محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي

در سال گذشته، سرور های کمیسیون اروپا چندین بار مورد حمله هکر ها قرار گرفته است. به گفته کارشناسان تعداد هک کردن اطلاعات این کمیسیون تاکنون به 110 مورد رسیده است. به گفته رسانه های غربی تلاش های بسیاری برای شکستن سیستم امنیتی این کمیسیون صورت می گیرد و اغلب این تلاش ها با موفقیت هکرها روبرو شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ دي

بنابه گزارش Washington Post، اخیرا یک شرکت صنایع الکتریکی در Vermont از ردپای یک بدافزار روسی خبر داد. گفته می‌شود کد مخرب مذکور، با گروه خرابکار روسیه موسوم به Grizzly Steppe، برای نفوذ به سیستم‌های دولت آمریکا، مرتبط است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

در ابتدای سال جاری میلادی Apple از تمامی توسعه‌دهندگان خواسته بود تا اپلیکیشن خود را تا ۱ ژانویه ۲۰۱۷ به App Transport Security انتقال دهند. این ویژگی که در iOS 9 در سال ۲۰۱۵ معرفی گردید، با هدف ایمن‌تر کردن اپلیکیشن‌ها صورت گرفته است. چراکه این شیوه باعث می‌شود برنامه‌ها جهت ارتباط اینترنتی حتما از پروتکل HTTPS بهره گیرند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

تنها یک روز پس از آنکه Signal متوجه شد دولت مصر دسترسی به سرویس رمزنگاری‌شده‌ی پیام‌رسان خود را متوقف کرده، این سرویس به‌روزرسانی را برای رفع آن مشکل در کشورهای امارات و مصر ارائه داده است. این به‌روزرسانی همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا از استیکرها، متن‌ها و تصاویر رنگی نیز استفاده کنند. اما این تغییرات در سایه‌ی رفع دسترسی به این سرویس پیام‌رسان قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ آذر

سرویس آموزش آنلاین Lynda.com که سابقا توسط LinkedIn خریداری شده بود و در حال حاضر رسما به مالکیت Microsoft درآمده است، ایمیلی را به برخی از کاربران خود ارسال نمود تا آن‌ها را از نفوذ در پایگاه داده‌‌ی خود که شامل اطلاعات تماس و دوره‌های آموزشی است، آگاه سازد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ آذر

Evernote در حال اعمال تغییراتی بر روی سیاست‌های حریم خصوصی کاربران خود می‌باشد که پیش‌تر به کارفرمایان اجازه‌ی خواندن نوت‌های شخصی کاربران را می‌داده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

توسعه دهندگان گوگل نسخه بروزرسانی شده جدیدی را برای سیستم عامل Android معرفی کرده اند. آنها موفق به برطرف کردن 74 باگ امنیتی در این سیستم عامل شده اند که در نتیجه می توان با خیال راحت تری از آن استفاده نمود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ آذر

در فوریه سال جاری، متخصصان شرکت امنیت فضای مجازی Dr Web، مجموعه ای از برنامه ای مخرب برای سیستم عامل آندروید را معرفی کردند که دارای پتانسیل زیادی برای تخریب فایل های هدف می باشد. این ویروس از دسته ویروس های تروجان به شمار می آید.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند