محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ بهمن

بر اساس ادعای یکی از کارکنان سابق فایرفاکس، تقریبا هیچ مدرکی مبنی بر بهبود امنیت شبکه با استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس وجود ندارد. وی در صحبت خود از طرفداران و دوستانش خواست تا از آنتی ویروس ها استفاده نکنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن

اگر قرار است که فایلی با پسوند js را از طریق Gmail برای شخصی ارسال کنید، بهتر است که هر چه زودتر دست‌ به‌ کار شوید. چرا که تصمیم این سرویس بر آن است که فایل‌های JavaScript پیوست شده را، از سیزدهم فوریه بلاک کند و هم اینکه این دسته از فایل‌ها را به لیست فایل‌های محدودشده‌ای چون exe ،msc و bat بیفزاید.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن

بر اساس خبری که Facebook منتشر کرده است پشتیبانی از کلیدهای امنیتی به کاربر این فرصت را می‌دهد که به کمک ابزاری فیزیکی، ورود به حساب کاربری خود را ایمن سازد. Facebook همچنین در کنار یک سِتاپ استاندارد، به‌صورت آزمایشی، دست به ساخت پشتیبان برای یک سیستم ورود به حساب کاربری NFC زد که اولین موضع‌گیری بزرگ در نوع خود محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

به تازگی در کامپیوتر های متعلق به برند تجاری Apple، ویروس جدیدی کشف شده است. این ویروس می تواند کنترل دوربین گجت را به دست بگیرد. بر اساس گزارش منتشر شده در شبکه های اجتماعی، این ویروس Fruifly نام دارد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

سازندگان بازی Clash of Clans به تازگی خبری را در مورد هک پروفایل کاربری گیمر های این بازی توسط هکرها، منتشر کرده اند. به گفته آنها سرقت اطلاعات کاربری گیمر ها در سپتامبر 2016 رخ داده است. هکر ها پس از شکستن قفل های امنیتی حساب یک میلیون کاربر کمپانی بازی سازی Supercell، بیانه ای رسمی در مورد موفقیت خود منتشر کردند. این گروه از هکر ها از طریق فروم بازی پرطرفدار Clash of Clans، توانسته اند به حساب کاربری گیمرها دسترسی پیدا کنند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن

مشاوران رئیس جمهور آینده آمریکا به او هشدار داده اند که باید به دلیل مسائل امنیتی از شر گوشی Samsung Galaxy S3 خود که سیستم عامل Android بر روی آن مورد استفاده قرار گرفته، خلاص شود. در حال حاضر سرویس امنیتی ویژه رئیس جمهور باید گوشی هوشمند جدید را در اختیار او قرار دهد. البته هنوز مشخص نشده این گوشی چه برندی خواهد بود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

بهار گذشته Whatsapp اعلام کرد، هر پیامِ سرویس خود را با روش end-to-end رمزگذاری می‌کند، به این معنی که هیچ کس، حتی Whatsapp، نمی‌تواند بگوید محتوای آن پیام چیست. در حال حاضر گزارشات حاکی از آنند که نهادهای دولتی همچنان امکان نفوذ و هک این روش را دارند. با این حال، Whatsapp و افرادی که با آن در زمینه‌ی پیاده‌سازی این پیام‌رسان ایمن همکاری دارند معتقدند این موضوع درست نیست و خطری کاربران را تهدید نمی‌کند.

ادامه مطلب