ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

به گزارش Itmen، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی احکام جداگانه‌ای دبیر و چهار عضو خبره شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه را منصوب کرد.
در احکام صادره از سوی فرهاد دژپسند برای علی عبدالهی (به عنوان دبیر)، جعفر حبیبی، بردیا صدر نوری، سید هادی سجادی و نصرالله جهانگرد آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی و بر اساس ماده ۵ آیین‌نامه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارت، به موجب این حکم، به عنوان دبیر/عضو خبره شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب می‌شوید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت گوشی همراه حجم تقاضا در این بازار را کاهش داده است، گفت: در پی کاهش حجم تقاضا، تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور در بازارهای ایران نیز کاهش پیدا کرد.
به گزارش خانه ملت، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتشار برخی خبرها مبنی بر خارج شدن برندهای موبایل از بازار ایران، گفت: رجیستری و مشکلاتی که مسافران پس از واردات گوشی همراه با آن روبه‌رو هستند، همچنین برخورد نامناسب با واردکنندگان، چالش‌هایی که در مسیر تخصیص ارز برای واردات موبایل وجود دارد و نوسانات ارزی باعث افزایش قیمت موبایل شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

وزیر ارتباطات با انتشار پستی، وجود آسیب‌پذیری در نگهداری اطلاعات کاربران یک شرکت حمل و نقل اینترنتی را تایید کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود، وجود آسیب‌پذیری در نگهداری اطلاعات کاربران در یک شرکت حمل و نقل اینترنتی را تایید و اعلام کرد بررسی تکمیلی در جریان است و گزارش آن رسماً از طریق مرکز ماهر منتشر خواهد شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

طبق اطلاعات گردآوری شده‌ای از آزمایشگاه Kaspersky، محصولات Microsoft Office امروز مهم‌ترین هدف هکرها هستند.
در ارائه‌ای در کنفرانس امنیتی – The Security Analyst Summit – این شرکت اعلام کرد حدودا ۷۰ درصد از حملات به محصولات آنکه در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸ صورت گرفته‌اند، تلاش کردند از آسیب‌پذیری Microsoft Office سو استفاده کنند. این تعداد بیش از چهار برابر حملاتی بود که این شرکت دو سال پیش، در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ آن‌ها را تجربه کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

گوگل تلاش برای بهبود کنترل بر روی اطلاعات در اپ اندروید را هماهنگ کرده است. این شرکت عمدتا این کار را با معرفی تغییراتی در سطح سیستم‌عامل اندروید، اصلاح سیاست‌های توسعه‌دهندگان Google Play، الزام توسعه‌دهندگان به اعلان واضح در اختیار داشتن اطلاعات حساس، و محدود کردن دسترسی به مجوزهای خاص (همانند SMS و لیست‌های تماس) انجام می‌دهد. اما این شرکت همیشه در مورد این تغییرات شفاف نبوده، و به قصد پایان دادن به این شرایط، اعلام کرد برخی قوانین خود را شفاف می‌کند و نحوه‌ی کارکرد اپ‌های غیر پایبند را بررسی می‌کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

Terry Gou، رئیس گروه فناوری Foxconn اعلام کرد از سال جاری تولید انبوه آیفون را در هند آغاز می‌کنند. بزرگ‌ترین مونتاژکننده‌ی محصولات Apple Inc مدت‌ها این محصول را در چین تولید می‌کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

یکی از سهم‌‎های کم ریسک بازار سرمایه «همراه» است که همانند روند سودآوری، یک روند آرام اما صعودی را طی می‎کند. نکته جالب توجه این است که با وجود سرمایه اسمی کمتر نسبت به سایر رقبا، سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارد که البته برای حفظ این سهم دست به کار شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

به گزارش پیوست، تعداد سفر ایرانی‌ها از سفر با وسایل نقلیه عمومی و خصوصی گرفته تا ترددهای جاده‌ای در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است. آن طور که مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده در حوزه اقامت مسافران ۵۰ درصد تورم نسبت به نوروز سال گذشته، در بخش خوراک و گردش تورم ۱۰۰ درصدی و در بخش حمل و نقل شامل عمومی و شخصی به طور میانگین ۲۰ درصد تورم وجود داشته است.

ادامه مطلب