ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از آغاز مطالعات برای ساخت «کشتی فضایی» به عنوان ورژن بعدی پروژه بالن ارتباطی خبر داد و گفت: ساخت این محصول با نام «کیهان» در ۶ ماهه دوم امسال آغاز می‌شود.
حسین صمیمی در گفتگو با مهر، از انجام پروژه مطالعاتی ساخت کشتی فضایی که ورژن دیگری از بالن ارتباطی است، در پژوهشگاه فضایی خبر داد و گفت: بالن ارتباطی که برای ارائه خدمات اینترنت و پایش محیط طراحی و ساخته شده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است، بالنی از نوع مقید محسوب می‌شود که در یک منطقه مشخص و برای مصارفی مانند حوادث غیرمترقبه و اضطراری، به صورت ایستا و در یک ارتفاع مشخص به پرواز در می‌آید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

رییس پلیس فتای تهران از دستگیری متهمی که در اختیار گرفتن اپل آی‌دی طعمه‌هایش اقدام به اخادی از آنها می کرد خبر داد.
به گزارش تسنیم، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتای تهران گفت: دارندگان گوشی موبایل اپل نسبت به رعایت مسائل امنیتی و پرهیز از افشای رمز اپل آی‌دی خود و ارسال به صفحات شبیه‌سازی شده و جعلی اجتناب کنند.
وی افزود: فردی که با طراحی سایت جعلی اپل به اپل آی‌دی کاربران آیفون و آیپد نفوذ کرده بود شناسایی شد. این فرد با در اختیار گرفتن برنامه‌های گوشی اقدام به اخاذی از کاربران کرده بود.
زن جوان با فریبکاری در فضای مجازی اقدام به فروش لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی در اینستاگرم می‌کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تماس تلفنی با همتای افغانستانی خود حمله تروریستی به وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان را محکوم کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۱ فروردين

به گزارش ایلنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه(فاینکس ۲۰۱۹) که با هدف توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری صحیح در دارایی‌های مالی از روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه تا روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، مشارکتی فعال خواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

به گزارش ایسنا، در حالیکه استفاده از سرویس ارسال پیامک اضطراری تنها برای شرایط بحرانی طراحی شده است، ظاهرا برخی از اپراتورها تخلف کرده و مسیر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را از این سرویس باز کرده بودند.
پس از اعتراض نسبت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شش شرکت را که اجازه دارند، در این حوزه فعالیت کنند، توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، به اپراتورها معرفی کرد و محتوای پیامک‌های ارسال‌ شده هم حائز صلاحیت شناخته شد و پس از آن، اپراتورها اجازه یافتند زیرساخت‌های خود برای انتشار پیامک‌های انبوه را صرفاً در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

سالی که گذشت برای شرکت زیرساخت سال بسیار خوبی بود. آن‌ها توانستند کنار لیست اهدافی که برای انجام دادن داشتند، «تیک» بزنند، هسته شبکه ملی را تا سه برابر توسعه دهند و به واسطه تمام این‌ها چرخ اقتصاد را بیش از پیش بچرخانند. ایجاد شبکه سراسری انتقال با استفاده از تجهیزات بومی، از اهداف مهمی است که شرکت ارتباطات زیرساخت در سال جدید آن را دنبال می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

وزیر جوان دولت تدبیر و امید در جمع مدیران و دستیاران جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به تمام موانع و سنگ‌اندازی‌ها توصیه کرد دلسرد نشوند چراکه در «گام دوم انقلاب» امید همه و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری به جوانان این کشور است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر امروز به مناسبت میلاد مسعود و فرخنده حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، محمدجواد آذری جهرمی میزبان جمعی از مدیران و دستیاران جوان دولت تدبیر و امید بود.

ادامه مطلب