محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

خرید برنامه‌ی WhatsApp توسط Facebook باعث شد داده‌های کاربران این برنامه در اختیار بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا قرار بگیرد. از سوی دیگر WhatsApp اعلام داشت اطلاعات کاربران را برای اولین‌بار در ماه آگوست با شرکت مادر خود Facebook به اشتراک گذاشته است. اصلی‌ترین تغییری که صورت می‌گیرد، به اشتراک گذاشته‌شدن شماره‌ی تلفن‌همراه کاربران WhatsApp با Facebook است تا این شرکت تبلیغات خود را با جهت‌گیری بهتری عرضه کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

بانک Tesco بریتانیا تایید کرد در طی هفته‌‌های گذشته به حساب کاربری ۴۰ هزار نفر از مشتریان‌اش نفوذ شده است و متاسفانه نیمی از آن‌ها موجودی خود را از دست داده‌اند که در برخی موارد به چند صد پوند نیز رسیده‌ است. در مقابل، این بانک به طور موقت تمامی تراکنش‌های مشتریان خود را متوقف کرد. اگرچه مقدار پولی که از حساب‌های مشتریان به سرقت رفته بسیار کم گزارش شده اما تضمین داده‌اند که در اسرع وقت تمامی ضرر و زیان‌های ناشی از این حمله را به مشتریان پرداخت خواهند کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

اپراتور آلمانی Telekom می‌خواهد سال جاری سامانه‌‌ی دفاعی پهبادی را جهت حفاظت از فرودگاه‌ها، استادیوم‌ها و حتی رصد خودروهای در حال تست در پیست‌ها را طراحی کند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

لامپ های هوشمند و دیگر ابزار از اینترنت اشیا می توانند به راحتی مورد دستبرد و هک قرار گیرند. به گفته متخصصان به تازگی این موارد به هدف اصلی برای دستبرد و تفریح هکرها تبدیل شده است. خوشبختانه این اولین بار است که هکر های کلاه سفید به کمک سازندگان آمده اند تا ضعف های امنیتی در این ابزار را شناسایی و تا حد امکان آنها را برطرف کنند.

ادامه مطلب
امنیت
مهدی پرهیزی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

مقامات مسئول اینترنت در چین، قوانین بحث برانگیزی درباره‌ی پخش زنده‌ی ویدیویی وضع کردند. از سویی اقدام مذکور مشمول شرکت های کوچک‌تر نمی‌شود اما معیارهای نظارتی سختی برای شرکت های پیشرو اجرا خواهد شد. اداره‌ی کل فضای مجازی چین، روز جمعه در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد، تعداد انگشت‌شمار از محدودیت‌های اولیه، تحت عنوان یک قانون ۲۴ ماده‌ای نهایی شده است که نتایج آن اول دسامبر مشخص خواهد شد.

ادامه مطلب
امنیت
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان

Google امروز جزئیاتی از مشکل امنیتی سیستم‌عامل Windows را ۱۰ روز پس از اطلاع آن به شرکت Microsoft اعلام عمومی کرده است. برای آنکه بدانیم شرایط چقدر بدتر است، Google اعلام کرده است که از این مشکل امنیتی در مقیاس بالایی سوء استفاده صورت گرفته است. این بدان معنی است که حمله‌کنندگان کدهایی جهت بهره‌برداری از این مشکل امنیتی نوشته و در حال نفوذ به سیستم‌های Windowsئی می‌باشند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۷ آبان

در آستانه کنفرانس GeekPwn 2016 Carnival شانگهای، با گزارش رسمی از جانب مقامات کمپانی ChaitinTech، کارشناسان آن ها موفق به هک کنسول PlayStation 4 Pro شده اند. هکرها موفق به فریب سیستم های امنیتی و نصب برنامه خود با نرم افزاری تحت سیستم عامل GNU/Linux شدند.

ادامه مطلب
امنیت
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

در سال ۲۰۰۷، Google شرکت تبلیغات شبکه‌ای آنلاین DoubleClick را با شرط آنکه حریم خصوصی کاربران را در طراحی سیستم تبلیغاتی جدیدشان اولویت می‌دهند، خریداری نمود. آن‌ها این قول را عملیاتی کردند و در همین راستا داده‌های عظیم گردآوری شده از سرویس Gmail و دیگر بخش‌ها را از سیستم اصلی خود جدا کردند. اما مشکل از آنجایی شروع شد که Google در تابستان گذشته مجوزی را برای دسترسی به داده‌های شخصی کاربرانش طلب کرد.

ادامه مطلب