ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ ارديبهشت

به گزارش ایلنا، لایحه صیانت از داده‌های شخصی با همکاری وزارت ارتباطات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تدوین و در مرداد ماه سال گذشته در حاشیه نمایشگاه الکامپ رونمایی شد. هدف اصلی این لایحه که قرار بود در مجلس به قانون تبدیل شود، صیانت از حیثیت و کرامت اشخاص است که قواعد و احکام آن شامل؛ تبیین حقوق اشخاص موضوع داده‌ها، به‌ویژه در تعامل با سایر حق‌های مشروع، ضابطه‌مندی فرایند پردازش داده‌های شخصی، مسئولیت‌پذیری پردازش، هم‌افزایی امور تنظیمی و نظارتی پردازش و جبران‌پذیری زیان‌ها و آسیب‌های پردازش می شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ ارديبهشت

اسماعیل رادکانی در گفتگو با مهر، بر لزوم تداوم توسعه شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۸ تاکید کرد و گفت: در سال ۹۷ دو اقدام عمده در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات انجام شد که شامل اجرای پروژه «تدبیر» و افزایش ظرفیت شبکه انتقال به ۲۴ ترابایت می‌شود. در همین حال توسعه سه برابری ظرفیت هسته اصلی و مرکز شبکه ملی اطلاعات از دیگر اقدامات عمده در این راستا بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان گفت: فضای مجازی و رسانه‌های نوین مباحث جدیدی هستند که با توجه به خاستگاه و مبانی غربی آنها کشور نیاز دارد تا نخبگان، دانشجویان و فعالان این حوزه برای تبیین مبانی نظری و علمی بر پایه اسلام و فرهنگ ایرانی در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ ارديبهشت

به گزارش مهر، مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: اقدامات سازمان فضایی ایران در زمینه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی دولت الکترونیک توسط تیم ارزیابی جایزه دولت الکترونیک ارزیابی شد.
وی ادامه داد: با توجه به راهبرد آزادسازی داده‌های فضایی و ارائه خدمات فضاپایه به بخش خصوصی و به ویژه کسب و کارهای نوپا در سازمان فضایی، فناوری اطلاعات به عنوان یک بستر و زیرساخت مهم و اساسی باعث تحقق و تسریع در رسیدن به این هدف می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

عباس معمارنژاد؛ معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در همایش مدیران پست که در ساختمان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برگزار شد، گفت: بانکداری در چند سال اخیر تحت تاثیر چند عامل مهم فناوری‌های از جمله بلاک‌چین و اینترنت اشیا قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: پایگاه‌های اینترنتی و اپلیکیشن ها قیمت‌های غیر واقعی مسکن را آگهی می‌کنند و اکنون فضای مجازی مرجع قیمت‌گذاری مسکن شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

جواد جاویدنیا معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور در برنامه‌ی ویژه‌ی خبری گفت: برای شناسایی افرادی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی قیمت‌گذاری می‌کنند دستورات لازم صادر شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر، عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید مفتح، شهید جعفری، شهید بختیاری و حافظ از ۱۱ اردیبهشت ماه و در در مرکز مخابرات شهید رجایی از ۱۴ اردیبهشت آغاز می‌شود.

ادامه مطلب