گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

شرکت سامسونگ اعلام کرد مسابقات سالانه این شرکت با نام «راهکارهای فردا» با هدف خلق جهانی بهتر، از روز ۲۲ فروردین ماه در سراسر جهان آغاز شده است. این مسابقات از سال ۲۰۱۳ به صورت سالانه توسط شرکت سامسونگ برگزار شده و هدف از آن کمک به خلق ایده‎‌های خلاقانه برای حل مشکلات اجتماعی است. امسال دومین سالی است که این مسابقات بصورت جهانی برگزار می‎‌شود.
علاقمندان می‌‎توانند ایده‌‎های خود را در چهار گروه آموزش، بهداشت و درمان، محیط زیست و ایمنی و توسعه جوامع محلی برای این مسابقات ارسال کنند. با حضور در رقابت‎‌های راهکارهای فردا سامسونگ، علاقه‎مندان فرصت خواهند یافت با کمک فناوری و قابلیت‌‎های شرکت سامسونگ الکترونیکس، ایده‌‎های خود را توسعه داده و اجرایی کنند. این مسئله نقطه تمایز «راهکارهای فردا» با دیگر مسابقات مشابه است که صرفا به توزیع جوایز نقدی بسنده می‌‎کنند.
این مسابقات که اکنون هفتمین دوره‌‎اش آغاز شده، سابقه‌ی موفقیت‌‎آمیزی در ارائه‌ی راهکارهای تاثیرگذار داشته است. از جمله می‏‌توان به سیستم بصری نمایش حرارت و دستگاه همراه تشخیص بیماری‎‌های چشم اشاره کرد که هردوی این راهکارها اکنون در ماموریت‌‎های امداد آتش‌نشانی و سیستم خدمات بهداشتی کشورهای در حال توسعه استفاده می‌‏شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش فارس، رجیستری موبایل مسافری از اول خرداد لغو می‌شود و از ماه آینده این سامانه فقط پذیرای گوشی‌های مسافران واقعی خواهد بود.
در حالیکه طبق آخرین تصمیم رسمی اعلام شده قرار بود سامانه گمرک برای ثبت گوشی تلفن همراه مسافری تا اطلاع ثانوی برای هر کد ملی حداکثر یک گوشی در سال باز باشد اما در هفته‌ گذشته فعالیت سامانه بدون اطلاع قبلی متوقف شد، اما با اعتراض کسبه و پادرمیانی چند وزیر بار دیگر از سر گرفته شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که در جریان مذاکراتی که اخیراً میان چهار کشور آذربایجان، روسیه، ترکیه و ایران انجام شده، چهار طرف به یک پیمان مشترک برای توسعه بازار فناوری اطلاعات در منطقه دست یافته‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش تسنیم، جوایز یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال اعلام و ۱۵ میلیون تومان برای آثار برتر در هر عنوان داوری در نظر گرفته شد.
دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال در اطلاعیه ای تعداد و کیفیت جوایز این دوره را اعلام کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش پیوست، نرخ جدید کرایه تاکسی از آغاز ۱۰ اردیبهشت، هم‌زمان با اعمال افزایش آن در خطوط تاکسیرانی، روی سامانه‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی هم اعمال و به روز خواهد شد.
سازمان تاکسیرانی تهران در نامه‌ای به تمام شرکت‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی اعلام کرده که قیمت‌های خود را از ساعت ۱۲ نیمه شب ۹ اردیبهشت براساس مصوبه جدید شورای شهر به‌روزرسانی کنند. این در حالی است که پیش از این، تاکسیرانی این موضوع را به خطوط تاکسیرانی اعلام می‌کرد و آن‌ها از فردای آن روز افزایش نرخ را به مسافران خود اعلام و در دریافت کرایه تاکسی اعمال می‌کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر لزوم توسعه خدمات ماهواره‌ای در کشور توسط بخش خصوصی گفت: درآمد بخش خصوصی از صنعت ماهواره در جهان به بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار رسیده است.
مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: در سال ۲۰۱۶ میلادی، بخش خصوصی که مدیریت ۷۶ درصد اقتصاد حوزه فضایی جهان را در اختیار داشته، درآمدی حدود ۲۶۰ میلیارد دلار در صنعت ماهواره کسب کرده است که بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار از این درآمد در حوزه مخابرات ماهواره‌ای محقق شده و ۸۰ درصد این مبلغ مربوط به خدمات ارتباطی ماهواره‌ای بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌من، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت، رشد اقتصادی و تولید محصول تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که بخش خصوصی بر روی پژوهش‌ها سرمایه گذاری کند و با هم تعامل داشته باشند.
سورنا ستاری در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران یک دانشگاه پیشرو است و در حوزه نوآوری همواره نگاه جدیدی داشته است.
وی افزود: در این ۵ سالی که در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هستم، ۲ نکته را به خوبی دریافته‌‎ام. اول اینکه پژوهشی که با بخش خصوصی همکاری نکند صاحب محصول نخواهد شد؛ در واقع اگر بخش خصوصی بر روی پژوهش ها سرمایه گذاری نکند صاحب محصول نخواهند بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌من، در رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری به عنوان اولین نشست از سلسله رویدادهای ارایه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران که در روز نهم اردیبهشت ماه در ایوان شمس برگزار شد، پیروز حناچی، شهردار تهران بر حمایت از استارتاپ‌ها برای رفع چالش‌های شهری تأکید کرد.

ادامه مطلب