محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱ آبان

هکر سایت LinkedIn در سال ۲۰۱۲ توسط پلیس فدرال در جمهوری چک دستگیر و ممکن است به آمریکا تحویل داده شود. FBI خواستار مجازات هکر مورد نظر که مرد روسی ۲۹ ساله‌ای است، در ایالات متحده آمریکا شده است. هنوز نام این فرد فاش نشده است.

ادامه مطلب
امنیت
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱ آبان

یک آسیب‌پذیری جدی که برای ۹ سال در تمامی سیستم‌عامل‌های مبتنی بر Linux وجود داشته، مورد سوء استفاده‌های فراوانی قرار گرفته است. طبق توصیه‌ی محققین این حوزه‌، کاربران بهتر است هرچه زودتر Patchهای به‌روزرسانی کرنل را نصب کنند.

ادامه مطلب
امنیت
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳۰ مهر

تعدادی از وب‌سایت‌ها و سرویس‌‌های معروف برای بسیاری از کاربران از دسترس خارج شده است. این وب‌سایت‌ها شامل Twitter، SoundCloud، Spotify و Shopify می‌باشد. دلیل آن نیز از دسترس خارج شدن سرویس‌دهنده‌ی DNSئی به نام Dyn در طی یک حمله‌ی DDOS عنوان شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۵ مهر

روز گذشته ترافیک بسیاری از کاربران مرورگر Mozilla برای اولین‌بار به صورت رمزنگاری‌شده انتقال یافت. به این معنا که داده‌های کاربران حین بازدید از صفحات وب مختلف از سوی هکرها مصون می‌ماند.
اعمال رمزنگاری HTTPS توسط Josh Aas، رئیس بخش Let’s Encrypt که بر روی تشویق استفاده‌ی وب‌سایت‌های کوچک از HTTPS جهت رمزنگاری ترافیک وب‌سایت‌شان کار می‌کند، اعلام شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۵ مهر

Apple کابل‌های متصل به گوشی‌هایش را که در فروشگاه‌های این شرکت جهت کاهش سرقت آن به کار برده بود را حذف کرده است. با این تصمیم به نظر می‌رسد که Apple نگرانی در این زمینه نداشته باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۰ مهر

پس از اعمال صدمات سنگینی به بلاگ KrebsOnSecurity و دیگر وب‌سرورها، سازنده‌ی بات اینترنتی Mirai، کدمنبع آن را بروی GitHub منتشر ساخته است. برنامه‌ای که برای در اختیار گرفتن کنترل دستگاه‌های IoT به منظور اجرا کردن سرویس‌های حمله بر روی آن‌ها به کار می‌رفته است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

امروز Amazon ایمیلی را به برخی از کاربرانش مبنی بر تغییر ارسال رمز کاربری‌شان ارسال نموده است. این غول فروشگاهی پس آن تصمیم به این کار گرفت که لیستی از ایمیل‌های کاربرانش به همراه آدرس و رمز عبور به صورت آنلاین منتشر شده بود و احتمال می‌رفت اطلاعات برخی از کاربران این سرویس نیز در آن باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۷ مهر

بر اساس اطلاعات منتشر شده، برنامه‌‌ی اسکن ایمیلی که گفته‌ می‌شود توسط Yahoo برای نیروهای امنیتی آمریکا تدارک دیده شده بود، بسیار مبتدی و دارای ایرادات فراوانی است.
بنابر همین اخبار، سال گذشته دولت آمریکا به Yahoo دستور سری داده بود تا از طریق برنامه‌ای، دسترسی به محتوای ایمیل کاربرانش را به منظور یافتن داده‌هایی خاص در اختیار بگذارد. همچنان مشخص نیست که سازمان‌های امنیتی آمریکا به دنبال چه داده‌هایی بوده‌اند اما به نقل از منبعی نامعلوم عنوان شده است که دولت در پی یک امضای دیجیتالی است که توسط گروه تروریستی خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند