محبوب ترین ها
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات جدید دانشمندان، گربه ها می توانند نوزاد تازه متولد شده را از آسم محافظت کنند. این به خاطر توانایی منحصر به فرد یک حیوان کرک دار برای درمان و مقابله با بیماری متفاوت است. تا همین اواخر، گفته می‌شد که گربه ها نباید در آپارتمانی که در آن نوزاد تازه متولد شده وجود دارد، نگهداری شوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان

Apple امروز با تایید وجود مشکل در صفحه‌نمایش iPhone X در آب و هوای سرد اعلام کرد که در حال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای حل این مشکل است. گزارش‌های مربوط به این مشکل از هفته‌ی جاری بر روی انجمن ساب ردیت iPhone (زیر مجموعه‌های انجمن Reddit) ظاهر شدند، با این مضمون که برخی از کاربران می‌گویند گوشی آن‌ها در دمای حدود صفر درجه‌ی سلسیوس / 32 درجه‌ی فارنهایت برای چند لحظه از کار باز می‌ایستد. این شرکت به وبلاگ Apple با عنوان The Loop گفت: "ما از این موضوع که تاچ iPhone X برای لحظاتی تحت تاثیر تغییر سریع حرارت در هوای سرد غیر فعال می‌شود، آگاه هستیم." "و اینکه پس از چند ثانیه صفحه‌نمایش به طور کامل شروع به کار می‌کند. این مشکل در به‌روزرسانی نرم‌افزاری پیش رو برطرف می‌شود."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان

زمانیکه Wikipedia در سال 2001 توسط Jimmy Wales راه‌اندازی شد، هدف تعیین شده برای آن "جمع‌آوری کل دانش بشری" و دسترسی آزادانه به آن بود. حالا 16 سال پس از آغاز به کار، این دانشنامه‌ی آزاد و پنجمین وب سایت محبوب دنیا، در راه رسیدن به این هدفش موفق است. امروزه Wikipedia میزبان 42 میلیون مقاله به 285 زبان است و تمامی این مقالات توسط یک گروه مستقل از داوطلبان بین‌المللی نوشته و ویرایش شده‌اند. اگرچه بنیاد غیر انتفاعی Wikipedia به دنبال این است که بداند چگونه ویرایشگرها و کاربران با این سایت تعامل برقرار می‌کنند، تا همین اواخر مشخص نبود که چگونه تولید محتوای Wikipedia بین ویرایشگرها توزیع شده است. بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعه‌ی 250 میلیون ویرایش انجام شده در Wikipedia در طول ده سال اول فعالیت، تنها حدود یک درصد از ویراستاران Wikipedia حدود 77 درصد از محتوای سایت را تولید کردند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

Waymo، بخش خودروی اتوماتیک Alphabet، اخیرا به نقطه‌ی عطفی دست یافته است: از اواسط ماه اکتبر، این شرکت بخش مینی‌ون خودران خود را در جاده‌های عمومی آریزونا بدون راننده – یا هر انسان دیگری پشت فرمان – اجرایی کرده است. و همانطور که به دنبال شروع سریع آن است، شرکت قصد دارد تا از افراد معمولی دعوت کند در این خودروهای تمام اتوماتیک رانندگی کنند. این خبر امروز توسط John Krafcik، مدیرعامل شرکت در کنفرانس تکنولوژی که در لیسبون برگزار گردید اعلام شد. این اعلامیه به دنبال تصمیم Waymo برای دعوت از یک گروه از خبرنگاران برای بازدید از Castle بود، تاسیساتی 91 هکتاری در Central Valley کالیفرنیا که از آن به عنوان دوره‌ای آموزشی برای اتومبیل‌های خودران استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

Twitter امروز اعلام کرد که پس از آزمایشی جهانی، توئیت‌های 280 کاراکتری را برای کاربران در سراسر جهان راه‌اندازی می‌کند. توئیت‌های طولانی برای هر زبانی که توئیت به آن در دسترس است استاندارد می‌شود و برای زبان‌هایی چون چینی، ژاپنی و کره ای محدودیت 140 کاراکتری همچنان باقی می‌ماند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

به گفته‌ی نمایندگان Twitter، تعداد کاراکتر در این شبکه‌ی اجتمایی به 280 مورد افزایش یافته است. البته گفتنی است که این خبر توسط مدیران این شبکه در ماه سپتامبر گزارش شد هنگامی که کاربران مجبور بودند مطالب خود را به ۱۴۰ کاراکتر تقلیل دهند تا در قالب توئیتر بگنجد. البته کاربران باهوش در این شبکه توانسته بودند این محدودیت ها را دور بزنند و با توئیت تصاویری از متون بلند و حتی توئیت های ترکیبی مشکل را حل کرده بودند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

متخصصین دانشگاه پلیموث، بریتانیا، به این نتیجه رسیدند که ظروف شیشه ای با طرح های رنگی می توانند برای سلامت انسان خطرناک باشند زیرا این رنگ ها ممکن است شامل انواع فلزات سنگین باشد. نتایج این تحقیقات به تازگی در مجله‌ی علمی Science of Total Environment منتشر شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان

در دنیای مدرن تقریبا همه ی انسانهای روی این کره ی خاکی، کاربران اینترنت هستند و قطعا یک یا چند حساب کاربری در شبکه های اجتماعی یا در برخی از سایت ها دارند. اما شما هیچگاه نمی توانید کاملا مطمئن باشید که رمز عبور، اکانت شما را از سرقت هکر‌ها محافظت می کند.

ادامه مطلب