ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای اعلام کرد: آسیب‌پذیری‌های چندگانه‌ای در محصولات سیسکو کشف شده است که شدیدترین آن می‌تواند موجب اجرای کد از راه دور در سیستم آسیب‌پذیر شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، تازه‌ترین گزارش سامانه «نما» با نام «نمای نمایه‌های استنادی ۲۰۱۸: جایگاه ایران در نمایه‌های استنادی جهانی» منتشر شده که بر پایه آن ایران جایگاه نخست را در شمار انتشارات در دو نمایه‌نامه «وب آو ساینس» و «اسکوپوس» میان کشورهای منطقه دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در صدد بر آمدند تا با انجام طرحی پژوهشی فرآیند استخراج روغن از زیست توده را تسهیل کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر، چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های «نقد و اندیشه» با موضوع «صیانت از اخلاق در فضای مجازی» و با محوریت بررسی راهکارهای جلوگیری از ترویج خشونت در فضای مجازی، برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر، تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سازمان فضایی ایران که از اطلاعات ماهواره‌های راداری و سنجش از دور به دست آمده از افزایش سطح بیش از ۱۳ دریاچه و پهنه‌ی آبی و نیز پرآب شدن تالاب‌ها و اراضی کشاورزی در کشور حکایت دارد که بیشترین آبگیری نیز به منطقه خوزستان اختصاص داشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی گردوغبار در جنوب غرب آسیا که در دانشگاه زابل برگزار شد گفت: ما در شرایطی قرار گرفتیم که علاوه بر شرایط تغییر اقلیم، دستکاری بشر بر روی حوزه‌ها و بی‌نظم کردن حوزه‌های آبخیز هم اراضی و مراکز ما را متأثر کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، پژوهشگران معتقدند که این نانوژنراتور تریبوالکتریکی مبتنی بر برق است. نانوژنراتور تریبوالکتریکی ابزاری است که می‌تواند از طریق الکتریسیته ساکن برق تولید کند که این کار با تبادل الکترون انجام می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم رویداد نقش فناوری در کاهش آسیب‌های حوادث طبیعی، اظهار کرد: ما هر کاری انجام دهیم، بلایای طبیعی اتفاق می‌افتد و نمی‌توان از رخداد آن جلوگیری کرد، اما می‌توان از ایجاد تلفات جلوگیری کرد.

ادامه مطلب