محبوب ترین ها
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان

به گزارش دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده USPTO، شرکت آمریکایی Google نسل جدیدی از پرونده‌ی ثبت اختراع عینک هوشمند خود را در ماه مارس سال 2016، به این سازمان ارائه داده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان

پایان عمر فضای ابری در راه است. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعاً وجود دارد و تا چندی دیگر، با این مبحث خداحافظی خواهیم کرد.
فضای ابری، مجموعه‌ای از کامپیوترهای متصل است که طراحی شده اند تا به عنوان یک اکوسیستم واحد، فعالیت کنند. فضاهای ابری با این هدف ایجاد شده‌اند که یک یا چند سرویس مختلف اعم از فضای ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت داده و امکان استفاده از نرم‌افزارهای مختلف را عرضه کنند تا کاربران بتوانند از راه دور از این سرویس‌ها استفاده نمایند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ آبان

دانشمندان آمریکایی با انجام مطالعه ای دریافتند که چرا افراد می گویند ارواح را می‌بینند. آنها معتقدند اختلالات جوی و بخارات موجود در هوا به افراد این حس را تلقین می کند که توانسته اند یک روح را ببینند و در واقع باعث شده تا واقعیت علمی موجود توسط ذهن آنها تحریف شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان

منجمد کردن مواد غذایی و سبزیجات اشتباهی است که اکثرا آن را انجام می‌دهند. از طرفی با وجود دغدغه‌ها و مشکلات زندگی امروزه، کمتر کسی وقت برای خرید مواد غذایی تازه صرف می‌کند و مردم سعی می‌کنند مواد غذایی و سبزیجات مورد نیاز خود را به‌صورت آماده تهیه کرده و مصرف کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان

زمانی برای انتخاب بهترین باربری و مقایسه قیمت‌ها ندارید. چه کاری انجام می‌دهید؟ تلفن را برداشته و مشغول تماس با باربری‌های سنتی و هدر دادن زمان و در نهایت با عدم پاسخ دهی رو به رو می‌شوید؟
الوپیک یک راه حل و پیشنهادِ منطقی و ساده برای شما دارد. این سرویس که الووانت نام دارد، می‌توانید با استفاده از گوشی همراه خود و با نصب اپلیکیشن الوپیک با سه تپ ساده نزدیک‌ترین وانت‌بار را در کنار خود داشته باشید.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان

Personal branding عبارتی است که با آن برخی از ویژگی‌های یک برند را در یک انسان قرار دهیم، به این ترتیب افرادی همچون کارشناسان، هنرمندان و ورزشکاران می‌توانند در زمینه‌های کاری خود صاحب اعتبار، شهرت، شخصیت و ارزشی قابل ارائه همچون یک نام تجاری یا برند شوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان

یکی از چالش‌های Instagram که در حال تلاش برای گسترش پایگاه داده‌اش با آن مواجه است در واقع چگونگی رسیدن به افرادی است که در نقاطی از جهان زندگی می‌کنند که دسترسی به اینترنت مناسبی ندارند. به همین دلیل شرکت Facebook تیمی از مهندسانی را در نیویورک مستقر کرده است تا به جریان یافتن و بهینه‌سازی برنامه‌هایش برای ارائه‌ی بهتر در محل‌هایی با شبکه‌ی ارتباطی ضعیف کمک کند. در این راستا مسئله‌ی کلیدی در هنگام ساخت سیستم‌هایی که عملکرد را بهبود می‌بخشند این است که برای تیم‌های مهندسی نرم‌افزار بررسی اینکه چه موقع کاربران از برنامه خارج می‌شوند را سخت می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۳ آبان

قیمت باور نکردنی بیت‌کوین که در سال جاری به بیش از 7000 دلار رسید، مصرف برق کلی آن را شتابان افزایش داده است، زیرا مردم در سرتاسر جهان کامپیوترهای بیشتری را برای استفاده از پول ارز دیجیتال به اینترنت وصل می‌کنند. Alex de Vries، شاخص تحلیل ارز رمزنگاری شده، معروف به Digiconomist تخمین می‌زند با این روند قیمت‌ها، برای ماینرهای بیت‌کوین سودآور خواهد بود تا سالانه بیش از 24 تراوات ساعت انرژی مصرف کنند، در همین حال که آن‌ها برای برطرف کردن مشکل به افزایش معماهای رمزنگاری شده برای "ماین" بیشتر بیت‌کوین‌ها رقابت می‌کنند.

ادامه مطلب