محبوب ترین ها
امنیت
سارا محمد علیئی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

Cloudflare امروز خبر از وجود اشکالی اساسی و جدی در نرم‌افزارش داد که موجب درز اطلاعات حساسی چون رمزهای عبور، کوکی‌ها و کدهای تأیید اعتبار از میان کدهای وب‌سایت مشتریانش خواهد شد. می‌توان گفت که این اعلامیه به‌نوعی ضربه‌ای بزرگ برای شبکه‌ی تحویل محتوایی محسوب می‌شود که امنیت و عملکردی بهتر و بیشتر را به بیش از 5 میلیون وب‌سایت ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

تابستان گذشته بود که Google اقدام به معرفی phone prompt، به عنوان روشی برای تأیید ورود به حساب کاربری از طریق احراز هویت دو مرحله‌ای نمود. برای این منظور به جای استفاده از ایمیل و یا پیام متنی، کاربران با یک آلارم pop-up ساده به صفحه‌ی ورود ساده‌ای دیگر رهنمون می‌شدند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند

به گفته ی کارشناسان کاربرانی که از سیستم عامل iOS استفاده می کنند بیشتر از صاحبان دستگاه های اندرویدی در معرض خطر هستند. به گزارشی از متخصصین در زمینه ی امنیت از کمپانی BitDefender Cluefel، کاربران هر دو سیستم عامل را برای مدت زیادی تحت نظر قرار داده و نتیجه ی به دست آمده نشان می داد که کاربران iOS در معرض آسیب پذیری بیشتری هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ بهمن

WhatsApp ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای را برای تمامی کاربران سرویس‌اش فعال کرده است. این قابلیت امنیتی افزوده، امکان محافظت از حساب کاربری کاربران را با رمز ۶ رقمی که بایستی به منظور ثبت شماره‌ی تلفن کاربر وارد شود، فراهم می‌آورد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ بهمن

هزاران برنامه ای که در سیستم عامل iOS اجرا می شوند امکان هک شدن دارند. این خبر در روز سه شنبه 7 فوریه توسط یکی از متخصصین در زمینه ی امنیت شبکه ی سیستم های کامپیوتری مطرح گردیده است. این کارشناس با آنالیز چندین اپلیکیشن مخصوص این سیستم عامل در فروسگاه App Store گفت، هک برنامه های کاربردی این سیستم عامل کار بسیار ساده ایست.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ بهمن

سال گذشته FBI به Apple دستور داد تا آنان را در کرک iPhone 5c متعلق به یکی از مجرمین، کمک کند. Apple از این اقدام سر باز زد و در عوض FBI با شرکت امنیتی دیگر، متخصص در این زمینه همکاری کرد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند