ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

به گزارش ایسنا، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با اشاره به قیمت سیم‌کارت‌هایی که به مشترکان واگذار می‌شود، گفت: حدود اختیارات ما مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات است که یک طرفش اپراتور و طرف مقابل مشترک است؛ بنابراین اگر مشترکی بخواهد سیم‌کارتش را به دو یا سه برابر قیمت بفروشد، کاری از دست رگولاتوری ساخته نیست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

به گزارش آی‌تی‌من، گزارش‌های رسیده از بازار حاکی از آن است که این روزها خرید و فروش پاسپورت به منظور ثبت گوشی‌های وارداتی در سامانه رجیستری بازار گرمی پیدا کرده است.
درست یک سال از زمانی که وزیر ارتباطات لیست شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت کرده بودند و به جای عرضه گوشی با نرخ دولتی، این دستگاه‎ها را با قیمت بسیار بالایی به بازار عرضه کرده بودند می‌گذرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: هر سال ۵ نقطه مداری جدید به نام ایران ثبت می‌کنیم، اما این نقاط مداری اگر در بازه زمانی تعیین شده، استفاده نشود، در اختیار دیگر کشورها قرار می‌گیرد.
مرتضی براری افزود: نقطه مداری، نقطه‌ای است که تمام کشورها برای مخابره امواج رادیویی و تلویزیونی با استفاده از ماهواره در اتحادیه بین‌المللی مخابرات راه دور (ITU) ثبت می‌کنند و باید در یک بازده زمانی استفاده شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

به نوشته‌ی روزنامه ایران، بوئینگ که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده هواپیما در جهان، سال‌های طولانی گوی سبقت را از رقبای خود ربوده بود مدتی است که با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های تاریخ فعالیت‌های خود مواجه شده است. جت مسافربری 737- مکس که سال ۲۰۱۱ میلادی برای نخستین بار وارد خطوط هوایی جهان شد و با فاصله زمانی کوتاه عنوان پرفروش‌ترین هواپیمای ساخت شرکت بوئینگ را به خود اختصاص داد از مدتی قبل مشکلات فراوانی را پیش روی خود می بیند؛ مشکلاتی که این شرکت هواپیمایی را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

هیچ شخص حقیقی و حقوقی، مجوز انتشار رمزارز از بانک مرکزی دریافت نکرده است.
درپی مطرح شدن انتشار رمزارز بومی با مجوز بانک مرکزی، این بانک اعلام کرد که سیاست بانک مرکزی در خصوص رمزارزها همانگونه که قبلاً اعلام شد، مشخص بوده و فعالیت در این بخش غیرمجاز است و با متعاملان آن برخورد می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان تنظیم مقررات می‌گوید: با توجه به موضوع گرانی‌ها و اتفاقات اخیر درخواست شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت (FCP)، برای افزایش تعرفه خدمات‌شان این را به ذهن متبادر می‌کند که این مسئله نیاز به بازنگری دارد. آن‌ها باید مستندات‎‌شان را به سازمان تنظیم مقررات ارائه بدهند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير

معاون اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور بر اهمیت گسترش همکاری‌های دوجانبه با بخش خصوصی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، سیدهادی سجادی در نشست کاری با دبیرکل و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: بخش خصوصی و حاکمیت باید با هدف ارتباط بیشتر برای استفاده از ظرفیت‌های همدیگر و بهبود فضای کسب‌وکار حوزه فضای مجازی کشور مشارکت داشته باشند.

ادامه مطلب