ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

محمد محمدی تولیدکننده تجهیزات نوروساینس در ایران و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: محصولاتی که در این شرکت به تولید می‌رسانیم، در حوزه تحریک عصب مغز و اعصاب انسان، فیدبک نورون‌های مغزی و دستگاه‌های تحریک مغز است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش مهر، مرتضی براری با اشاره به بازدیدی که از محصولات فناورانه حوزه‌ی فضایی دانشگاه علم و صنعت داشت، در اینستاگرم نوشت: جوانان مهم‌ترین سرمایه کشور هستند و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، لازم است تا بستر مناسب برای حضور جوانان خلاق در عرصه‌های فناوری و اقتصادی حوزه فضایی را در ورود به گام دوم انقلاب و تحقق آرمان‌های آن مهیا کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی امروز در همایش مدیران پست بانک ایران با اشاره به موضوع تحول دیجیتال به عنوان چشم انداز بانکداری، گفت: گام نخست در این زمینه برداشتن محدودیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر توسط وزارت اقتصاد و دارایی و گام دوم نیز استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها برای شناسایی ریسک بیمه‌ها است.
وی مهم‌ترین وظیفه پست بانک را تأمین مالی برای صنعت ICT عنوان کرد و افزود: پست بانک باید بتواند قدرت تحلیل و آنالیز ریسک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ICT را به دست آورد و هم اکنون به دلیل نبود این امکان، پروژه‌های ICT برای گرفتن منابع مالی در صف هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

سهمیه بنزین تاکسی‌های آنلاین همان سهمیه تعیین شده برای تمام خودروها خواهد بود و سازوکار تخصیص سهمیه بنزین به آنها تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.
رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب وکارهای مجازی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با پیوست درباره جزئیات گفت: «سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به من اعلام کردند که در جلسه اخیر هیات دولت ،رئیس جمهوری به شدت پیگیر و موافق این مساله بود که تاکسی‌های آنلاین سهمیه بنزین بگیرند. اما چیزی که ما تا ظهر امروز (۱۱ اردیبهست) از جلساتی که برقرار شده متوجه شدیم این بود که قرار است فعلا همه خودروها سهمیه ماهانه تعیین شده (۶۰ لیتر) را داشته باشند و در یک ماه آینده سازوکار سهمیه تاکسی‌های اینترنتی اعلام شود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش پیوست، کاربران استان یزد‌ بیشترین بازی را از کافه‌بازار دانلود و روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند.
کافه بازار در آخرین گزارش تحلیل خود از رفتار کاربران تلفن همراه اندرویدی اعلام کرده است ۶۹.۱ درصد کاربران بازار استان یزد حداقل یک بازی در گوشی خود دانلود کرده‌اند، میانگین این رقم در کشور نیز نشان می‌دهد که ۶۵.۳ درصد کاربران کافه بازار حداقل یک بازی روی گوشی موبایلشان دارند. طبق همین گزارش در مقابل کاربران ایلامی با ۶۲.۸ درصد کمترین تعداد نصب بازی را به خود اختصاص داده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

مدیران تاکسی‌های اینترنتی اعلام کردند چگونگی تخصیص سهمیه بنزین از سوی نهادهای دولتی مربوطه هنوز به آنها اعلام نشده است.
به گزارش پیوست، انتشار خبر سهمیه‌بندی بنزین و مشخص شدن میزان افزایش قیمت بنزین در روزهای آتی از سوی رسانه‌های رسمی موجب شد تا طرح تقاضای دریافت سهمیه سوخت از سوی تاکسی‌های اینترنتی بار دیگر مطرح شود. هر چند وب‌سایت «خبرآنلاین» اعلام کرده دولت برای تاکسی‌های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه مجزا در نظر می‌گیرد؛ اما مدیران تاکسی‌های آنلاین اسنپ و تپسی به پیوست می‌گویند هنوز به طور رسمی این موضوع به آن‌ها اعلام نشده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش پیوست، سرویس تلفن یکی از دفاتر کار مجازی که از ابتدای هفته گذشته از سمت مخابرات مسدود و باعث قطع خطوط تلفن بیش از دو هزار کسب و کار ایرانی شده بود، مجدد وصل شد. همچنین تصمیم گرفته شده برای جلوگیری مجدد این اتفاق احراز هویت مشترکان این دفاتر از طریق سامانه شاهکار انجام شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

بانک مرکزی ملزم به تدوین دستور‌العمل انضباطی برای پرداختیارها شد.
به گزارش پیوست، با امضای صورتجلسه‌ای میان بانک مرکزی، معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و شاپرک؛ این بانک ملزم به تهیه دستورالعملی انضباطی شده تا بر اساس آن حدود و ثغور مسئولیت‌های کسب‌وکارهای حوزه پرداخت مشخص شود. در این دستورالعمل که قرار است از سوی بانک مرکزی تدوین شود حدود تخلفات پرداختیارها و کلیه شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت مشخص و ما به ازای هر تخلف نیز تعیین می‌شود.

ادامه مطلب