محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

شرکت غول تکنولوژی چینی Baidu در نظر دارد تا سال ۲۰۲۱ وارد حوزه‌ی کسب‌وکار وسایل نقلیه‌ی خودران گردد. به نظر می‌رسد این امر نیز از طریق همکاری این شرکت با گروه BAIC صورت می‌پذیرد. BAIC شرکت خودروساز چینی است که بخش ساخت وسايل نقلیه‌ی خودران این پروژه‌ی مشترک را بر عهده خواهد داشت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

پانزده ماه پس از ترک Nest Labs، سازنده‌ی ترموستات‌های دیجیتال و آشکارسازهای دود که Fadell آن را تاسیس کرده بود و در سال 2015 با مبلغ ۳/۲ میلیارد دلار به گوگل فروخته بود، حالا قصد ایجاد شرکت سرمایه گذاری و مشاوره با نام Future Shape است که با مهندسین و دانشمندان کار می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

به تازگی ویدئوی جدیدی در رابطه با پروژه‌ی تیتان کمپانی Apple منتشر شده است. این ویدئو در صفحه ی کاربری Twitter مک آلیستر هیگنز، بنیانگذار استارتاپ تولید ماشین های هوشمند بدون سرنشین Voyage، به اشتراک گذاشته شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

امروزه تلفن‌های همراه هوشمند، همگانی‌ترین ابزار رایانه‌ای و ارتباطی است، به‌نحوی‌ که تقریباً همه‌ی افراد لااقل یک گوشی تلفن همراه را با خود دارند. گوشی‌های تلفنی همراه در سال‌های گذشته از یک گوشی صرف به رایانه‌ای با امکانات فراوان ارتباطی در اندازه‌ای کوچک تبدیل‌ شده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

به گزارش ایتنا، فایروال یا دیواره ی آتش یک برنامه و یا دستگاه سخت افزاری است که با تمرکز بر روی شبکه و اتصال اینترنت، تسهیلات لازم در جهت عدم دستیابی کاربران غیرمجاز به شبکه و یا کامپیوتر شما را ارائه می‌کند.
در سالیان اخیر و به موازات رشد چشمگیر استفاده از اینترنت خصوصا توسط کاربران خانگی مشاهده شده که به محض شیوع یک ویروس و یا کرم جدید، اغلب قربانیان را کاربرانی تشکیل می‌دهند که فاقد مهارت‌های لازم در جهت استفاده ی ایمن از اینترنت بوده و دارای یک سطح حفاظتی مناسب نیستند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

ساعت‌ هوشمند Apple جان یک روزنامه نگار آمریکایی را نجات داد. ساعت هوشمند این خبرنگار پس از سنجش ضربان قلب وی به او اخطار داد که ضربان قلب شما بیش از حد بالا رفته است و باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنید. جیمز گرین، نجات خود را از مرگ مدیون ساعت‌ هوشمند Apple می داند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

به گزارش رویترز، BlackBerry Ltd اعلام کرد یک قرارداد صدور مجوز با سازنده‌ی هندست‌های ارزان‌قیمت اندرویدی با نام BLU Products Inc داشته است که درآمد را برای این شرکت تکرار می‌کند و به اختلافات قانونی درمورد پتنت‌ها که گوگل از ایالات متحده‌ی آمریکا درخواست لغو آن‌ها را کرده، پایان می‌دهد. BlackBerry جزئیات بیشتری از شرایط مالی این معاهده را فاش نکرد، اما سهام آن پس از این خبر اندکی تغییر کرد و در اوایل صبح روز پنج‌شنبه در مبادلات Nasdap، به میزان ۰/۵ درصد افزایش داشته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

گزارش جدید بر روی اقتباس و استفاده از به اشتراک‌گذاری ماشین نشان می‌دهد که خدماتی همچون Uber و Lyft مسافران را از حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به طور کامل دور کرده است. تحقیق موسسه‌ی مطالعات حمل‌ونقل UC Davic اولین مطالعه‌ای است که با داده‌هایی از شهرهای مهم سراسر آمریکا درباره‌ی به اشتراک گذاری خودرو و اثرات آن در تصمیم‌گیری‌های سفر انجام گرفته است. این خدمات همانند Uber و Lyft به وضوح در حال شکل دادن نحوه‌ی جابجایی مردم در شهرهای مهم هستند.

ادامه مطلب