ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: امکان واگذاری انواع سیم کارت‌های رایتل از جمله سیم کارت طرح تامین اجتماعی به اتباع خارجی با ارائه مدرک معتبر از جمله گذرنامه یا کارت اقامت فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر احمدرضا خزاعی اظهار داشت: اتباع خارجی می‌توانند از طریق مراجعه به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های رایتل در سراسر کشور نسبت به تهیه سیم کارت مذکور به صورت رایگان اقدام نمایند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد، مالکان خودرو و موتور سیکلت که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند، می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه ، اپلیکیشن دولت همراه و یا کد دستوری *4# به منظور دریافت کارت سوخت، تقاضای خود را ثبت کنند.
دور جدید ثبت نام کارت سوخت در سامانه خدمات دولت همراه آغاز شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که رجیستری موبایل وارداتی از طریق مسافری از اول خردادماه لغو نخواهد شد بلکه تنها برای مسافران واقعی قابل اجرا و ثبت است چرا که نمی‌خواهیم بستری برای قاچاق گوشی تلفن همراه حتی به صورت قانونی باز شود.
چندی پیش برخی رسانه‌ها از لغو شدن رجیستری موبایل وارداتی از طریق مسافری از اول خردادماه خبر داده بودند و به نقل از حمیدرضا دهقانی‌نیا - سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز - گفته بودند که دیگر هیچ گوشی تلفن همراهی اجازه رجیستری از طریق مسافری ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فردا برای یک سفر یک روزه کاری راهی کرمان می‌شود.
محمدجواد آذری جهرمی که صبح فردا عازم کرمان می‌شود ابتدا در جلسه کارگروه سلامت استان برای پیگیری پروژه نسخه‌ها و ارجاع الکترونیکی پرونده‌های پزشکی شرکت می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش پیوست، نهایی شدن احراز هویت الکترونیکی برای شرکت در انتخابات از سوی شورای نگهبان و آغاز مذاکرات وزارت کشور و شورای نگهبان برای تعیین سازوکار صندوق رای‌الکترونیکی انتخابات الکترونیکی را وارد سازوکار جدیدی کرده است.
برگزاری انتخابات الکترونیکی موضوعی است که طی سال‌های گذشته همواره بین وزارت کشور و شورای نگهبان در رفت و آمد بود و با وجود اینکه وزارت کشور بارها آمادگی خود برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را اعلام کرده است اما تاکنون شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیکی مخالفت کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت

برای نخستین‌بار در کشور و همزمان با روز ملی خلیج فارس، پروژه طراحی شهر هوشمند بوشهر با همکاری دستگاه های حاکمیتی و اجرایی استان بوشهر، توسط مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) آغاز شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش پیوست، کافه بازار دسترسی به سورس‌کد یکی از زیرسیستم‌های وب‌سایت کافه بازار را تایید اما اعلام کرد هیچ‌گونه شواهدی نسبت به نشت اطلاعات کاربران هنوز به دست نیامده است.
کافه بازار در اطلاعیه دومش تاکید کرده است: «دسترسی صورت گرفته تنها به بخشی از زیرسیستم وب‌سایت کافه‌بازار بود و هیچ تاثیری در امنیت اپلیکیشن بازار و تلفن همراه کاربران ندارد.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌من، هیات وزیران ضوابط اجرایی قانون بودجه ۹۸ را که به منزله‌ی قاعده‌‌ی مالی دولت در سال جدید است، تصویب کرد که در آن قواعدی برای توسعه و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی گنجانده شده است.
در این قواعد بندهای متعددی درباره استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و توسعه آن‌ها آمده است که می‌خوانید.
براساس بند هشتم این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی مجازند یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون را به منظور استقرار سامانه (سیستم) مدیریت سبز هزینه کنند و موظفند گزارش عملکرد این موضوع را هر شش‌ماه یک‌بار به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کنند.

ادامه مطلب