ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت با اشاره به امنیت سامانه جامع تجارت، از حملات هر روزه هکرها به این سامانه خبر داد و گفت: تاکنون هیچ حمله‌ای به سامانه تجارت موفق نبوده و تیمی ویژه حملات را رصد و موارد امنیتی را بروز می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش ilna، در شرایطی که نرخ پایین بسته‌های اینترنت تلفن همراه، عرصه رقابت را برای اپراتورهای ثابت تنگ کرده بود اما تصمیم پر ریسک اپراتور غالب، آرامش و رقابت سالم را به صنعت ICT هدیه داد. شاخص ضریب نفوذ «اینترنت ثابت» در حالی طی سال‌های اخیر به واسطه فعالیت گسترده و پوشش همه جانبه اپراتورهای موبایل با افت و خیزهای بسیاری مواجه شده که به نوعی حامل پیامی مبنی بر علاقه‌مندی کاربران اینترنت به استفاده بیشتر از تلفن همراه است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد کاهش شدید و سراسری کیفیت اینترنت 3G و 4G سیم کارت های همراه اول، به علت مشکلاتی در دیتا سنتر این اپراتور به وقوع پیوسته و در حال رفع است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور آخرین مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی را تا هشت روز دیگر اعلام کرد و گفت: رانندگانی که عوارض الکترونیکی را تا دهم اردیبهشت پرداخت نکنند، ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
«حسین میرشفیع» در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: طبق اعلام قبلی قرار شد از تاریخ ۲۸ اسفند‌ماه سال گذشته عوارض عبور از چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان به صورت الکترونیکی دریافت شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

کارگروه مدیریت بحران وزارت ارتباطات از اپراتورهای ارتباطی خواست از ظرفیت‌های مشترک برای بازسازی و ارائه خدمات با کیفیت به مناطق سیل زده استفاده کنند.
نشست کارگروه مدیریت بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مشاور وزیر ارتباطات و رئیس کارگروه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران ارشد اپراتورهای ثابت و سیار در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

دولت اتریش تصمیم دارد با تصویب یک قانون افراد را ملزم کند هنگام ثبت کامنت در یک وب‌سایت نام و آدرس خود را نیز ثبت کنند.
به گزارش مهر به نقل از انگجت، به نظر می‌رسد چین تنها کشوری نیست که تصمیم دارد از میزان ناشناس بودن افراد در فضای اینترنت بکاهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش Itmen، شهروندان تهرانی با مراجعه به سامانه «تهران من» می‌توانند با توجه به ساعات تردد، محل سکونت و نوع معاینه فنی خودروی خود، میزان عوارض پرداختی طرح ترافیک را محاسبه کنند.
هر شهروند برای استفاده از این امکان می‌تواند با مراجعه به این نشانی در ابتدا نوع معاینه فنی خودرو را (عادی، برتر، هیبریدی و برقی) مشخص کرده و سپس محل سکونت خود را انتخاب ‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش ایرنا، چند ساعتی است که اسکرین‌شات‌هایی از نقشه شرکت «اسنپ» دست به دست می‌شود و نشان می‌دهد پایین نقشه ایران در کنار خلیج فارس، عنوان جعلی خلیج عربی نیز نوشته شده است و البته تمام سرویس‌هایی که از نقشه گوگل استفاده می‌کنند همین مشکل را دارند و این مشکل مختص اسنپ نیست.

ادامه مطلب