حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

اپل و کوالکام پذیرفتند به تمامی دعواهای حقوقی دامنه‌دار خود خاتمه دهند و نبردهای قانونی را به پایان برسانند که این دو غول فناوری را در سرتاسر جهان مقابل هم قرار داده بود.
به عنوان بخشی از توافق، اپل مبلغ نامعلومی را به کوالکام خواهد پرداخت. این دو شرکت به توافقنامه‌ی صدور مجوز جهانی شش ساله‌ای رسیده بودند که احتمال دارد برای دو سال دیگر هم تمدید شود. این دو بر سر تامین بعضی بخش‌های مورد نیاز اپل برای چندین سال از طرف کوالکام به توافق رسیده بودند، این نیز احتمالا بدان معناست که یک بار دیگر شاهد حضور مودم‌های کوالکام در آیفون خواهیم بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فناوري اطلاعات ايران، اولين جلسه همفكري كميته ملي شهر هوشمند با حضور نمايندگاني از شوراي عالي استان‌ها، وزارت راه و شهرسازي، وزارت كشور، سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور، سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران، شوراي راهبردي تهران هوشمند و سازمان فناوري اطلاعات ايران برگزار شد.
اولين جلسه همفكري كميته ملي شهر هوشمند با حضور امیر ناظمي معاون وزير و رئيس سازمان و با هدف يكپارچه‌سازي اقدامات، جلوگيري از موازي كاري دستگاه‌هاي دولتي و شهرداري‌ها، توسعه اقتصادي و اجتماعي شهرهاي كشور برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

به گزارش پیوست، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در توئیتر خود از پیوستن الوپیک به جمع استارتاپ‌های همکار با سازمان تاکسیرانی تهران خبر داده است.
مدیرعامل الو پیک؛ سرویس فعال در حوزه پیک موتوری آنلاین هم در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که این سرویس پس از سه سال فعالیت در زمینه جابه‌جایی کالا به تازگی وارد بازار سرویس درخواست تاکسی شده و قرار است از ظرفیت‌های سازمان تاکسیرانی تهران برای جذب راننده و گسترش بازار کاری خود استفاده کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی؛ دومین کنفرانس بین‌المللی مخابرات نوری بی‌سیم غرب آسیا ۷ و ۸ اردیبهشت سال جاری به میزبانی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

به گزارش ایلنا، شب چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه، طی مراسمی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد لوح تقدیر «همایش سراسری رضایت‌مندی مشتری با رویکرد حمایت از کالا و خدمات ملی» از طرف انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به ایرانسل اهدا شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: اینترنت پر سرعت روستایی در قالب طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارایه خدمات دسترسی به اینترنت پر سرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف ‌شده است.
وی با بیان اینکه شرکت «های‌وب» در این پروژه ملی به عنوان پیمانکار طرح USO است، افزود: در این طرح سهم استان آذربایجان غربی در دو فاز حدود ۲۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون بیش از ۱۶۰۰ روستا تحت پوشش قرار دارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ فروردين

حسین نعمتی در گفتگو با مهر، با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح استفاده از پهپاد برای حمل بسته‌های پستی در موقعیت‌های اضطراری و بحرانی در کشور اظهار داشت: این طرح برای حمل بسته‌های سبک و زیر ۲ کیلوگرم با همکاری شرکت ملی پست و پژوهشگاه فضایی ایران در کیش به صورت آزمایشی امتحان شد.

ادامه مطلب