لینوکس بازگشت. Torvalds که به خاطر بی‌ادبی و رفتار خشونت‌آمیز نسبت به دیگران شهرت دارد، در آن زمان گفته بود قصد برطرف کردن این اعمال را دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۹ مهر

توئیتر در حال انجام تغییراتی بر روی چگونگی عملکرد روش‌های گزارش‌دهی توئیتر است. قبلا، توئیتر گزینه‌های نشان دادن و مخفی کرن توئیت‌های گزارش شده را تجربه کرده بود، اما کاربران گفته بودند که گاهی اوقات نیاز به ارجاع به این توئیت‌ها دارند. و حالا، توئیتر می‌گوید توئیت‌ها را در پشت اعلان اطلاعی پنهان می‌کند، اما کاربر اجازه دارد با کلیک بر روی اعلان، توئیت را دوباره ببیند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۷ مهر

امروزه تراشه‌های مبتنی بر ARM را همه‌جا می‌توان دید، اما این شرکت تلاش‌ها برای رشد بیشتر را متوقف نکرده است. پس از اینکه این شرکت چند ماه پیش جاه‌طلبی‌هایش برای تجهیز دستگاه‌های پیشرفته‌تر مانند لپ‌تاپ‌ها را اعلام کرد، امروز نقشه‌ی راه برای تراشه‌هایی را مطرح کرد که به زیرساخت‌های اینترنتی اختصاص دارند و هر چیزی از سرورهای با کارایی بالا تا پلتفرم‌های محاسباتی فنی، سیستم‌های ذخیره‌سازی، گیت‌ها، روترها، و ایستگاه‌های مبتنی بر 5G را نیرو می‌بخشد. نام نشان جدید برای این محصولات "Neoverse" است و اولین محصولات مبتنی بر آن از سال آینده به فروش می‌رسند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر

دو سناتور برجسته‌ی آمریکایی، از منتقدان سرسخت چین، روز جمعه از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا خواستند هواوی چین را از کمک به ساخت نسل آینده‌ی شبکه‌های ارتباط از دور 5G منع کند. این دو اعلام کردند آن‌ها نگرانی جدی درباره‌ی چشم‌اندازهای تجهیزات هواوی در شبکه‌های 5G کانادا دارند که این امر می‌تواند تهدیدی برای شبکه‌های ایالات متحده‌ی آمریکا باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر

گزارش جدیدی از اینتل و Ovum، انتظارات شرکت‌ها برای رشد شبکه‌های سلولار 5G را در طول ده سال آینده نشان می‌دهد که نتایج حیرت‌انگیزی هستند: ویدئوها ۹۰ درصد اطلاعات 5G را استفاده می‌کنند، اما واقعیت مجازی و افزوده‌ی 5G هم به نقطه‌ی اوج می‌رسند. بازی‌سازی تا سال ۲۰۲۸ – جدای از استفاده‌ی صنعتی – ۹۰ درصد اطلاعات واقعیت افزوده‌ی 5G را مصرف می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

Search Engine Journal گزارش می‌کند، DuckDuckGo، موتور جستجوی خصوصی، به نقطه عطف ۳۰ میلیون جستجوی مستقیم در روز دست یافته است. این رشد پس از انتشار یک سری رسوایی‌های حفظ حریم‌خصوصی در ارتباط با کمبریج آنالیتیکا و تاریخچه‌ی مکان‌یابی گوگل اتفاق افتاد. پس از این حوادث بود که مردم متوجه شدند چگونه اطلاعاتشان توسط شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به سرقت رفته و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر

توسعه‌دهندگان واتس‌اپ مشکل موجود در نسخه‌های اندرویدی و iOS اپلیکیشن موبایل واتس‌اپ را رفع کردند، این باگ به هکرها اجازه‌ی دسترسی به این برنامه را زمانیکه کاربران به تماس ویدئویی جواب می‌دادند، می‌داد.
Natalie Silvanovich، محقق امنیتی تیم تحقیقات امنیت Project Zero گوگل در اواخر ماه آگوست این آسیب‌پذیری را کشف کرد. وی این آسیب‌پذیری را "باگ انحرافی حافظه در پیاده‌سازی کنفرانس ویدئویی WhatsApp non-WebRTC" نامید.

ادامه مطلب